Zakładka klas I-III w Niedrzwicy Dużej
Strona Główna · Artykuły · Download · Forum · Linki · Kategorie Newsów Maja 18 2024 05:20:14
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
Galeria
Szukaj
Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 545
Najnowszy Użytkownik: Gosia
kalendarz
trwa inicjalizacja, prosze czekac...
Imieniny
Komputer - przyjaciel czy wróg?
Przygoda z komputerem zaczyna się zupełnie niewinnie: najpierw ciekawość i fascynacja, która przy aprobacie rodziców prowadzi do rezygnacji z dotychczasowych form spędzania wolnego czasu. Wkrótce używanie komputera staje się główną formą aktywności dziecka. W przypadku braku dostępu do komputera pojawiają się wybuchy agresji, apatia, rozdrażnienie, co z kolei powoduje konflikty z najbliższymi. Wspólne spacery, rozmowy o problemach, książkach stają się dla dziecka nudne. Wśród rówieśników wiodącym tematem są bohaterowie gier komputerowych. Komunikacja między dziećmi przyjmuje charakter monotematyczny. Końcowym efektem uzależnienia od komputera, a w szczególności gier komputerowych mogą być: wzrost agresji wobec innych osób, chęć bezwzględnego podporządkowania sobie innych.
Egocentryzm - nastawienie wyłącznie na zaspokajanie własnych potrzeb, niski poziom empatii, brak zrozumienia i tolerancji, zbyt duża impulsywność w działaniu, trudności w nawiązywaniu kontaktów społecznych, obojętność, itp.
Dlaczego gry komputerowe w zabijanie mają silny wpływ na gracza?
v Gracz nie tylko ogląda przemoc na ekranie komputera, ale sam jej dokonuje!
v Gracz w czasie gry nie tylko identyfikuje się z bohaterem, ale niejednokrotnie sam staje się nim!
v Gracz sam podejmuje decyzje o dokonywanych przez siebie aktach przemocy , często im bardziej wyrafinowanych - tym lepszych!
v Gracz traci w końcu relacje między dobrem, a złem - im częściej zabija , tym szybciej przestaje to na nim robić wrażenie!
Przewidywane negatywne cechy charakteru: brak tolerancji, egoizm, nastawienie na rywalizację, a nie współpracę, obojętność, agresja, bezwzględność, trudności w kontaktach społecznych, monotematyczność, brak innych zainteresowań, brak organizacji czasu wolnego, itp.
Dzieci potrafią określić pozytywny i negatywny wpływ mediów na ich życie. Ale czy do końca świadome są niebezpieczeństw?
Pamiętajmy o tym, że cały czas kształtuje się ich osobowość i postawy w stosunku do otaczającego świata. Wzorce kreowane przez media są często negatywne. Patrzymy jak nasze dziecko wciągnięte zostaje w wir medialnej przemocy, oszustwa, agresji, kłamstwa, terroryzmu.
W obszarze zainteresowań naszych dzieci poza telewizją znajdują się jeszcze: muzyka, prasa, radio, Internet. Warto poświęcić również im wiele uwagi. Trudno wymagać od dzieci by podobało im się to samo, co wzbudzało nasz podziw wiele lat temu. Zmieniają się czasy, moda i upodobania. Czy to jednak znaczy, że wszystko co nowe trzeba bezkrytycznie przyjmować?


Oto krótki zbiór dobrych rad dla rodziców, którym nie jest obojętne dobro ich dzieci, dla tych, którzy z niepokojem patrzą na wpływ mediów na ich dziecko.

Jak ustrzec się zgubnego wpływu reklamy?
Rozmawiaj z dzieckiem o zadaniach reklamy i jej wpływie na psychikę człowieka!
Krytykuj wszystkie reklamy zachęcające do palenia papierosów, picia alkoholu.
Wyjaśnij dziecku jak reklama manipuluje jej odbiorcą .
Komu służy, przeciętnemu klientowi, czy wielkim koncernom?
Dlaczego przedsiębiorstwa wydają na nią tak ogromne pieniądze?

Jak walczyć z medialną przemocą?
Nie pozwalaj dziecku oglądać programów propagujących przemoc!
Nie unikaj rozmów o przemocy, potępiaj ją konsekwentnie!
Nie ignoruj siły przekazu medialnego, pamiętaj o jej wpływie na Twoje dziecko!
Rozmawiaj z dzieckiem na temat idoli młodzieżowych, zwracaj uwagę szczególnie na ich cechy - podkreślaj dobre, krytykuj złe!

Jak ograniczyć czas spędzany przed komputerem i telewizorem?
Zachęć dziecko do innych form aktywności - spacery, wycieczki, książki, itp.
Znajdź czas na wspólne rozmowy, wypady, gry planszowe, itp.
Zachęcaj do podtrzymywania kontaktów rówieśniczych !
Nie pozwalaj na oglądanie telewizji w trakcie spotkań towarzyskich, uroczystości rodzinnych !
Rozmawiaj z dzieckiem o skutkach i spustoszeniu jakie może wywołać zbyt częste oglądanie telewizji !
Dziel się własnymi wspomnieniami i pomysłami na ciekawe sposoby spędzania wolnego czasu !

Rad kilka dla współczesnego rodzica.
1. Opracuj wspólnie z innymi członkami regulamin korzystania z komputera i telewizji.
2. Konsekwentnie zakazuj oglądania programów niedozwolonych dla dzieci, wyjaśniaj swoje stanowisko.
3. Kontroluj dziecko w czasie pracy przy komputerze, zwróć uwagę na to, w jaki sposób korzysta z Internetu.
4. Nie pozwalaj na instalowanie gier pokazujących przemoc, drastyczne postawy, promujących negatywne postawy.
5. Zainstaluj w domowym komputerze programy i systemy filtrujące zasoby Internetu - ograniczy to w dużym stopniu dostęp do treści niepożądanych.
6. Sprawdź, jakie czasopisma czyta Twoje dziecko -zaprenumeruj mu takie,
które uznasz za wartościowe.
7. Zachęcaj dziecko do działania - programy edukacyjne nie tylko należy oglądać, warto je przeanalizować i omówić .
8. Rozmawiaj z dzieckiem, do znudzenia upominaj dziecko i uzmysławiaj mu zagrożenia wynikające z wpływu mediów.

List dziecka do skierowany rodziców:

Kochani Rodzice !

1. Nie pozwólcie mi zbyt wiele czasu spędzać przed komputerem i telewizorem.
2 Nie odsyłajcie mnie do komputera i telewizora, kiedy chcecie mieć trochę czasu wolnego.
3. Nie pozwalajcie mi grać w gry oraz oglądać filmów opartych na przemocy, na początku zawsze się ich trochę boję i często nie mogę zasnąć.
4. Bądźcie moimi nauczycielami i pokażcie mi jak mądrze korzystać z komputera i telewizora.
5. Bardzo Was kocham i chciałbym być kiedyś podobny do Was.

Komputer w życiu naszego dziecka:
wrogiem czy przyjacielem?
Warto na własny użytek – wypełnić razem z dzieckiem następującą ankietę:
Propozycje argumentów za i przeciw: za przeciw
Doprowadzenie do uzależnienia komputerowego tzw. elektroniczne LSD.
Problemy zdrowotne związane z brakiem ruchu, wzrokiem.
Rozbudzanie zainteresowań i ciekawości dziecka .
Złodziej czasu .
Cenna pomoc dydaktyczna w nauce.
Dostęp do ciekawych programów multimedialnych opracowanych z myślą o uczniach.
Możliwość nawiązania ciekawych kontaktów z rówieśnikami (poczta elektroniczna).
Możliwość doskonalenia zręczności, pomysłowości, cierpliwości, itp.
Przedkładanie komputera nad inne, aktywne formy wypoczynku.
Brak kontroli nad sposobem użytkowania komputera przez dziecko pozostawione w domu.
Dostarczanie rozrywki, atrakcyjna forma spędzania wolnego czasu.
Łatwość dostępu do brutalnych gier.
Możliwość szybkiego zdobywania różnorodnych informacji bez konieczności wychodzenia z domu - INTERNET
Utożsamianie się z negatywnymi bohaterami gier komputerowych, przejmowanie ich nie zawsze stosownego sposobu działania, często nasyconego agresją.

Wpisując plusy i minusy pokażecie dziecku ,że interesujecie się tym co ono ogląda, czym się zajmuje, w co gra. Pokażecie mu ,że warto korzystać z komputera ale również, jak ważny jest czas spędzony na świeżym powietrzu , z rodziną i przyjaciółmi. IP

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Licznik do wakacji
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Nauczyciel
19 grudnia 2007 15:29:27
Zapraszam do obejrzenia zdjęć z wycieczek, uroczystości i imprez szkolnych znajdujących sie w naszej GALERII oraz do przeczytania artykułów w zakładce ARTYKUŁY.
Copyright © 2006
Powered by PHP-Fusion v6.01.6 © 2003-20051309949 Unikalnych wizyt Asymetric Green Theme by: Divine JazOOn