|
| | |
Koncepcja pracy szkoły została opracowana w oparciu o:
1. Ustawę o systemie oświaty z dn. 7 września 1991r. (Dz. U. z 2004r.nr 256, poz. 2572 z późn. zm. )
2. Rozporządzenie MEN z dnia 23 grudnia 2008r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2009r. nr 4, poz. 17).
3. Kartę Nauczyciela z dn. 26 stycznia 1982r. ( Dz. U. z 2006r.nr 97, poz. 674 z późn. zm.).
4. Konwencję o prawach dziecka z dnia 20 listopada 1989r.
5. Statut Szkoły Podstawowej w Niedrzwicy Dużej.
6. Program wychowawczy szkoły.
7. Program profilaktyczny szkoły.
MISJA
„Dziecko jest wspólnym dobrem rodziców i szkoły”-
Naszym zadaniem jest wspieranie rodziny w procesie wychowania i nauczania, stwarzając uczniom optymalne warunki do prawidłowego i wszechstronnego rozwoju. Uczymy kochać, szanować i żyć kulturą i tradycją narodu polskiego. Jednocześnie wychowujemy je do szacunku, współpracy i otwartości wobec innych narodów. Kształtujemy ucznia świadomego i odpowiedzialnego, posiadającego wiedzę i umiejętności konieczne do przyszłego funkcjonowania we współczesnym świecie, troszczącego się o środowisko, w którym żyje.
Koncepcja rozwoju szkoły w poszczególnych obszarach:
Zarządzanie i organizacja
1/ Kontynuowanie starań dotyczących rozbudowy budynku szkoły,
2/ Zagospodarowanie terenów zielonych za szkołą, podjęcie działań dotyczących poprawy bazy lekkoatletycznej,
3/ Ścisła współpraca z Radą Rodziców i Radą Gminy
4/ Dalsze doposażenie szkoły w sprzęt komputerowy
5/ Podjęcie działań dotyczących wprowadzenia programów multimedialnych usprawniających prace szkoły
6/ Mobilizacja większej ilości rodziców do pracy na rzecz szkoły
7/ Pozyskiwanie sponsorów na bieżące potrzeby szkoły
8/ Wymiana pozostałej części starych grzejników i pionów c.o.
9/Odgrzybienie i izolacja części podziemnej budynku szkoły,
10/ Malowanie ścian i odnawianie podłóg w miarę potrzeb.
11/ Modernizacja i doposażanie pracowni szkolnych, zakup pomocy dydaktycznych, sprzętu sportowego, mebli i niezbędnego wyposażenia placówki
12/ Realizacja Programu Rządowego „Szklanka mleka” oraz „Owoce w szkole”.
13/ Zapewnienie uczniom ciepłego posiłku.
14/ Współpraca z instytucjami działającymi w środowisku lokalnym /OPS, GOKSiR, Parafia, Policja, Poradniami Psychlogiczno- Pedagogicznymi, Stowarzyszeniami, Klubami Sportowymi, Fundacjami/
15/ Organizacja nadzoru pedagogicznego.
16/ Zapoznawanie uczniów i rodziców z ważnymi dokumentami szkoły.
Wychowanie i opieka
1/Organizacja opieki w czasie wolnym-opieka świetlicowa.
2/Diagnoza sytuacji materialnej i potrzeb wychowawczych uczniów.
3/Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów i rodziców.
4/Promowanie uczniów osiągających sukcesy w różnych dziedzinach.
5/Prowadzenie kółek i zajęć pozalekcyjnych rozwijających zainteresowania uczniów.
6/Opieka logopedyczna i pedagogiczna uczniów .
7/Diagnoza i monitoring obowiązku szkolnego.
8/Organizacja udziału dzieci w konkursach na różnych szczeblach.
9/Realizacja działań wynikających z programu wychowawczego szkoły i z zakresu profilaktyki.
Kształcenie
1/ Zwiększenie nacisku na pracę z uczniem zdolnym celem maksymalnego wykorzystania posiadanego potencjału.
2/Zwrócenie baczniejszej uwagi na dobór form i metod pracy podnoszących atrakcyjność prowadzonych zajęć i podwyższających jakość kształcenia.
3/Stosowanie różnorodnych sposobów wspierania i motywowania uczniów.
4/Wdrażanie do samorządności poprzez działania Samorządu i Samorządziku.
5/Badanie i analizowanie osiągnięć uczniów, formułowanie i wdrażanie wniosków oraz działań przyczyniających się do poprawy wyników kształcenia.
6/Propagowanie zdrowego stylu życia poprzez działania sportowe oraz realizację zadań promujących zdrowie.
7/Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży.
8/Zwiększanie szans edukacyjnych uczniów przez indywidualizację procesu nauczania.
9/Organizowanie i realizacja procesów edukacyjnych w oparciu o współpracę nauczycieli w ramach spotkań zespołów przedmiotowych.
| | |
|
| | | Brak komentarzy.
| |
| | | Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
| |
|