Zakładka klas I-III w Niedrzwicy Dużej
Strona Główna · Artykuły · Download · Forum · Linki · Kategorie Newsów Czerwca 09 2025 09:38:25
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
Galeria
Szukaj
Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 545
Najnowszy Użytkownik: Gosia
kalendarz
trwa inicjalizacja, prosze czekac...
Imieniny
PROGRAM WYCHOWAWCZO - PROFILAKTYCZNY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W NIEDRZWICY DUŻEJ 2018/2019
Cele programu:

1. Wzmacnianie bezpieczeństwa w szkole.

2. Rozwijanie dociekliwości poznawczej, sprawności umysłowych i zainteresowań.

3. Ukierunkowanie na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna.

4. Uczenie umiejętności odnajdowania swojego miejsca w rodzinie, grupie koleżeńskiej, społeczności lokalnej, regionalnej, narodowej.

5. Kształtowanie postaw patriotycznych.

6. Tworzenie wspólnoty szkolnej poprzez budowanie więzi międzyludzkich i współdziałanie w zespole.

7. Wspomaganie rozwoju intelektualnego, psychicznego, społecznego, zdrowotnego, estetycznego, moralnego, duchowego.

8. Kształtowanie świadomości, że zdobywana edukacja jest użyteczna życiowo.

9. Dążenie do osiągania celów życiowych.

10. Przyjmowanie odpowiedzialności za siebie i innych, kształtowanie szacunku dla dobra drugiego człowieka.

11. Przeciwdziałanie uzależnieniom od alkoholu, papierosów, leków, narkotyków i dopalaczy.

12. Wspieranie rozwoju dziecka młodszego.

13. Kształcenie umiejętności dbania o zdrowie własne i innych oraz wdrażanie zasad zdrowego trybu życia.

14. Wspomaganie uczniów mających trudności szkolne, uczniów z uzdolnieniami w ramach prowadzonej w szkole pomocy psychologiczno- pedagogicznej. 15. Przygotowanie do umiejętnego i krytycznego korzystania ze środków masowego przekazu.

16. Rozwijanie postawy wolontariatu.

Charakterystyka środowiska szkolnego: Szkoła Podstawowa im. Bohaterów 7 Kołobrzeskiego Pułku Piechoty w Niedrzwicy Dużej jest szkołą ośmioklasową z oddziałami gimnazjalnymi, do której uczęszczają uczniowie w wieku od 6 do 16 lat. Jest to miejsce bezpieczne, lubiane i przyjazne dla dzieci. Uczniowie naszej szkoły pochodzą ze zróżnicowanych środowisk- w większości są to rodziny wydolne wychowawczo, nieznaczną część stanowią rodziny dysfunkcyjne. Lokalizacja szkoły w centrum miejscowości powoduje, że na placu szkolnym pojawiają się czasem osoby niepożądane, które mogą stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa uczniów naszej szkoły. Ponadto do naszej szkoły dowożeni są również uczniowie z okolicznych wiosek. Odpowiadając na potrzeby i oczekiwania rodziców szkoła zapewnia opiekę uczniom w świetlicy szkolnej w długim wymiarze czasowym. W trosce o rozwój zdolności i zainteresowań uczniów szkoła oferuje wiele zajęć pozalekcyjnych. Uczniowie naszej szkoły aktywnie uczestniczą w życiu społeczności lokalnej. Jako naczelny cel działania stawiamy sobie stworzenie wszystkim uczniom jednakowych warunków do wszechstronnego rozwoju osobowego i zdobywania wiedzy zgodnie z ich możliwościami intelektualnymi. Koncepcja wychowawcza. Wzorcowy model absolwenta. W oparciu o ustawę o systemie oświaty oraz Statut Szkoły przyjmuje się następujący model wartości poparty tradycją polskiego dziedzictwa kulturowego: - życie człowieka najwyższą wartością, - fundamentem wychowania są: prawda, miłość, wiara w Boga, tolerancja, patriotyzm, pracowitość, szacunek dla rodziców, - wychowanie zgodne z naturą ludzką, - rodzina nadrzędną wartością w procesie wychowania, - więzi międzyludzkie i relacje rówieśnicze podstawą właściwego funkcjonowania szkoły jako placówki publicznej; W związku z powyższym określono „model” absolwenta. Zależy nam, aby uczeń kończący naszą szkołę był: - aktywny i twórczy, - akceptował siebie, mając świadomość swoich mocnych i słabych stron, - umiał rzetelnie i uczciwie pracować, miał szacunek do pracy, był zaradny i odpowiedzialny, - potrafił samodzielnie i krytycznie myśleć oraz korzystać z różnych źródeł informacji, - ponosił odpowiedzialność za swoje postępowanie i decyzje, - miał szerokie zainteresowania i pasje poznawcze, - odpowiedzialnie funkcjonował w demokratycznym społeczeństwie i właściwie rozumiał ideały demokracji, tolerancji i wolności, - potrafił dokonywać właściwych wyborów, unika substancji psychoaktywnych wpływających na zmianę świadomości, - w podejmowanych działaniach zwracał uwagę na bezpieczeństwo własne i innych , dbał o swoje zdrowie, - miał szacunek do rodziny i świadomość, że jest ona najważniejsza dla prawidłowego rozwoju i szczęścia nie tylko pojedynczych ludzi, ale i całego społeczeństwa , - znał i szanował historię, kulturę i tradycję narodową z jej regionalnym bogactwem.

DIAGNOZA Uczniowie, nauczyciele, rodzice przynależą do środowiska lokalnego, skupionego wokół szkoły. Uczniowie podejmujący naukę w naszej szkole prezentują różne postawy wobec życia, siebie nawzajem i społeczności. Celem profilaktyki jest ochrona przed zagrożeniami, a więc punktem wyjścia do działań profilaktycznych jest zastanowienie się co do tych zagrożeń prowadzi, a co stanowi zabezpieczenie. Zatem profilaktyka będzie realizowana poprzez eliminowanie lub osłabienie czynników ryzyka i wzmacnianie czynników chroniących. Czynniki ryzyka: - brak więzi emocjonalnej z rodzicami, - niewłaściwe normy i wartości panujące w domu, destrukcyjnie wpływające na dziecko, - niskie wyniki osiągane w szkole, małe zainteresowanie nauką szkolną, - zagrożenia związane z korzystaniem z komputera i telefonu - wpływ mediów – nasycenie nadawanych programów przemocą, wczesną inicjacją seksualną, zażywaniem substancji psychoaktywnych, - łatwy dostęp do substancji psychoaktywnych i środków odurzających, - wczesna inicjacja w zachowaniach ryzykownych (palenie papierosów, picie alkoholu, agresje, kradzieże) Czynniki chroniące: - więź emocjonalna z rodzicami, - poczucie własnej wartości, - poszanowanie prawa, norm, wartości i autorytetów, - zainteresowanie nauką szkolną, - regularne praktyki religijne, - dobre relacje z dorosłymi i rówieśnikami, - umiejętność rozwiązywania problemów, - wrażliwość społeczna (empatia), kształtowanie postawy wolontariatu, - właściwe spędzanie czasu wolnego zgodnie z zainteresowaniami. Diagnozę sytuacji edukacyjno – wychowawczej szkoły przeprowadzono w oparciu o obserwację zachowania uczniów oraz środowiska lokalnego, analizę wyników nauczania, rozmowy z rodzicami, analizę dokumentacji szkolnej, ankiety skierowane do uczniów i rodziców, raporty ewaluacyjne. Na podstawie dokonanej diagnozy można stwierdzić, że: Zdarzają się na terenie szkoły przypadki agresji słownej. Lekceważący stosunek do nauki oraz niewykorzystane możliwości znacznej liczby uczniów wpływają destrukcyjnie na społeczność szkolną. Niepokojąca jest zbyt mała kontrola rodziców nad dziećmi oraz negatywny wpływ mediów na zachowania uczniów. Zdarzają się przypadki eksperymentowania ze środkami psychoaktywnymi. Występuje również palenie przez uczniów e- papierosów.
Zadania wychowawcy klasy: Wychowawca stwarza w szkole środowisko pozytywnie oddziałujące na ucznia, wprowadza go w kontakty społeczne, rozwija jego wiedzę i umiejętności, aktywnie stymuluje rozwój, kształtuje osobowość, inspiruje i zachęca uczniów do głębszego spojrzenia na siebie, do doceniania swoich wartości. Wychowawca klasy otacza opieką wychowawczą cały zespół klasowy. Stwarza wszystkim uczniom możliwość zaistnienia w środowisku szkolnym w zależności od jego zainteresowań i zdolności. Pracuje nad jego integracją, współpracuje z rodzicami i środowiskiem lokalnym. Współpracuje z innymi nauczycielami oraz instytucjami działającymi na rzecz dzieci i młodzieży celem umożliwienia wszechstronnego rozwoju wychowanków. Do powinności wychowawcy klasowego należy:  Tworzenie warunków wspomagających rozwój ucznia, proces jego uczenia się, kształtowania jego postawy moralno – społecznej.  Umiejętność nawiązywania i utrzymywania poprawnych kontaktów z dziećmi i dorosłymi.  Wspomaganie uczniów w ich dążeniu do samodzielności.  Integrowanie zespołu klasowego.  Organizowanie spotkań z rodzicami – zgodnie z zasadami określonymi w statucie szkoły.  Zapewnienie uczniom i rodzicom wszechstronnej informacji na temat wymagań stawianych przez szkołę.  Wspomaganie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole opieki psychologiczno- pedagogicznej.  Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych.  Otoczenie opieką i zapewnienie bezpieczeństwa uczniom w czasie zajęć, przerw, imprez szkolnych i pozaszkolnych.  Współpraca z pedagogiem szkolnym i poradnią psychologiczno-pedagogiczną oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz dziecka.  Planowanie i koordynowanie pomocy psychologiczno- pedagogicznej udzielanej uczniom.  Współpraca ze środowiskiem lokalnym. 12. Organizowanie życia społeczności klasowej. 13. Prowadzenie dokumentacji wychowawcy klasy. Zasady współpracy wychowawczej z rodzicami: Współpraca z rodzicami rozpoczyna się w momencie przyjmowania dziecka do szkoły. Rodzice mają prawo do decydowania o procesie wychowania dziecka poprzez możliwość wpływania na pracę dydaktyczno – wychowawczą szkoły. Uczestniczą w opracowaniu szkolnego programu wychowawczo – profilaktycznego, a także opiniują wszelkie działania podejmowane przez szkołę. Współpraca szkoły z rodzicami realizowana jest poprzez: 1. Powołanie klasowych Rad Rodziców. 2. Powołanie Rady Rodziców Szkoły.
3. Wspólne opracowanie szkolnego programu wychowawczo- profilaktycznego. 4. Organizację spotkań wychowawców z rodzicami. 5. Współpraca w zakresie organizowania pomocy psychologiczno – pedagogicznej. 6. Pomoc w dotarciu do odpowiednich instytucji lub specjalistów w sytuacji trudnej dla rodzica lub dziecka. 7. Organizowanie spotkań dyrektora szkoły z radą rodziców oraz ogółem rodziców. 8. Zapraszanie i włączanie rodziców do czynnego uczestnictwa w uroczystościach szkolnych i klasowych. 9. Wspólną organizację uroczystości szkolnych i środowiskowych z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa. 10. Organizowanie spotkań rodziców z pedagogiem szkolnym, przedstawicielami szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych celem właściwego wyboru dalszej drogi kształcenia dla młodzieży gimnazjalnej. Zasady współpracy z samorządem lokalnym oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz dzieci i młodzieży: 1. Współpraca z samorządem lokalnym jest realizowana poprzez uczestnictwo w działalności placówki. 2. Współpraca z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej dotyczy współdziałania w zakresie rozpoznawania środowiska życia uczniów, dofinansowania obiadów dla uczniów, organizowania akcji „Pomóż dzieciom przetrwać zimę”, współpracy z Zespołem Interdyscyplinarnym ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie. 3. Współpraca z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną w Bełżycach realizowana jest poprzez: organizowanie konsultacji i warsztatów dla nauczycieli i rodziców, prowadzenie badań psychologiczno – pedagogicznych oraz udzielanie wskazówek odnośnie dalszej pracy z uczniem; pogadanki z uczniami, warsztaty z doradcą zawodowym dla uczniów i rodziców. 4. Współpraca z Gminnym Ośrodkiem Kultury Sportu i Rekreacji w Niedrzwicy Dużej dotyczy udziału społeczności szkolnej w przedsięwzięciach organizowanych przez GOKSiR. 5. Współpraca z Gminną Komisją Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych poprzez udział w kampanii „Zachowaj Trzeźwy Umysł”, korzystanie ze wsparcia finansowego Gminnej Komisji na działania profilaktyczne realizowane na terenie szkoły. 6. Współpraca Sądem Rodzinnym w Kraśniku oraz przedstawicielami Policji. 7. Współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na terenie Gminy Niedrzwica Duża – wspólna realizacja programów i projektów edukacyjno – kulturalnych. Pozyskiwanie środków finansowych ze źródeł zewnętrznych na realizację wyżej wymienionych działań. 8. Współpraca z innymi organizacjami pozarządowymi działającymi na terenie województwa i kraju celem wspólnej realizacji projektów edukacyjnych rozwijających talenty uczniów gimnazjum. Metody i formy realizacji:  Realizacja zadań wynikających z programu wychowawczo – profilaktycznego przez wychowawców klas.  Prowadzenie zajęć profilaktycznych przez pedagoga szkolnego.  Prowadzenie zajęć przez specjalistów z PPP w Bełżycach  Akcje charytatywne lokalne i ogólnopolskie.  Spotkania z pielęgniarką szkolną.
 Organizowanie pomocy koleżeńskiej.  Redagowanie gazetki szkolnej.  Konkursy, zawody sportowe i inne przedsięwzięcia organizowane na terenie szkoły.  Projekty edukacyjne realizowane w szkole.  Akademie i uroczystości szkolne i klasowe wynikające z kalendarza imprez.  Dodatkowe zajęcia pozalekcyjne: sportowe, taneczne, teatralne, chór szkolny i inne tematyczne koła zainteresowań.  Udział w kiermaszach świątecznych.  Opieka nad miejscami pamięci znajdującymi się na terenie gminy.  Właściwe wywiązywanie się z funkcji pełnionych w organizacjach szkolnych: Samorządzik, SU, PCK. Ewaluacja: Szkolny program wychowawczo - profilaktyczny będzie ewaluowany po każdym roku szkolnym. 1. Cele ewaluacji  uzyskanie informacji o przebiegu realizacji programu,  poznanie ewentualnych braków i trudności, które występują w czasie realizacji programu,  poznanie oczekiwań odbiorców programu w następnych latach jego realizacji, 2. Metody ewaluacji:  sprawozdania nauczycieli i wychowawców z realizacji szkolnego programu wychowawczo - profilaktycznego składane na zakończenie roku szkolnego  obserwacja uczniów pod kątem ich zachowania na terenie szkoły i w najbliższym środowisku,  analiza dokumentacji szkolnej,  analiza frekwencji uczniów  wywiady z rodzicami uczniów,  ankiety uczniów i rodziców,  rozmowy z uczniami, rodzicami, nauczycielami realizującymi program, Wnioski z przeprowadzonej ewaluacji będą podstawą do aktualizacji szkolnego programu wychowawczo - profilaktycznego na kolejny rok szkolny.

Harmonogram działań wychowawczo-profilaktycznych Zadanie Formy realizacji Osoby odpowiedzialne Dokumentacja 1.Zapewnienie warunków bezpiecznego przebywania ucznia w szkole - przeprowadzenie na lekcjach wychowawczych pogadanek nt. zasad bezpieczeństwa obowiązujących na terenie szkoły, - przypomnienie praw i obowiązków ucznia, - zorganizowanie spotkań dla rodziców nt. ,,Odpowiedzialność prawna nieletnich”, - zapoznanie uczniów z drogami ewakuacyjnymi z budynku, próbna ewakuacja na wypadek pożaru, - kontrola bezpieczeństwa poprzez monitoring szkoły, - aktywne i skuteczne pełnienie dyżurów przez nauczycieli. -szczegółowe zapoznanie z zasadami BHP w pracowniach: chemicznej, fizycznej, technicznej, komputerowej i na sali gimnastycznej wychowawcy, wychowawcy oddziałów gimnazjalnych, pedagog szkolny dyrekcja, wychowawcy nauczyciele poszczególnych przedmiotów wpisy w dziennikach zajęć lekcyjnych 2. Rozwijanie dociekliwości poznawczej, sprawności umysłowej i zainteresowań ukierunkowanych na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna - poznanie zainteresowań i pasji uczniów - organizacja zajęć pozalekcyjnych :  koła zainteresowań  zajęcia sportowe  zespół taneczny Festa  chór szkolny - projekty edukacyjne  projekty edukacyjne przygotowywane przez uczniów  projekt „Lepsza szkoła”  program „Kodowanie na dywanie”  program „Akademia kreatywnego rozwoju” - realizacja zadań w ramach Narodowego Programu Czytelnictwa na lata 2016 – 2020 - realizacja zajęć w ramach programu „ Nowoczesne szkoły w gminie Niedrzwica Duża” - organizacja konkursów szkolnych i pozaszkolnych oraz zawodów sportowych - organizacja wycieczek krajoznawczo – edukacyjnych dyrekcja wychowawcy klas nauczyciele prowadzący zajęcia nauczyciele nauczyciel bibliotekarz nauczyciele organizujący dane konkursy oraz wycieczki wpisy w dziennikach sprawozdania 3.Budowanie poczucia własnej wartości uczniów oraz stwarzanie możliwości - wskazywanie mocnych stron ucznia podczas lekcji oraz zajęć pozalekcyjnych - zajęcia profilaktyczne, lekcje wychowawcze wychowawcy, pedagog szkolny, instruktorzy wpisy w dziennikach Strona 10 z 14
Strona 11 z 1411 rozwijania talentów - udział uczniów w akademiach, apelach, imprezach okolicznościowych i środowiskowych, - współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku na rzecz rozwoju ucznia 4. Ukazywanie wartości rodziny w życiu człowieka - organizowanie uroczystości klasowych i szkolnych z udziałem rodzin uczniów - realizacja programu wychowania do życia w rodzinie - praca wychowawców klas w ramach godzin wychowawczych wychowawcy, pedagog szkolny, nauczyciele przedmiotu, instruktorzy 5. Kształtowanie postaw patriotycznych i kultywowanie tradycji narodowych  Upamiętnienie bohaterskiej walki narodu polskiego w wojnie obronnej w 1939r.  Święto szkoły- Bohaterów 7. Kołobrzeskiego Pułku Piechoty, patronów szkoły  Rocznica Odzyskania Niepodległości - koncert z okazji 100 lecia Odzyskania Niepodległości przez Polskę z GOKSiR - wieczornica patriotyczna z GOKSiR - wspólne odśpiewanie hymnu narodowego w dniu 9 listopada o godz. 11.11  Rocznica Katyńska ( Dęby Katyńskie)  Uchwalenie Konstytucji 3– go Maja.  Dzień Papieski  Udział w rajdach i marszach pamięci  Udział w Ogólnoświatowym Projekcie „ Krokus”  Opieka nad grobami żołnierzy w Niedrzwicy Dużej i grobem p. Perłowskiej w Niedrzwicy Kościelnej dyrekcja wychowawcy, pedagog szkolny, instruktorzy sprawozdania z imprez, wpisy w dziennikach zajęć pozalekcyjnych 6. Kształtowanie postaw etyczno – moralnych. Uwrażliwianie uczniów na potrzeby drugiego człowieka i wdrażanie do aktywności w pomaganiu ubogim, słabym i niepełnosprawnym - udział w akcjach charytatywnych prowadzonych na terenie szkoły i w środowisku lokalnym, - propagowanie idei wolontariatu poprzez działalność szkolnego koła wolontariatu, - kształtowanie empatii w uczniach poprzez działania na rzecz innych ludzi - współpraca z Ośrodkiem Szkolno – Wychowawczym w Załuczu (Dzień Polskiej Niezapominajki) wychowawcy klas, pedagog szkolny, wszyscy pracownicy szkoły wychowawcy kl. I-III 7. Przeciwdziałanie agresji słownej i fizycznej - pogadanki na lekcjach wychowawczych, zajęcia z trenerami wolontariatu studenckiego, zajęcia integracyjne, - wycieczki integrujące grupę klasową, - propagowanie zasad dotyczących współżycia w społeczności uczniowskiej, wychowawcy, pedagog, psycholog z PPP w Bełżycach, wszyscy nauczyciele, wpisy w dziennikach lekcyjnych, ankiety Strona 11 z 14
Strona 12 z 1412 - zajęcia profilaktyczne na temat przyczyn i sposobów radzenia sobie z agresją, -nauka zasad poprawnej komunikacji - lekcje z wychowawcą, -pedagogizacja rodziców - zebrania z rodzicami, - opracowanie regulaminów bezpiecznej przerwy - indywidualizacja pracy z uczniem sprawiającym problemy. - przeprowadzenie ankiety na temat agresji w szkole policjant pedagog szkolny pedagog szkolny dyrekcja wszyscy nauczyciele 8. Przeciwdziałanie nieuzasadnionej absencji na zajęciach lekcyjnych - stały kontakt nauczycieli, pedagoga i wychowawcy z rodzicami, - zapoznanie uczniów i rodziców z treściami statutu szkoły dotyczącymi praw i obowiązków ucznia, zasad usprawiedliwiania nieobecności oraz systemem kar i nagród, - monitorowanie absencji i spóźnień uczniów, kontakt elektroniczny z rodzicami, - konsekwencja w usprawiedliwianiu nieobecności i spóźnień, zgodnie ze szkolnym regulaminem. wychowawcy, pedagog, wszyscy nauczyciele wpisy w dziennikach kontakty z rodzicami notatki służbowe, frekwencja w dziennikach lekcyjnych 9. Przeciwdziałanie uzależnieniom oraz zapoznanie z chorobami cywilizacyjnymi - pogadanki, - filmy profilaktyczne, - zajęcia profilaktyczne ze specjalistami z zakresu terapii uzależnień- narkotyki, dopalacze, alkohol, nikotyna; - pedagogizacja rodziców z zakresu terapii uzależnień, - wprowadzenie programów profilaktycznych np. „ Zachowaj trzeźwy umysł”, „Spójrz inaczej”, - nauka zachowań asertywnych, sposoby radzenia sobie ze stresem, - propagowanie zdrowego stylu życia (zajęcia sportowe, psychoedukacyjne, wpływ środków anabolicznych na zdrowie i sprawność człowieka), program „Trzymaj formę”, ,,Bieg po zdrowie”. - omówienie przyczyn i skutków chorób cywilizacyjnych: anoreksja, bulimia, depresje itp., -budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby jako podstawy zdrowia psychicznego, - organizacja szkolnego konkursu profilaktycznego pedagog szkolny, wychowawcy, nauczyciele w-f pedagog szkolny - zaproszeni goście-psycholog, trenerzy nauczyciele wychowania fizycznego pielęgniarka szkolna, nauczyciele wdżwr wychowawcy klas pedagog szkolny wpisy w dziennikach zajęć lekcyjnych sprawozdania 10. Uświadomienie uczniom negatywnych skutków nieodpowiedzialnego korzystania z komputera, telefonu, multimedialnych nośników informacji - zapoznanie z zasadami prawidłowego korzystania z różnych nośników informacji - informowanie o przyczynach i skutkach cyberuzależnień - pogadanki ,filmy profilaktyczne, apel - wystąpienie gości z Komendy Miejskiej Policji w Lublinie - organizacja Dnia Bezpiecznego Internetu. nauczyciel informatyki, wychowawcy klas, nauczyciele wdżwr zaproszeni policjanci wpisy w dziennikach zajęć lekcyjnych, ankiety Strona 12 z 14
Strona 13 z 1413 11. Uświadomienie uczniom istnienia sekt i zagrożeń płynących z przystąpienia do nich - uświadamianie uczniom wartości wiary w życiu człowieka, - ukazywanie złudnych wartości jakie niosą nam różnorodne grupy nieformalne- sekty (pogadanki, filmy, lekcje religii). katecheta tematy lekcji katechezy 12. Ukazanie uczniom zagrożeń płynących z przedwczesnej inicjacji seksualnej - pogadanki w klasach projekcja filmów tematycznych( lekcje wdżwr) - współpraca z rodzicami - spotkanie z położną lub pielęgniarką pielęgniarka szkolna, położna lub lekarz, pedagog, wychowawcy, nauczyciele wdżwr pedagog szkolny wpisy w tematach godzin wychowawczych. 13. Organizowanie pomocy materialnej - informowanie o programach pomocowych dotyczących uczniów (dożywianie, wyprawka szkolna, stypendia), - udostępnienie bezpłatnych podręczników wszystkim uczniom - stałe monitorowanie sytuacji materialnej uczniów (kontakt z OPS, zespołem interdyscyplinarnym), - w sytuacjach trudnych kierowanie do odpowiednich instytucji (Policja, Sąd Rodzinny, OPS), - organizowanie pomocy w ramach akcji charytatywnych pedagog szkolny, wychowawcy klas nauczyciel bibliotekarz, wychowawcy dyrekcja pedagog szkolny dokumentacja pedagoga, notatki służbowe, dzienniki lekcyjne 14. Organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - diagnozowanie trudności szkolnych uczniów - pomoc uczniom przejawiającym trudności w nauce  zajęcia rewalidacyjne  zajęcia wyrównawcze  zajęcia korekcyjno – kompensacyjne  zajęcia logopedyczne  zajęcia socjoterapeutyczne  zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno - społeczne  zespoły samopomocowe  zajęcia świetlicowe - zajęcia nt. ,,Jak efektywnie uczyć się?” - konsultacje dla rodziców - praca z uczniem zdolnym wychowawcy, koordynator szkolny PPP wszyscy nauczyciele pedagog logopeda zapisy w dziennikach sprawozdania 15.Propagowanie zdrowego stylu życia i działań ekologicznych - organizowanie alternatywnych form spędzania czasu wolnego w formie sportowych zajęć pozalekcyjnych, - organizowanie wycieczek turystyczno – krajoznawczych, rajdów, wyjazdów integracyjnych, - udział w akcji „Trzymaj formę”, - współpraca z pielęgniarką - cykl lekcji wychowawczych poświęconych dbałości o zdrowie, radzeniu sobie ze stresem , oraz higienie osobistej, - prowadzenie pogadanek na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym, przepisów Kodeksu Drogowego oraz z zakresu nauczyciele w-f, wdżrw wychowawcy kl. I-VIII i IIIog nauczyciele w-f, przyrody biologii wychowawcy, pedagog, psycholog zapisy w dziennikach zajęć lekcyjnych, sprawozdania Strona 13 z 14
Strona 14 z 1414 stosowania pierwszej pomocy – organizowanie spotkań z przedstawicieli instytucji kompetentnych do realizacji tematu - przeprowadzenie egzaminu na kartę rowerową - zorganizowanie szkolnego i gminnego Turnieju Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego - omawianie zagadnień dotyczących zdrowego odżywiania na zajęciach lekcyjnych, wychowawczych oraz profilaktycznych - realizacja programu „Owoce i warzywa w szkole” zapewniającego świeże warzywa, owoce i mleko dla dzieci. - zapobieganie wadom postawy – basen - poruszanie na lekcjach wychowawczych i przedmiotach tematyki o konieczności ochrony środowiska i ekologii, - włączanie uczniów do akcji o charakterze ekologicznym: „Dzień Ziemi” itp., pedagog szkolny dyrekcja wychowawcy wychowawcy, nauczyciele nauczyciele edb , wychowania fizycznego i zajęć technicznych 16. Wspieranie uczniów w dążeniu do osiągania celów życiowych - analiza losów absolwentów - zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego - spotkania z przedstawicielami szkół średnich - konsultacje dla rodziców i uczniów - organizacja mini – targów edukacyjnych - warsztaty z doradcami zawodowymi - udział w Targach Edukacyjnych w Lublinie pedagog szkolny wychowawcy klas zapisy w dziennikach.

Zwracamy się z prośbą do wychowawców i nauczycieli, aby dokładnie zapoznali się z programem i ewentualne uwagi przesłali na adresy mailowe: pedagogszkolnysp@gmail.com dorota-rusek1@wp.pl

Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Licznik do wakacji
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Nauczyciel
19 grudnia 2007 15:29:27
Zapraszam do obejrzenia zdjęć z wycieczek, uroczystości i imprez szkolnych znajdujących sie w naszej GALERII oraz do przeczytania artykułów w zakładce ARTYKUŁY.
Copyright © 2006
Powered by PHP-Fusion v6.01.6 © 2003-20051421444 Unikalnych wizyt Asymetric Green Theme by: Divine JazOOn