Witamy Cię w zakładce klas I-III Szkoły Podstawowej w Niedrzwicy Dużej. Klasy I-III to My.
My to - wszyscy uczniowie klas I-III wraz z wychowawcami - Wszyscy razem się wspieramy i w klasach I-III wspólnie z wychowawcami klas I-III działamy.
Obejrzyj naszą galerię zdjęć
z wycieczek, uroczystości i imprez szkolnych.
Stronę redaguje nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej - Iwona Pastuszak.
Edukacja wczesnoszkolna ty my - klasy I-III
Nasze motto to słowa wypowiedziane przez Janusza Korczaka:
,,Dzieci już są ludźmi, mają swoje prawa, dążenia, oczekiwania
i stosunki z nimi trzeba układać na zasadzie współdziałania i współpartnerstwa.”
W ramach spotkania zespołu - nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej przygotowali stroiki i ozdoby świąteczne, a dochód z ich sprzedaży wesprze Szkolną akcję charytatywną - dla Igora, ucznia naszej szkoły.
Dodane przez Nauczyciel dnia grudnia 05 2025 19:34:56
Kolejne warsztaty o emocjach, których gospodarzami byli uczniowie klasy II c
Jakie prezenty położymy pod choinką? Magiczny czas zbliżających się świąt Bożego Narodzenia ogarnął dziś uczniów kl. II, którzy pracowali nad swoimi emocjami podczas warsztatów profilaktycznych. Wszyscy uczniowie wraz z wychowawcami zastanawiali się co jest dla nas najważniejsze w relacjach z naszymi bliskimi. Jakie uczucia i emocje towarzyszą nam podczas rodzinnych spotkań oraz co jest najbardziej oczekiwanym prezentem dla naszych rodzin. Odpowiedzi na te pytania udzieliła nam tematyczna gazetka, opowieść wigilijna, którą napisali uczniowie oraz choinka wdzięczności i życzliwości wykonana przez zespoły klasowe. Świąteczna atmosfera i dużo radości z pracy sprawiły, że świat emocji znów otworzył się przed nami. Życzliwość, wdzięczność , pamięć i empatia będą nam towarzyszyły w te święta Bożego Narodzenia i będą najcenniejszym prezentem dla naszych najbliższych.
Warsztaty prowadziła p. Dorota Rusek- wychowawczyni kl. II c
Dodane przez Nauczyciel dnia grudnia 04 2025 15:14:44
Zimowe warsztaty ceramiczne we wspólpracy z GOKSiR
26 listopada 2025 roku - Uczniowie klasy II a, z wychowawczynią p. Iwoną Pastuszak uczestniczyli w Zimowych warsztatach ceramicznych we wspólpracy z GOKSiR., które prowadziła p. Aneta Wikierska. Uczniowie poznali właściwości gliny, ulepili swojego zimowego bałwanka, którego potem ozdabiali i malowali, a następnie postawili do wypalenia. Dziękujemy p. Anecie za pokaz i możliwość uczestniczenia w warsztatach. Z niecierpliwością czekamy na nasze wypalone już prace.
Lepimy bałwanka z gliny, malujemy, wypalamy i na zimę czekamy !
Dodane przez Nauczyciel dnia grudnia 01 2025 19:02:46
W czwartek 27 listopada 2025 roku, uczniowie klas I-III bawili się na zabawie andrzejkowej. Klasy I-III udekorowały salę. Podczas zabawy prowadzona była zbiórka darów na akcję "Pomóż dzieciom przetrwać zimę" , więc jeśli ktoś mógł wesprzeć akcję to zbieraliśmy np. trwałą żywność, słodycze, zabawki, artykuły szkolne i środki czystości.
Cieszy nas ogromne zaangażowanie uczniów w akcję Pomóż dzieciom przetrwać zimę - najważniejszy punkt andrzejkowego programu. Zebrano bardzo dużo darów dla potrzebujących dzieci, za co serdecznie wszystkim dziękujemy!
Dodane przez Nauczyciel dnia grudnia 01 2025 17:59:31
25 listopada - Dzień Pluszowego Misia w klasach I-III
Miękki, puchaty i taki z łatką, 25 listopada swoje święto obchodzi najmilsza zabawka, najlepszy przyjaciel dzieci i niezastąpiona przytulanka przy zasypianiu – Pluszowy Miś. Mimo coraz nowocześniejszych i coraz bardziej atrakcyjnych zabawek, moda na misie nie przemija, bo .... - "Czy to jutro, czy to dziś, wszystkim jest potrzebny Miś!" Uczniowie klas I-III w tym dniu szyli mięciutkie maskotki misia, odkodowali zakodowaną postać misia oraz malowali jego portrety.
Dodane przez Nauczyciel dnia listopada 30 2025 13:51:59
W listopadzie klasy I-III brały udział w konkursie plastycznym ?Mój Pluszowy Miś?.
Wpłynęło ponad 100 prac wykonanych różnymi technikami. Wszystkie były wyjątkowe. Można je obejrzeć na wystawie na korytarzu naszej szkoły. Podczas zabawy andrzejkowej nastąpiło rozstrzygnięcie konkursu. Wszyscy uczestnicy otrzymali Dyplomy i nagrody.
Wyniki konkursu:
Zwycięzcy konkursu:
1 miejsce: Hanna Urban 2a
2 miejsce: Tymon Bartler 1c
3 miejsce: Jagna Mącik 1c
Wyróżnienia:
Remigiusz Dąbrowski 1a
Lena Król 1a
Piotr Lipowski 1a
Igor Niezbecki 1a
Gabriela Krzywoń 1b
Marta Jachura 1d
Matylda Kmieć 1d
Gabriela Skolimowska 2b
Hana Mącik 2c
Daniel Samolej 2c
Wszystkim serdecznie gratulujemy, dziękujemy za udział i zapraszamy do kolejnej edycji za rok.
Dodane przez Nauczyciel dnia listopada 29 2025 06:31:18
Włączamy się w obchody XV Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia
21 listopada 2025 roku - obchodziliśmy już XV Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia , pod hasłem
"My tabliczkę świetnie znamy, w Karty Grabowskiego gramy, kostkami rzucamy, w karty i gry planszowe gramy i tak sobie całą tabliczkę mnożenia utrwalamy !
Głównym organizatorem przedsięwzięcia jest Wydawnictwo Karty Grabowskiego ze Szczecinka. Celem akcji jest propagowanie zabawowej formy nauczania – uczenia się matematyki. Zachęca ona do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w niecodzienny sposób.
W tym dniu starsi uczniowie odwiedzali uczniów klas I-IIIi sprawdzali - jak młodsi uczniowie tabliczkę mnożenia znają i dzięki zabawom sobie ją przypominają."Starsi sprawdzają, czy młodsi tabliczkę mnożenia znają".
Uczniowie klasy II a - w tym dniu była ruchowa tabliczka mnożenia, przykłady na grach planszowych malowali, w gry karciane grali, Karty Grabowskiego na korytarzu rozkładali - i tak raz jedni, raz drudzy wygrywali. I w taki oto sposób tabliczkę mnożenia utrwalali !
Dodane przez Nauczyciel dnia listopada 28 2025 10:53:59
W klasie II a - Emocje i My - pierwsze spotkanie o emocjach
W listopadzie 2025 roku -Uczniowie klasy II a, pod kierunkiem p. Iwony Pastuszak - byli gospodarzami pierwszego spotkania o emocjach. Uczniowie klas II a, b, c, podczas zajęć wspólnie próbowali ustalić: Czym są emocje? Jak je rozpoznać i jak sobie z nimi radzić ? Oglądali filmiki edukacyjne, rozpoznawali i nazywali emocje. Grupowali patyczki i odpowiadające im zachowania do kubków odpowiednich kategorii. Była wspólna zabawa eksperymentalno ? sensoryczna, podczas której wspólnie eksperymentowali i ?Wybuchu tęczowych emocji? dokonali ! Tworzyli prace plastyczne "My o kilku twarzach" i choć czasem uczniowie klas II, różne emocje przejawiają - to jednak zwykle razem się trzymają ! Co na puzzlach uwiecznili i piękne gazetki stworzyli. Wszyscy do siebie pasujemy i z Wami emocjami podzielić się chcemy! Z okazji Dnia Życzliwości i Pozdrowień - dobre słowa pisali i wzajemnie się nimi obdarowywali. Potem z nich łańcuch pozdrowień zrobili i na pamiątkę, na korytarzu go zawiesili.
Dodane przez Nauczyciel dnia listopada 25 2025 19:59:07
20 listopada - Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka - z tej okazji ubieramy się w tym dniu na niebiesko !
,Mam prawo żyć, mam prawo być sobą. Czuć się bezpiecznie, wolną być osobą..." - czyli o Prawach Dziecka.
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” Janusz Korczak
"W chwili, w której umiera w nas dziecko, zaczyna się starość...”
20 listopada br. przypada 36. rocznica uchwalenia Konwencji o Prawach Dziecka. Ustanowienie 20 listopada Ogólnopolskim Dniem Praw Dziecka ma przypominać szczególną rolę Polski – inicjatora uchwalenia Konwencji – w tworzeniu światowego systemu ochrony praw dziecka, gwarantującego wszystkim dzieciom na świecie prawo do życia, prawidłowego rozwoju i wykorzystania w pełni swojego potencjału.
Jak wskazano w uchwale, to nasz kraj był inicjatorem uchwalenia konwencji - najważniejszego na świecie dokumentu chroniącego prawa dzieci. "Jako Polacy jesteśmy dumni z faktu, że to właśnie nasz kraj w 1978 r. przedstawił jego projekt i zaproponował Komisji Praw Człowieka ONZ jego uchwalenie. Był to niewątpliwie jeden z największych polskich sukcesów na arenie międzynarodowej".
Jest to dzień, w którym uwaga wszystkich ludzi na całym świecie kierowana jest na dzieci i ich prawa. UNICEF jest największą na świecie organizacją w całości dedykowaną dzieciom. Wszystkie działania mają na celu zapewnienie dzieciom na świecie możliwości korzystania z ich praw. UNICEF jest strażnikiem Konwencji o prawach dziecka na świecie. Symbolem organizacji jest kolor niebieski. Niebieskigwarantuje prawa wszystkim dzieciom! i dlatego w tym dniu ubieramy się na niebiesko.
W wystąpieniu podczas II czytania projektu Uchwały - były Rzecznik p. Marek Michalak podkreślił, że chciałby, żeby każdy z 365 dni był dniem dziecka i dniem praw dziecka. Rekomendując przyjęcie uchwały powiedział, że intencja uchwały jest symboliczna, a uchwała ma zachęcać do propagowania praw dzieci i edukacji na ten temat. Przekonywał, że aby lepiej przestrzegać praw dzieci, trzeba je lepiej znać. Obecny Rzecznik Praw Dzieckap. Mikołaj Paweł Pawlak - na pierwszym miejscu stawia najlepiej pojęte dobro dzieci, jako osób najsłabszych i wymagających pomocy i ochrony.
List z okazji Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka
Wielce Szanowni Państwo!
20 listopada w Polsce – po raz kolejny w historii – obchodzimy Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka. W ciągu całego roku nie ma lepszego momentu, aby mocniej niż zwykle upominać się o poszanowanie praw najmłodszych oraz uznanie ich podmiotowości. To dzień, w którym wyjątkowego znaczenia nabiera proste pytanie zadane dziecku: „Które prawo jest dla Ciebie najważniejsze?”
To pytanie, które ma wartość tysiąca prezentów i jest kluczem otwierającym drzwi do świata pełnego tajemnic – świata dziecka, z którym nie wszystkim dorosłym jest po drodze, świata, który nierzadko przegrywa z codziennymi obowiązkami i zwyczajnym brakiem czasu. Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka to najlepsza chwila, aby tego klucza użyć.
Z ogromną dumą obserwuję jak z każdym rokiem, w całym kraju przybywa listopadowych inicjatyw upowszechniających prawa dziecka. Cieszę się przede wszystkim, że ich autorami są wspólnie – dzieci i dorośli. W przedszkolach i szkołach uważnie analizowane są przepisy Konwencji o prawach dziecka, przypominane są ponadczasowe myśli Janusza Korczaka, ale przede wszystkim ze szczególną uwagą słucha się tego, co dzieci chcą powiedzieć. To wyraźny sygnał, że międzypokoleniowy dialog poświęcony elementarnym wartościom, leżącym u podstaw człowieczeństwa jest rzeczywistością.
Bez wątpienia – 20 listopada to święto dzieci i dorosłych. Czas uśmiechu, refleksji, rozmów o dziecięcych potrzebach, troskach i doskonały moment na zadanie niezadanych dotychczas pytań. Z całego serca życzę wszystkim dzieciom i dorosłym, aby w Ogólnopolskim Dniu Praw Dziecka znaleźli na nie tylko te właściwe odpowiedzi.
Dzieciaki w naszym kraju są przyzwyczajone, żeby świętować 1 czerwca. Tymczasem 20 listopada też mają ku temu okazję. Powszechny Dzień Dziecka nazywany jest także Dniem Praw Dziecka. Jest obchodzony w rocznicę uchwalenia Deklaracji Praw Dziecka w 1959 r. oraz Konwencji o Prawach Dziecka w 1989 r. Choć dzieciaki swój szczególny dzień mają 1 czerwca, Polska jako członek Światowej Organizacji Narodów Zjednoczonych pragnie propagować datę 20 listopada, jako Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka, by przypomnieć, że każde dziecko to Mały Człowiek, posiadający swoje prawa.
Prawa dziecka Dziecko ma prawo do:
- wychowywania się w rodzinie,
- adopcji,
- oświaty i nauki,
- kultury, wypoczynku i rozrywki,
- ochrony zdrowia i opieki medycznej,
- wszechstronnego rozwoju osobowości, swobody wyznania, światopoglądu,
- dostępu do informacji,
- ochrony przed wyzyskiem i poniżającym traktowaniem (prawo do nietykalności osobistej),
- prywatności,
- równości.
Prawa socjalne dziecka:
- prawo do zabezpieczenia socjalnego,
- prawo do możliwie najwyższego poziomu ochrony zdrowia,
- prawo do odpowiedniego standardu życia,
- prawo do wypoczynku, czasu wolnego, rozrywki i zabawy.
W Polsce najważniejszymi aktami prawnymi gwarantującymi prawa dziecka są: Konstytucja RP, Konwencja o Prawach Dziecka, Ustawa o Rzeczniku Praw Dziecka.
Więcej informacji na stronie www.brpd.gov.pl
„Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się ze wszystkich sił, tego czego się pragnie” Paulo Coelho
Uczniowie klas I-III włączyli się w obchody Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka - przyszli do szkoły ubrani na niebiesko, oglądali filmiki edukacyjne, rozmawiali na temat praw dzieci, śpiewali piosenki dotyczące praw dzieci oraz przygotowali niebieskie okulary. Uczniowie klasy III b pod kierunkiem p. Barbary Niezgody oraz logopedy p. Anety Gołofit, przygotowli apel na temat Praw Dzieci, podczas którego przedstawieniem o Kopciuszku i Królewnie na ziarnku grochu , walczyli o prawa dziecka, przypominając uczniom klas I-III - ich prawa !
Dodane przez Nauczyciel dnia listopada 20 2025 17:49:25
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
Nauczyciel 19 grudnia 2007 15:29:27 Zapraszam do obejrzenia zdjęć z wycieczek, uroczystości i imprez szkolnych znajdujących sie w naszej GALERII oraz do przeczytania artykułów w zakładce ARTYKUŁY.