PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY  
 
 Obecnie w naszej szkole jest realizowany projekt "PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY", w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt finansowany jest ze srodków Unii Europejskiej i EFS. 
Jego głównym celem jest wdrożenie elastycznego modelu edukacji, dostosowanego do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów, z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia. Adresatami podjętych działań są uczniowie klasI-III . Nauczyciele realizujący projekt zostali przeszkoleni, a klasy wyposażone w środki dydaktyczne, które stymulują rozwój uczniów.  
 
Klasa II a pod kierunkiem p. Barbary Niezgody zakończyła  już udział w Projekcie. Aktualnie w naszej szkole odbywają się  zajęcia w klasie I c, a nauczycielem realizującym projekt jest p. Renata Szymańska .   
 
Projekt, jego cele, założenia i sposób realizacji, opierają się na teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Nauczyciel realizuje swój autorski pomysł, który nie jest ograniczony sztywnymi ramami programu nauczania. Dobór najwłaściwszych sposobów oddziaływania na dziecko wynika ze znajomości profilu inteligencji każdego ucznia, jego zainteresowań i potrzeb. Integralną częścią działań jest nawiązanie ścisłej współpracy z rodzicami wychowanków. Praca z dziećmi prowadzona jest podczas  zajęciach dodatkowych.  
Wykorzystanie w praktyce teorii H. Gardnera pozwala uczniom na zdobywanie doświadczeń edukacyjnych i społecznych na miarę ich możliwości, zainteresowań, uzdolnień i potrzeb. Umożliwia działania we wszystkich dziedzinach aktywności, a szczególnie: 
językowej (język ojczysty i obcy) 
matematyczno - logicznej 
przyrodniczej 
wizualno-przestrzennej 
muzycznej 
ruchowej 
społecznej (intra i interpersonalnej).  
 
Określenie profilu inteligencji wielorakich dziecka podpowiada nauczycielom, rodzicom i opiekunom, jakie rodzaje zajęć należy zapewnić dziecku w domu, w szkole i podczas zajęć dodatkowych. Poznanie przez nauczycieli i rodziców profilu inteligencji dziecka przekłada się na sposób jego edukowania i oceniania, co daje szansę nie tylko dzieciom obdarzonym inteligencją językową i matematyczno-logiczną, ale także dzieciom z pozostałymi inteligencjami wymienianymi przez Howarda Gardnera.  
 
 
 
  |