Zakładka klas I-III w Niedrzwicy Dużej
Strona Główna · Artykuły · Download · Forum · Linki · Kategorie Newsów Maja 18 2024 02:30:15
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
Galeria
Szukaj
Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 545
Najnowszy Użytkownik: Gosia
kalendarz
trwa inicjalizacja, prosze czekac...
Imieniny
5.Ocena opisowa w nauczaniu zintegrowanym.
Ocenianie w nauczaniu zintegrowanym.

Przytoczony fragment ustawy MEN z 19 kwietnia 1999 r. ujmuje zasady i cele oceniania:
1. Ocenianie wewnątrzszkolne osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z programów nauczania oraz formułowania oceny.
2. Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu:
a) poinformowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i postępach w tym zakresie,
b) pomoc uczniowi w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju,
c) motywowanie ucznia do dalszej pracy,
d) dostarczanie rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach i specjalnych uzdolnieniach ucznia,
umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej
„W zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej nie ma miejsca na zjawisko niepowodzenia dydaktycznego ani drugoroczności. Konsekwentnie do założenia, że każde dziecko rozwija się na miarę swoich możliwości i w odpowiednim dla siebie tempie, ocena ma charakter opisowy i dotyczy nie tylko postępów w nauce, ale ogólnego poziomu rozwoju konkretnego dziecka.
Proponuje się trzy rodzaje oceniania dziecka:
§ bieżące, podczas każdego zajęcia;
§ okresowe, na półrocze i na koniec kolejnych lat edukacji;
§ końcowe, po zakończeniu pierwszego etapu edukacji podstawowej”.
Ocena opisowa to proces gromadzenia informacji o uczniach, który jest integralną częścią procesu uczenia się i nauczania.
Ocena opisowa zawiera zalecenia dla ucznia, konkretne wskazówki do pracy ponieważ dzieci - wymagają pozytywnej motywacji. Dużo więcej informacji daje też rodzicom - dobrze przygotowana ocena opisowa, aniżeli tradycyjna ocena szkolna.
Ocena opisowa:
- uwzględnia postępy w miarę możliwości dziecka;
- wskazuje wkład pracy, wysiłek i zaangażowanie;
- dotyczy każdej sfery osobowości dziecka.
Ocena opisowa w formie kart postępów dziecka jest udostępniania do wglądu rodzicom na każdym zebraniu i omawiana indywidualnie w miarę potrzeby. Porównanie ze sobą kart obserwacji z kolejnych miesięcy i semestrów nauki, umożliwia śledzenie rozwoju i postępów dziecka przez nauczyciela i rodziców.

Również dokumentacja szkolna tj. (teczki z pracami plastycznymi, sprawdziany i karty pracy) - udostępniane są rodzicom na wywiadówkach i indywidualnych spotkaniach.
W trakcie prowadzonych zajęć uczniowie są adresatami oceny słownej. Jest ona spontaniczna, o charakterze wspierającym, zachęcającym do kontynuowania pracy, wsparta radą lub wskazówką.
Wykorzystuje sprawdziany umiejętności i wiadomości, podsumowujący zrealizowany materiał „Sprawdź – co umiesz, a co musisz jeszcze poćwiczyć”. Sprawdza on zwykle umiejętność pisania twórczego, wiadomości, umiejętności gramatyczne i ortograficzne, umiejętność liczenia, rozwiązywania zadań, wiadomości ze środowiska.
Semestralna ocena jest wynikiem półrocznego obserwowania i rozwoju dziecka, informowania go o postępach i stałej współpracy z domem rodzinnym.
Redagując ocenę opisową - kierujemy ją bezpośrednio do dziecka, traktując je podmiotowo i stosujemy zrozumiałe dla dziecka słownictwo.
Oceny opisowe semestralna i roczna różnią się od siebie. Ocena semestralna zawiera zalecenia dla ucznia, natomiast w ocenie końcowej już ich nie ma.
SPOSOBY INFORMOWANIA RODZICÓW
1. Istnieją dwa sposoby informowania rodziców,
a) kontakt bezpośredni nauczyciela z rodzicem:
· zebranie ogólnoszkolne,
· zebranie klasowe ( szczególnie w miesiącu wrześniu informacja przez wychowawców klasy o wymaganiach edukacyjnych wynikających z realizacji programu oraz w ostatnim tygodniu maja dotyczące proponowanych ocen rocznych),
· rozmowy nauczyciela w czasie dyżurów – konsultacji,
· indywidualna konsultacja z inicjatywy rodzica,
· obecność rodzica na zajęciach szkolnych ( bierny udział),
· wizyta nauczyciela w domu rodzinnym ucznia,
· zajęcia otwarte – czynny udział rodzica,
· zawody sportowe, wycieczki, rajdy, ogniska,
· rozmowa telefoniczna,
b) kontakt pośredni nauczyciela z rodzicem:
· korespondencja listowna lub w zeszycie ucznia
· list gratulacyjny,
· informacje poprzez wychowawcę, dyrektora, pedagoga,
· ocena opisowa w dzienniku lekcyjnym.


„Dobre ocenianie” to takie, które:
· daje dziecku informację o tym, co już umie, nad czym musi „popracować”, jak daleko jest na drodze do osiągnięcia celu,
· uwzględnia możliwości dziecka; nie wszyscy przecież w tym samym czasie są w stanie opanować jakąś umiejętność, a niektórzy nigdy nie będą biegli w danym zakresie,
· bierze pod uwagę wkład pracy dziecka, jego wysiłek włożony w wykonanie jakiegoś zadania,
· nie etykietuje dzieci,
· zachęca do dalszej pracy, uświadamia, że wysiłek się opłaca,
· nie pełni funkcji kary czy nagrody,
· nie zawiera krytyki osoby,
· uwzględnia postęp, jaki dokonał się w dziecku.
Obszary aktywności uczniów, które podlegają ocenie :
W nauczaniu zintegrowanym ocenianiu opisowemu podlegają:
a) wypowiedzi ustne – opowiadania, opisy, sprawozdania, wyrażanie myśli w formie zdań, omawianie historyjek obrazkowych, układanie zdań i pytań , itp.
b) prace pisemne – sprawdziany z wiedzy matematyczno-przyrodniczej, z gramatyki, redagowanie opowiadań, opisów, życzeń, listu, pisanie z pamięci i ze słuchu itp.
c) prace domowe;
d) aktywność na lekcji ;
e) sprawdzanie zeszytów (poprawność i staranność pisma, estetyka);
f) działalność artystyczna – wytwory plastyczne i techniczne, śpiew, gra na instrumentach;
g) działalność motoryczno- zdrowotna – sprawność ruchowa w grach, zabawach i ćwiczeniach, zaangażowanie na lekcji, przygotowywanie się do zajęć.
h) postępy w rozwoju emocjonalno-społecznym – zachowanie w szkole, umiejętność współdziałania w zespole, uczestnictwo w życiu klasy, organizowanie własnej pracy, stosunek do rówieśników i innych osób itp.

Obecna reforma zmieniła system oceniania uczniów klas I-III. Ocenę cyfrową zastąpiono oceną opisową. Oznacza to, że powinnością nauczyciela jest gromadzenie informacji o uczniach podczas ich wielokierunkowej działalności .
Ocena opisowa to ustne lub pisemne poinformowanie ucznia i rodziców o postępach ucznia, o tym jak wykonał zadania, przy czym najpierw podkreślamy w niej to, co uczeń wykonał dobrze, a później wskazujemy niedociągnięcia i sposób ich poprawy.
Ocena opisowa nie jest celem samym w sobie. Ma ona dostarczyć informacji: uczniowi – nauczycielowi – rodzicom:
Uczniowi – dostarcza informacji o efektach jego szkolnej aktywności, wskazówki - jak pokonać napotkane trudności
- motywację do dalszego wysiłku;
- zachęta do samooceny;
- umacnia wiarę we własne możliwości.
Rodzicom – dostarcza rzetelnej, szczegółowej informacji o ich dziecku, na podstawie , której będą mogli w porę podejmować właściwe działania na rzecz jego dalszego, prawidłowego rozwoju.
Nauczycielowi – dostarcza informacji na jakim poziomie rozwoju znajduje się uczeń w danym momencie edukacji oraz o tym czy stosowany przez
nauczyciela system pracy z uczniem jest efektywny.

Ocena opisowa powinna spełniać następujące funkcje:

· diagnostyczną – dając odpowiedź na pytanie, jak daleko w rozwoju jest uczeń względem wymagań stawianych przez nauczyciela,
· informacyjną – przekazując informację, co dziecku udało się poznać, zrozumieć, opanować, nauczyć, jakie dziecko zdobyło umiejętności, co już potrafi, jaki jest wkład jego pracy,
· korekcyjną – odpowiadając na pytanie, co uczeń ma już opanowane, co robi dodrze, nad czym musi jeszcze popracować, co poprawić, zmienić, udoskonalić,
· rozwojową – odpowiadając na pytania, czy dokonują się zmiany w samym dziecku, jakie jest tempo i dynamika tych zmian.

Diagnozowanie osiągnięć uczniów.

Dokonując oceny osiągnięć edukacyjnych ucznia stosujemy odpowiednie określenia , biorąc pod uwagę:

Znakomicie - Brawo. Uczeń wykonuje zadania wykraczające poza założenia programowe danej klasy, biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami.
Bardzo dobrze. Uczeń nabywa niezbędną wiedzę i umiejętności w zakresie założeń programowych danej klasy i potrafi je w pełni stosować w różnych sytuacjach.
Zadowalająco. Uczeń popełnia nieliczne błędy, wymaga czasami pomocy nauczyciela, posiada wiedzę w zakresie założeń programowych.
Wymaga poprawy. Uczeń ma problemy z opanowaniem podstaw programowych, nie zawsze potrafi zastosować poznane wiadomości i umiejętności w praktyce, wymaga pomocy nauczyciela.

Dokonując oceny opisowej z zachowania, bierzemy pod uwagę "Regulamin dobrego zachowania klas I – III "
. Każdy uczeń zachowuje się w sposób kulturalny i bezpieczny w klasie, w szkole i poza nią:- kulturalnie i grzecznie odnosi się do pracowników szkoły i kolegów,- potrafi opanować swoje emocje, takie jak: gniew, kłótliwość, złość i agresja,
- umie współpracować z kolegami w zespole,
- udziela pomocy kolegom,
- jest punktualny, obowiązkowy, pilny, sumienny,
- systematycznie odrabia prace domowe Umiejętności emocjonalno – społeczne.
Zawsze - Uczeń przestrzega wszystkich ustalonych zasad regulaminu.
Często - Czasami uczniowi nie udaje się przestrzegać wszystkich zasad regulaminu.
Sporadycznie - Uczeń często nie zachowuje się zgodnie z regulaminem.

Sposoby oceniania:

1. Ocena bieżąca – wskazuje dobre i słabe strony ucznia. Dokonywana jest poprzez:
· komentarz werbalny- np. Pracuj nad kształtem liter itp.
· gest i mimikę
· komentarz pisemny np.
v Brawo – uczeń wykonał zadanie o wysokim stopniu trudności, wykraczające poza program danej klasy, problemowe itp.
v bardzo dobrze – uczeń wykonał zadanie w całości prawidłowo (drobne usterki)
v ładnie – uczeń wykonując zadanie popełnił niewiele błędów
v postaraj się – uczeń wykonując zadanie popełnił liczne błędy
v pomyśl – uczeń prawie w całości wykonał zadanie błędnie
v pracuj więcej – uczeń nie podjął próby wykonania zadania.



2. Ocena półroczna – jest wynikiem półrocznej obserwacji, zawiera zalecenia i wskazówki dla ucznia dotyczące postępów w nauce jak i rozwoju społeczno-emocjonalnego. Ocena ta jest skierowana do dziecka i jego rodziców w formie pisemnego komentarza.
3. Ocena końcoworoczna – podkreśla zmiany w rozwoju dziecka wynikające ze stosowania wskazówek zawartych w ocenie półrocznej. Ma ona charakter diagnostyczno – informacyjny, aby rodzice po zapoznaniu się z jej treścią mogli jak najlepiej wspomagać dziecko w dalszym jego rozwoju. Ocena roczna również jest wyrażona w postaci komentarza słownego.

4. Ocena z zachowania jest również oceną opisową. Wyraża opinię o spełnieniu przez ucznia obowiązków szkolnych, jego kulturze, postawie wobec kolegów i innych osób oraz aktywności społecznej.

5. W trakcie oceniania bieżącego nauczyciel gromadzi wyniki szkolnych osiągnięć ucznia w dzienniku oraz zbiera w indywidualnych teczkach prace ucznia.

6. Informacja rodziców o postępach ich dzieci odbywa się poprzez:
· kontakty bezpośrednie – zebrania rodziców raz na dwa miesiące, konsultacje raz w tygodniu , rozmowy indywidualne,
· kontakty pośrednie – rozmowa telefoniczna, korespondencja listowa, adnotacje w zeszycie przedmiotowym.


Wyznaczniki oceny opisowej, które podlegają ocenie: (wiadomości i umiejętności, które uczeń powinien opanować w poszczególnych klasach edukacji wczesnoszkolnej).

Opis osiągnięć ucznia w zakresie edukacji polonistycznej.
Treści kształcenia polonistycznego w klasach I - III obejmują:
· ćwiczenia w czytaniu i opracowywaniu tekstów,
· ćwiczenia w mówieniu i pisaniu,
· ćwiczenia gramatyczne i ortograficzne z elementami wiedzy o języku,
· ćwiczenia słownikowo - frazeologiczne i syntaktyczne,
· pracę z lekturą.
Opis osiągnięć ucznia w klasie I

Czytanie:
· dokonuje analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów
· czyta wyrazy, zdania i krótkie teksty drukowane oraz pisane na tablicy lub w zeszycie ;
· czyta wyraźnie i płynnie tekst ;
· potrafi skupić uwagę na czytanym tekście .
Opracowywanie tekstów:
· potrafi ustalić związek tekstu z ilustracjami w książce ;
· formułuje pytania i odpowiedzi na podstawie tekstu ;
· wspólnie redaguje wypowiedzi wielozdaniowe na podstawie tekstu ;
· potrafi odtworzyć tekst z pamięci .
Pisanie i mówienie:
· odwzorowuje figury literopodobne ;
· pisze kształtne litery i prawidłowo łączy je w wyrazie (zachowuje kierunek od lewej do prawej w trakcie pisania, utrzymuje się w liniaturze)
· potrafi samodzielnie ułożyć i napisać wyrazy, pojedyncze zdania ;
· wyróżnia samogłoski i spółgłoski w wyrazie;
· wyróżnia litery ze znakami diakrytycznymi ;
· rozpoznaje zdania oznajmujące, pytające i rozkazujące ;
· zna zasady pisowni wielką literą i stosuje je w praktyce ;
· rozpoznaje rzeczowniki i czasowniki w tekście mówionym i pisanym ;
· określa liczbę rzeczownika i czasownika ;
· dzieli wyrazy na sylaby ;
· rozpoznaje i stosuje w praktyce dwuznaki ;
· zna i stosuje poznane zasady ortografii ;
· potrafi pisać z pamięci ;
· potrafi pisać ze słuchu ;
· podejmuje próby układania krótkich opowiadań w formie zapisu kilku zdań ;
· podejmuje próby wyszukiwania opisu w tekstach ;
· korzysta ze słownika (umie odnaleźć ułożone hasła) ;
· układa zdanie z rozsypanki wyrazowej ;
· porządkuje wyrazy w zdaniu ;
· pracuje sprawnie ;
· potrafi skupić uwagę na danym zadaniu .
Opis osiągnięć ucznia w klasie II

Czytanie:
· czyta płynnie i wyraziście tekst ;
· czyta cicho tekst i rozumie jego treść .
Opracowywanie tekstów:
· wspólnie ustala kolejność zdarzeń w opowiadaniach ;
· wyróżnia postacie z danego utworu ;
· odszukuje w tekście fragment utworu na określony temat ;
· uzasadnia swoje zdanie na dany temat ;
· odtwarza wiersz z pamięci, z odpowiednią jego interpretacją .
Pisanie i mówienie:
· konstruje swobodną wielozdaniową wypowiedź na dany temat ;
· logicznie wiąże wydarzenia w jedną całość jako przygotowanie do układania planu ;
· potrafi uporządkować zdania z rozsypanki wyrazowej;
· tworzy i pisze swobodne, krótkie teksty na temat różnych przedmiotów i wydarzeń ;
· pisze kształtnie, prawidłowo łączy litery,prawidłowo rozmieszcza je w liniaturze;
· zna i stosuje rodzaje zdań (oznajmujące, pytające, rozkazujące), stosuje odpowiednie znaki interpunkcyjne charakteryzujące te zdania ;
· odróżnia głoskę od litery ;
· wyróżnia wyraz w zdaniu ;
· zna i stosuje rzeczowniki, czasowniki i przymiotniki ;
· zna, stosuje, potrafi uzasadnić zasady ortografii ;
· potrafi pisać z pamięci ;
· potrafi pisać ze słuchu ;
· potrafi grupować wyrazy wokół określonego tematu ;
· posługuje się nowo poznanymi pojęciami w określonej sytuacji (wzbogacenie, uściślenie słownictwa mające na celu poszerzenie podstawowego systemu pojęciowego dziecka, umożliwiającego "poruszanie się" w dalszej edukacji)
· potrafi sprecyzować znaczenie słownictwa ;
· wspólne układanie zdań logicznie powiązanych na temat różnych przedmiotów (opis) ;
· wspólne (ustne lub pisemne) układanie opowiadania jako ciągu logicznych wydarzeń .
Opis osiągnięć ucznia w klasie III

Czytanie:
· czyta płynnie, wyraziście nowy tekst ;
· rozumie treść przeczytanego tekstu .
Opracowywanie tekstów:
· rozumie treść przeczytanego tekstu ;
· ustala kolejność zdarzeń ;
· odróżnia zdarzenia istotne od mniej istotnych ;
· uzasadnia swoje zdanie na temat postępowania bohaterów ;
· potrafi odszukać fragment w tekście ;
· uzasadnia wybór fragmentów ;
· opowiada pełnymi zdaniami ;
· potrafi skupić uwagę na czytanym tekście .
Pisanie i mówienie:
· logicznie wypowiada myśli ;
· formułuje pytania na określony temat ;
· rozpoznaje rodzaje zdań ;
· rozpoznaje i stosuje czasowniki, rzeczowniki, przymiotniki ;
· określa rodzaj, liczbę, osobę czasownika ;
· potrafi stopniować przymiotniki ;
· rozpoznaje i stosuje przysłówki ;
· rozpoznaje i stosuje liczebniki ;
· zna i stosuje poznane zasady ortograficzne ;
· potrafi sprecyzować znaczenie słowa ;
· stosuje wyraz o określonym znaczeniu w konkretnej sytuacji ;
· umiejętność samodzielnego układania i zapisywania jako ciągu wydarzeń
· układa opis .
Opis osiągnięć ucznia w zakresie edukacji matematycznej.

Opis osiągnięć ucznia w klasie I:
· określa i przedstawia wzajemne położenie przedmiotów na płaszczyźnie i w przestrzeni oraz kierunek ruchu z użyciem terminów określających to położenie ;
· potrafi klasyfikować przedmioty, zbiory według jednej cechy lub dwóch cech ;
· zna i rozpoznaje podstawowe figury geometryczne ;
· zna i stosuje liczby od 0 do 100 ;
· potrafi zapisać liczbę za pomocą cyfr jako znaku graficznego liczby ;
· zna i stosuje znaki <, >, +, =, potrafi je nazwać ;
· dodaje i odejmuje w zakresie 20 ;
· potrafi dodawać i odejmować z przekroczeniem progu dziesiątkowego ;
· rozwiązuje proste zadania tekstowe bez pomocy nauczyciela ;
· potrafi zmierzyć odcinek za pomocą linijki .
· zna jednostki : długości (cm) , masy(kg), monetarne(zł, gr),pojemności(l);
Opis osiągnięć ucznia w klasie II:
· dokonuje działań na zbiorach (kształtowanie pojęć mnogościowych) ;
· potrafi dodawać i odejmować różnymi sposobami w zakresie 100 ;
· wyodrębnia w zapisie liczbowym miejsce setek, dziesiątek i jedności;
· mnoży i dzieli w zakresie 30 ;
· rozwiązuje zadania tekstowe bez pomocy nauczyciela (czyta treść zadania ze zrozumieniem) ;
· rozpoznaje odcinki równoległe i prostopadłe ;
· potrafi mnożyć i dzielić w zakresie 100 ;
· zna i rozumie oraz stosuje w praktyce prawa matematyczne: łączności i przemienności dodawania, rozdzielności mnożenia względem dodawania
· potrafi zastosować ułamek jako oznaczenie połowy (dwie równe części) i ćwierci (czwarta część całości) (można to wprowadzić, ale nie ma ułamków w podstawie programowej) ;
· wykorzystuje konkrety do obliczeń .
Opis osiągnięć ucznia w klasie III:
· dodaje i odejmuje w zakresie 100 ;
· mnoży i dzieli w zakresie 100 ;
· dodaje i odejmuje w zakresie 1000 ;
· tempo pracy dziecka jest sprawne ;
· rozpoznaje i stosuje w praktyce odcinki prostopadłe, równoległe ;
· oblicza obwód prostokąta ;
· kreśli odcinki i prostokąty w skali ;
· rozwiązuje równania o dwóch działaniach ;
· mnoży i dzieli sposobem pisemnym przez liczby jednocyfrowe ;
· dodaje i odejmuje ułamki (nie ma w programie) ;
· porównuje liczby wielocyfrowe ;
· układa i rozwiązuje zadania tekstowe ;
· posługuje się miarą długości, objętości, masy ;
· dokonuje obliczeń zegarowych ;
· dodaje i odejmuje sposobem pisemnym ;
Opis osiągnięć ucznia w zakresie edukacji społeczno – przyrodniczej.

Opis osiągnięć ucznia w klasie I:
· orientuje się w rozmieszczeniu szkoły, pracy osób w niej zatrudnionych, w organizacji życia w szkole ;
· zna przepisy bezpiecznego zachowania się na drogach i przestrzega ich ;
· orientuje się w organizacji życia w rodzinie ;
· potrafi nazwać rośliny i zwierzęta, zna warunki ich życia i zasady postępowania z nimi ;
· orientuje się w położeniu i warunkach naturalnych swojej miejscowości ;
· zna zasady bezpieczeństwa przeciwpożarowego i przestrzega ich .
Opis osiągnięć ucznia w klasie II:
· umie dostrzegać związki przyczynowo - skutkowe w przyrodzie; scharakteryzować zmiany zachodzące w przyrodzie w różnych porach roku ;
· wyróżnia jadalne części rośliny ;
· zna życie niektórych środowisk, jak ogród, sad, łąka ;
· orientuje się w różnorodności świata roślinnego i zwierzęcego i współzależnościach zachodzących między nimi ;
· wie, na czym polega praca ludzi w różnych zawodach .
Opis osiągnięć ucznia w klasie III:
· potrafi określić typ lasu, wyróżnić warstwy lasu, wie na czym polega jego znaczenie ;
· zna życie takich środowisk, jak pole, las, woda ;
· potrafi scharakteryzować najogólniej budowę poznanych roślin i zwierząt, tryb i warunki ich życia ;
· zna różne sposoby podróżowania i zasady zachowania się w różnych środkach lokomocji ;
· umie wskazać Polskę na mapie ;
· umie odczytać proste znaki na mapie ;
· zna przykłady najważniejszych zabytków narodowych ;
· orientuje się w ogólnych założeniach ekologicznych .
Głównymi sposobami realizacji celów i treści środowiska społeczno - przyrodniczego będą:
· obserwacja,
· ćwiczenia,
· wycieczki.
Opis ucznia w zakresie rozwoju artystycznego i społeczno – emocjonalnego.

Rozwój artystyczny:
· zaangażowanie, aktywność ;
· inicjatywa i pomysłowość ;
· sprawność działania i organizowania pracy ;
· postęp w zdobywaniu wiedzy i umiejętności.
Ocena opisowa w nauczaniu zintegrowanym powinna uwzględniać zaangażowanie małego dziecka, powinna motywować do dalszej pracy, aby dziecko chciało podejmować wysiłek, rozwiązywać problemy – nie może być ani karą ani nagrodą.
Iwona Pastuszak.

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Licznik do wakacji
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Nauczyciel
19 grudnia 2007 15:29:27
Zapraszam do obejrzenia zdjęć z wycieczek, uroczystości i imprez szkolnych znajdujących sie w naszej GALERII oraz do przeczytania artykułów w zakładce ARTYKUŁY.
Copyright © 2006
Powered by PHP-Fusion v6.01.6 © 2003-20051309941 Unikalnych wizyt Asymetric Green Theme by: Divine JazOOn