W Dniu Waszego święta - każda dziewczynka o Was pamięta.
Drogi bracie, kuzynie, kolego !
- życzymy Wam wszystkiego Naj! Naj! Najlepszego!
Dużo zdrowia, uśmiechu dnia każdego, życia miłego.
Piątek i szóstek w szkole, wiele koleżanek i kolegów, mniej życia w biegu.
Tego życzą Wam wszystkie dziewczynki, no ażeby śmiały Wam się minki............ to.........
Abyście czyści i pachnący byli, salę szkolną wietrzyli,
śmieci wynosili, no i najważniejsze - do szkoły po nauki w radosnych podskokach pędzili.
Koleżanki z klas I-III
Dodane przez Nauczyciel dnia wrzenia 28 2012 19:20:08
Dnia 27 września 2012 roku, w naszej szkole przedstawiciele PKP przygotowali pogadankę, dla uczniów klas I-III na temat bezpiecznego przekraczania przejazdów kolejowych. Uczniowie klas I-III, brali czynny udział w inscenizacji przygotowanej przez gości z PKP. Wykazali się dużą znajomością w tej kwestii.
Jak przekraczać - przejazdy kolejowe?
Każdy uczeń wie i każdemu dziś powie!
O Kampanii "Bezpieczny przejazd” czytaj więcej pod kreską...
Dodane przez Nauczyciel dnia wrzenia 27 2012 17:44:45
Klasy I na wycieczce w Grodzie Choina - Horodyszcze
24 września 2012 rokuklasa I a - z wychowawczynią p. Jolantą Majewską oraz klasa I b - z wychowawczynią p. Iwoną Pastuszak, były na wycieczce
w miejscowości Choina - Horodyszcze, gdzie przeżyli swoją pierwszą lekcję historii. Poznali życie w grodzie, zawody tamtych czasów, narzędzia i zwyczaje ludzi, którzy
wtedy żyli. Uczestniczyli w Słowiańskim święcie plonów oraz w uroczystości zaślubin. Popróbowali potraw z tamtych czasów i świetnie się bawili.
Dodane przez Nauczyciel dnia wrzenia 26 2012 19:35:32
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ im. Bohaterów 7. Kołobrzeskiego Pułku Piechoty w Niedrzwicy Dużej na lata szkolne 2011-2016
Koncepcja pracy szkoły została opracowana w oparciu o:
1. Ustawę o systemie oświaty z dn. 7 września 1991r. (Dz. U. z 2004r.nr 256, poz. 2572 z późn. zm. )
2. Rozporządzenie MEN z dnia 23 grudnia 2008r. w sprawie podstawy programowej
wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół
(Dz. U. z 2009r. nr 4, poz. 17).
3. Kartę Nauczyciela z dn. 26 stycznia 1982r. ( Dz. U. z 2006r.nr 97, poz. 674 z późn. zm.).
4. Konwencję o prawach dziecka z dnia 20 listopada 1989r.
5. Statut Szkoły Podstawowej w Niedrzwicy Dużej.
6. Program wychowawczy szkoły.
7. Program profilaktyczny szkoły.
MISJA
„Dziecko jest wspólnym dobrem rodziców i szkoły”-
Naszym zadaniem jest wspieranie rodziny w procesie wychowania i nauczania, stwarzając uczniom optymalne warunki do prawidłowego i wszechstronnego rozwoju. Uczymy kochać, szanować i żyć kulturą i tradycją narodu polskiego. Jednocześnie wychowujemy je do szacunku, współpracy i otwartości wobec innych narodów. Kształtujemy ucznia świadomego i odpowiedzialnego, posiadającego wiedzę i umiejętności konieczne do przyszłego funkcjonowania we współczesnym świecie, troszczącego się o środowisko, w którym żyje.
Koncepcja rozwoju szkoły w poszczególnych obszarach:
I. Zarządzanie i organizacja
1. Malowanie ścian i odnowienie parkietu w salach gimnastycznych..
2. Modernizacja i doposażenie pracowni informatycznej, zakup pomocy
dydaktycznych, sprzętu sportowego, mebli i niezbędnego wyposażenia placówki
3. Pozyskiwanie środków na doskonalenie zawodowe nauczycieli.
4. Instalacja nowego pieca C.O., wymiana pokrycia dachowego, dojazd do kuchni i pod
starą szkołę
5. Remont toalet w starej szkole.
6. Poprawa warunków pracy i funkcjonowania świetlicy szkolnej.
7. Pozyskiwanie sponsorów na bieżące potrzeby szkolne.
8. Malowanie ścian i wzbogacanie księgozbioru biblioteki szkolnej.
9. Realizacja Programu Rządowego „Szklanka mleka” oraz „Owoce w szkole”.
10. Realizacja programu „Szkoła Promująca Zdrowie” oraz „ Bezpieczna Szkoła”.
11. Zapewnienie uczniom ciepłego posiłku.
12. Ścisła współpraca z Radą Rodziców i Radą Gminy.
13. Współpraca z instytucjami działającymi w środowisku lokalnym /OPS, GOKSiR,
Parafia, Policja, PCK, Poradniami Psychlogiczno- Pedagogicznymi,
Stowarzyszeniami, Fundacjami/
14. Organizacja nadzoru pedagogicznego i ewaluacji wewnętrznej.
15. Zapoznawanie uczniów i rodziców z ważnymi dokumentami szkoły.
16. Zapewnienie uczniom bogatej oferty zajęć pozalekcyjnych.
II. Wychowanie i opieka
1. Diagnoza sytuacji materialnej i potrzeb wychowawczych uczniów.
2. Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom i rodzicom.
3. Opieka logopedyczna i pedagogiczna uczniów klas 1-6.
4. Diagnoza i monitoring realizacji obowiązku szkolnego.
5. Organizacja opieki w czasie wolnym - świetlica.
6. Prowadzenie kółek zainteresowań i zajęć pozalekcyjnych.
7. Organizacja udziału dzieci w konkursach na różnych szczeblach.
8. Promowanie uczniów osiągających sukcesy w różnych dziedzinach.
9. Realizacja działań wynikających z programu wychowawczego szkoły.
10. Realizacja działań z zakresu profilaktyki.
11. Współpraca z rodzicami.
III. Kształcenie
1. Umożliwienie uczniom wszechstronnego rozwoju poprzez dostosowanie programów nauczania
do możliwości i potrzeb uczniów oraz stosowanie różnorodnych metod i form pracy.
2. Wprowadzanie nowatorskich rozwiązań programowych.
3. Stosowanie różnorodnych sposobów wspierania i motywowania uczniów.
4. Zwiększanie szans edukacyjnych uczniów przez indywidualizację procesu nauczania.
5. Badanie i analizowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów, formułowanie i wdrażanie wniosków
oraz działań przyczyniających się do poprawy wyników nauczania.
6. Organizowanie i realizacja procesów edukacyjnych w oparciu o współpracę nauczycieli
w ramach spotkań zespołów przedmiotowych.
7. Propagowanie zdrowego stylu życia poprzez działania sportowe oraz realizację
programów promujących zdrowie.
8. Wdrażanie do samorządności poprzez działania Samorządu Uczniowskiego i Samorządziku.
Dodane przez Nauczyciel dnia wrzenia 12 2012 14:02:36
ZAŁĄCZNIK NR 1 - DO UCHWAŁY NR 6/2011/2012 RADY PEDAGOGICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ W NIEDRZWICY DUŻEJ W SPRAWIE NOWELIZACJI STATUTU z dn. 17.10.2011r.
§18 zmieniono punkt 2
§ 21 zmieniono tytuł i dodano punkt 3
Punkt 2 otrzymuje brzmienie:
2. W klasie I szkoły podstawowej ocena klasyfikacyjna śródroczna i końcoworoczna oraz bieżąca jest oceną opisową, dotyczy również języka angielskiego i zajęć komputerowych.
Ocena bieżąca eksponuje osiągnięcia indywidualne dziecka, bez porównywania go z innymi. Uwzględnia wysiłek ucznia, wskazuje dobre i słabe strony pracy i sposoby poprawy. Ocena bieżąca może być ustna /pochwała, rozmowa/ lub pisemna /spostrzeżenia zapisywane są w dziennikach, zeszycie, w karcie szkolnych osiągnięć ucznia lub zeszycie obserwacji/.
Stosuje się określenia: Doskonale – uczeń opanował wiadomości i umiejętności wykraczające ponad program Brawo - uczeń w pełni opanował wiadomości i umiejętności Dobrze - uczeń opanował wiadomości i umiejętności Pracuj uważniej - uczeń częściowo opanował wiadomości i umiejętności Musisz jeszcze popracować – uczeń nie opanował wiadomości i umiejętności
Oraz znaki:
+ w pełni opanował wiadomości i umiejętności / częściowo opanował wiadomości i umiejętności - nie opanował wiadomości i umiejętności
2a. W klasach II i III ocena klasyfikacyjna śródroczna i końcoworoczna jest oceną opisową, zaś oceny bieżące ustala się za pomocą punktów od 1 – 6:
6 punktów, gdy osiągnięcia ucznia wyraźnie wykraczają poza poziom przewidzianych osiągnięć edukacyjnych;
5 punktów, gdy uczeń opanował pełny zakres wiadomości i umiejętności;
4 punkty, gdy opanowane wiadomości i umiejętności nie są pełne, ale pozwalają na dalsze opanowywanie treści;
3 punkty, gdy uczeń opanował podstawowy zakres wiadomości i umiejętności, sprawiający kłopoty w przyswajaniu trudniejszych treści;
2 punkty, gdy opanowane wiadomości i umiejętności są niewielkie i utrudniają dalsze kształcenie;
1 punkt , gdy wiadomości i umiejętności nie są opanowane, uczeń nie radzi sobie z zadaniami nawet z pomocą nauczyciela.
2b. Dopuszcza się komentarz słowny lub pisemny typu:
wyrażony cyfrą 6
Znakomicie! Wspaniale! Brawo! Osiągasz doskonałe wyniki. Posiadasz uzdolnienia i rozwijasz je. Należą Ci się gratulacje!
wyrażony cyfrą 5
Doskonale! Bardzo dobrze pracujesz. Robisz w szybkim tempie duże postępy. Tak trzymaj!
wyrażony cyfrą 4
Dobrze pracujesz jednak stać cię, by było lepiej. Włóż więcej wysiłku w podejmowane prace, co umożliwi ci osiągać lepsze wyniki
wyrażony cyfrą 3
Pracujesz, ale osiągasz słabe wyniki. Aby to zmienić na lepsze konieczna jest pomoc nauczyciela i rodziców, oraz systematyczna praca, wymagająca dużo wysiłku z twojej strony.
wyrażony cyfrą 2 Zbyt mało pracujesz i osiągasz bardzo słabe wyniki. Włóż dużo wysiłku, bądź aktywniejszy, skorzystaj z pomocy nauczyciela i rodziców.
wyrażony cyfrą 1
Osiągasz niezadowalające rezultaty. Spotkało cię niepowodzenie. Pokonasz to, ale czeka cię bardzo dużo systematycznej pracy wspólnie z nauczycielem i rodzicami.
Ocena prac pisemnych i sprawdzianów:
Poziom I – 60-51,5 pkt (100-86%) Poziom II – 51-42,5 pkt (85-71%) Poziom III – 42-30 pkt (70 – 51%) Poziom IV – 29,5-31 pkt (50 – 31%) Poziom V – 18-0 pkt (30 - 0%)
Semestralna ocena opisowa jest wynikiem półrocznej obserwacji rozwoju dziecka w oparciu o informacje zgromadzone w „kartach szkolnych osiągnięć ucznia” lub zeszycie obserwacji, zawiera zalecenia i wskazówki dla ucznia dotyczące postępów w edukacji i rozwoju społeczno – emocjonalnym. Ocena jest skierowana do dziecka i do rodziców.
Roczna ocena opisowa podkreśla zmiany w rozwoju dziecka wynikające ze stosowania wskazówek zawartych w ocenie semestralnej, ma charakter diagnostyczny, informacyjny, korekcyjny, motywacyjny i rozwojowy.
§21
Sposoby sprawdzania osiągnięć uczniów i obecności na zajęciach
Punkt 3 otrzymuje brzmienie:
3. Na każdej lekcji nauczyciel zobowiązany jest odnotować w dzienniku lekcyjnym obecność uczniów i zaznaczyć w następujący sposób:
- obecność zaznacza się zostawiając pustą kratkę
- nieobecność stawia się pionową kreskę
- spóźnienie to pionowa kreska otoczona kółkiem
- usprawiedliwiona nieobecność to plus
- nieusprawiedliwiona nieobecność to pionowa kreska
- w przypadku, gdy uczeń reprezentuje szkołę w konkursach, zawodach sportowych
lub przebywa na wycieczce, w rubryce obecności wpisuje się odpowiednio:
konkurs, zawody, wycieczka, natomiast przy temacie lekcji wpisuje się stan
faktyczny uczniów uczestniczących w lekcji.
Cały Statut Szkoły Podstawowej czytaj na www.spniedrzwicad.pl w zakładce Dokumenty szkolne oraz częściowo pod kreską ....... Czytaj więcej
Dodane przez Nauczyciel dnia wrzenia 11 2012 15:42:13
Program klas I-III Szkoły Podstawowej w Niedrzwicy Dużej - "Odkrywam siebie"
Program nauczania do cyklu "Odkrywam siebie" dla klas I-III Szkoły Podstawowej jest zgodny z nową podstawą programową - (Rozporządzenie MEN z dnia 23.12.2008 r.)
Program - czytaj więcej - pod kreską .....
Dodane przez Nauczyciel dnia wrzenia 09 2012 17:31:01
Zebrania z Rodzicami uczniów klas I - VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ w Niedrzwicy Dużej
Dnia 11 września 2012 roku (wtorek) o godzinie 17.00 w stołówce (dawnej świetlicy szkolnej sala nr 24) odbędzie się spotkanie Rodziców uczniów klas I z pedagogiem szkolnym.
17.25 - 18.15 - spotkania rodziców z wychowawcami klas
18.15 - zebranie Rady Rodziców w stołówce szkolnej
Serdecznie zapraszamy.
Przydział sal:
Kl. I a - sala nr 1 / stara szkoła/
Kl. I b - sala nr 2 / stara szkoła/
Kl. II a – s. nr 24(świetlica)
Kl. II b –s. nr 16
Kl. II c - s. nr 3 /stara szkoła/
Kl. III a –s. nr 31
Kl. III b – s. nr 33
KL. III c – s. nr 11
Dodane przez Nauczyciel dnia wrzenia 07 2012 17:23:41
284 Czytań -
Na nowy rok szkolny 2012/13 dla Was życzenia
Samorządzik klas I-III.
Na nowy rok szkolny 2013/14 dla Was życzenia
Dodane przez Nauczyciel dnia wrzenia 07 2012 17:16:31
Nasze motto to słowa wypowiedziane przez Janusza Korczaka:
,,Dzieci już są ludźmi, mają swoje prawa, dążenia, oczekiwania
i stosunki z nimi trzeba układać na zasadzie współdziałania i współpartnerstwa.”
Edukacja wczesnoszkolna to pierwszy etap edukacji szkolnej. To klasy I - III.
W roku szkolnym 2012/13 - obejmuje 2 klasy pierwsze, 3 klasy drugie i 3 klasy trzecie.
W Edukacji wczesnoszkolnej pracuje obecnie 8 wysoko kwalifikowanych nauczycieli z bogatym doświadczeniem.
Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Bohaterów 7.Kołobrzeskiego Pułku Piechoty w Niedrzwicy Dużej – mgr Andrzej Pastuszak,
– zastępca dyrektora - mgr Renata Szymańska.
Klasa I a – wychowawczyni klasy – mgr Jolanta Majewska.
Klasa I b – wychowawczyni klasy – mgr Iwona Pastuszak.
Klasa II a – wychowawczyni klasymgr Bożena Rejniak
Klasa II b – wychowawczyni klasy – mgr Barbara Niezgoda
Klasa II c – wychowawczyni klasy - mgr Anna Wójcik,
Klasa III a – wychowawczyni klasy – mgr Anna Drewniak – Janczarek.
Klasa III b – wychowawczyni klasy – – mgr Agnieszka Rudzka
Klasa III c - wychowawczyni klasy – mgr Grażyna Antoń.
Bierzemy udział w różnych formach doskonalenia, służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły.
Każde dziecko dla nas jest wyjątkowe i niepowtarzalne. Dbamy o to, aby czuło się ważne i miało poczucie swojej wartości.
Już od pierwszych zajęć podejmujemy działania sprzyjające wzajemnemu poznaniu się dzieci. Proponujemy im zabawy, które uczą dostrzegania drugiego człowieka, akceptowania jego inności, szanowania jego potrzeb i tolerowania odmiennych upodobań. Uważamy, że zbudowanie u dzieci poczucia bezpieczeństwa, zaufania i akceptacji to droga do sukcesów dydaktycznych i wychowawczych każdego ucznia.
MY –nauczyciele Edukacji wczesnoszkolnej staramy się aby zapewnić dzieciom :
· możliwość zrozumienia i uznania dla ich wysiłków oraz dla ważności poruszanych przez nich spraw;
· stosowanie różnorodnych form zajęć wzbudzających zaciekawienie i zaangażowanie uczniów w temat;
· stwarzanie sytuacji, w których każde dziecko będzie mogło się swobodnie wypowiedzieć i będzie wysłuchane;
· pobudzanie uczniów do aktywności w szukaniu pozytywnych rozwiązań i w podejmowaniu prób nowych sposobów zachowania.
Naszym marzeniem jest, aby dzieci coraz częściej mówiły MY
a nie tylko JA- uczeń, TY- nauczyciel..
,,Trzeba dzieciom dać serce, piękno i uśmiech,
aby uczyły się kochać ludzi i wszystko, co je otacza”
(Maria Kownacka)
Dodane przez Nauczyciel dnia wrzenia 07 2012 17:14:33
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
Nauczyciel 19 grudnia 2007 15:29:27 Zapraszam do obejrzenia zdjęć z wycieczek, uroczystości i imprez szkolnych znajdujących sie w naszej GALERII oraz do przeczytania artykułów w zakładce ARTYKUŁY.