Zakładka klas I-III w Niedrzwicy Dużej
Strona Główna · Artykuły · Download · Forum · Linki · Kategorie Newsów Listopada 23 2024 19:19:26
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
Galeria
Szukaj
Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 545
Najnowszy Użytkownik: Gosia
kalendarz
trwa inicjalizacja, prosze czekac...
Imieniny
PUD - Pierwsze Uczniowskie Doświadczenia w naszej szkole.


PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY

Obecnie w naszej szkole jest realizowany projekt "PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY", w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt finansowany jest ze srodków Unii Europejskiej i EFS.
Jego głównym celem jest wdrożenie elastycznego modelu edukacji, dostosowanego do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów, z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia. Adresatami podjętych działań są uczniowie klasI-III . Nauczyciele realizujący projekt zostali przeszkoleni, a klasy wyposażone w środki dydaktyczne, które stymulują rozwój uczniów.

Klasa II a pod kierunkiem p. Barbary Niezgody zakończyła już udział w Projekcie. Aktualnie w naszej szkole odbywają się zajęcia w klasie I c, a nauczycielem realizującym projekt jest p. Renata Szymańska .

Projekt, jego cele, założenia i sposób realizacji, opierają się na teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Nauczyciel realizuje swój autorski pomysł, który nie jest ograniczony sztywnymi ramami programu nauczania. Dobór najwłaściwszych sposobów oddziaływania na dziecko wynika ze znajomości profilu inteligencji każdego ucznia, jego zainteresowań i potrzeb. Integralną częścią działań jest nawiązanie ścisłej współpracy z rodzicami wychowanków. Praca z dziećmi prowadzona jest podczas zajęciach dodatkowych.
Wykorzystanie w praktyce teorii H. Gardnera pozwala uczniom na zdobywanie doświadczeń edukacyjnych i społecznych na miarę ich możliwości, zainteresowań, uzdolnień i potrzeb. Umożliwia działania we wszystkich dziedzinach aktywności, a szczególnie:
językowej (język ojczysty i obcy)
matematyczno - logicznej
przyrodniczej
wizualno-przestrzennej
muzycznej
ruchowej
społecznej (intra i interpersonalnej).

Określenie profilu inteligencji wielorakich dziecka podpowiada nauczycielom, rodzicom i opiekunom, jakie rodzaje zajęć należy zapewnić dziecku w domu, w szkole i podczas zajęć dodatkowych. Poznanie przez nauczycieli i rodziców profilu inteligencji dziecka przekłada się na sposób jego edukowania i oceniania, co daje szansę nie tylko dzieciom obdarzonym inteligencją językową i matematyczno-logiczną, ale także dzieciom z pozostałymi inteligencjami wymienianymi przez Howarda Gardnera.



Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Licznik do wakacji
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Nauczyciel
19 grudnia 2007 15:29:27
Zapraszam do obejrzenia zdjęć z wycieczek, uroczystości i imprez szkolnych znajdujących sie w naszej GALERII oraz do przeczytania artykułów w zakładce ARTYKUŁY.
Copyright © 2006
Powered by PHP-Fusion v6.01.6 © 2003-20051357386 Unikalnych wizyt Asymetric Green Theme by: Divine JazOOn