Jedz owoce i warzywa, bo w nich siła jest prawdziwa!
Bądź mistrzem w zjadaniu owoców i warzyw !
Komisja Europejska uruchomiła nowy program Wspólnej Polityki Rolnej „Owoce w szkole”. Program finansowany jest ze środków pochodzących z budżetu UE (75%) oraz środków pochodzących z budżetu krajowego (25%).
W Polsce program skierowany jest do uczniów klas I-III szkół podstawowych.
Głównym celem programu jest trwała zmiana nawyków żywieniowych dzieci poprzez zwiększenie udziału owoców i warzyw w ich codziennej diecie oraz propagowanie zdrowego odżywiania poprzez działania towarzyszące o charakterze edukacyjnym realizowane w szkołach podstawowych.
Dzieciom uczestniczącym w programie udostępnia się:
Każde dziecko uczestniczące w programie otrzymuje jednorazowo porcję składającą się z jednego produktu owocowego i jednego produktu warzywnego oraz soku.
W ramach programu „Owoce w szkole” dzieciom udostępniane są owoce i warzywa przygotowane do bezpośredniego spożycia, wystarczająco rozwinięte, dojrzałe i zdrowe.
Dodane przez Nauczyciel dnia wrzenia 06 2016 14:53:56
Zbierasz Ty - Zbieram ja !
Wszyscy razem zbieramy i niepełnosprawnym pomagamy.
Już przez kolejny rok kontynuujemy akcję zbierania plastikowych nakrętek.
Dzięki tej akcji pomożemy dzieciom niepełnosprawnym potrzebującym bardzo drogiego sprzętu do rehabilitacji i poruszania się.
Gorąco zachęcamy wszystkich do przyłączenia się do tej akcji i wrzucania plastikowych nakrętek do specjalnie oznakowanych pojemników znajdujących się na korytarzu starej szkoły oraz w stołówce szkolnej.
Samorządzik klas I-III.
Dodane przez Nauczyciel dnia wrzenia 06 2016 14:32:25
Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych, I etapu edukacyjnego klas I–III Edukacja wczesnoszkolna
Edukacja wczesnoszkolna to proces rozłożony na 3 lata, w czasie którego dziecko ma być stopniowo i możliwie łagodnie przeprowadzone z kształcenia zintegrowanego do nauczania przedmiotowego w klasach IV-VI szkoły podstawowej. W klasach I–III szkoły podstawowej konieczne jest uwzględnienie przez nauczycieli i specjalistów pracujących z dziećmi w młodszym wieku szkolnym ich indywidualnych możliwości intelektualnych, emocjonalnych, społecznych i psychofizycznych.
Edukacja wczesnoszkolna opisana jest poprzez:
1) zestaw celów kształcenia i wynikających z nich ogólnych zadań szkoły;
2) wykaz wiadomości i umiejętności ucznia kończącego klasę III szkoły podstawowej.
Zakres wiadomości i umiejętności, jakimi ma dysponować uczeń kończący klasę III szkoły podstawowej, ustalono tak, aby nauczyciel mógł je zrealizować w przeciętnych warunkach edukacyjnych. Jest to ważne założenie, gdyż wiadomości i umiejętności ukształtowane w klasach I–III szkoły podstawowej stanowią bazę i punkt wyjścia do nauki w klasach IV–VI szkoły podstawowej. W sprzyjających warunkach edukacyjnych można kształcenie zorganizować tak, aby uczniowie w ciągu I etapu edukacyjnego nauczyli się znacznie więcej. Należy jednak mieć na uwadze, że niektórym uczniom trzeba udzielić adekwatnej do ich potrzeb pomocy, żeby mogli sprostać wymaganiom określonym w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych w zakresie I etapu edukacyjnego.
Cele kształcenia – wymagania ogólne
Celem edukacji wczesnoszkolnej jest wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, etycznym, fizycznym i estetycznym. Ważne jest również takie wychowanie, aby dziecko, w miarę swoich możliwości, było przygotowane do życia w zgodzie z samym sobą, ludźmi i przyrodą. Należy zadbać o to, aby dziecko odróżniało dobro od zła, było świadome przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz rozumiało konieczność dbania o przyrodę. Jednocześnie dąży się do ukształtowania systemu wiadomości i umiejętności potrzebnych dziecku do poznawania i rozumienia świata, radzenia sobie w codziennych sytuacjach oraz do kontynuowania nauki w klasach IV-VI szkoły podstawowej.
Zadaniem szkoły jest:
1) realizowanie programu nauczania skoncentrowanego na dziecku, na jego indywidualnym tempie rozwoju i możliwościach uczenia się;
2) respektowanie trójpodmiotowości oddziaływań wychowawczych i kształcących: uczeń – szkoła – dom rodzinny;
3) rozwijanie predyspozycji i zdolności poznawczych dziecka;
4) kształtowanie u dziecka pozytywnego stosunku do nauki oraz rozwijanie ciekawości w poznawaniu otaczającego świata i w dążeniu do prawdy;
5) poszanowanie godności dziecka; zapewnienie dziecku przyjaznych, bezpiecznych i zdrowych warunków do nauki i zabawy, działania indywidualnego i zespołowego, rozwijania samodzielności oraz odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie; zapewnienie dziecku warunków do rozwijania ekspresji plastycznej, muzycznej, teatralnej i ruchowej, aktywności badawczej, a także działalności twórczej;
6) wyposażenie dziecka w umiejętność czytania i pisania, w wiadomości i sprawności matematyczne potrzebne w sytuacjach życiowych i szkolnych oraz przy rozwiązywaniu problemów;
7) dbałość o to, aby dziecko mogło nabywać wiedzę i umiejętności potrzebne do rozumienia świata, w tym zagwarantowanie mu dostępu do różnych źródeł informacji i możliwości korzystania z nich;
8) sprzyjanie rozwojowi cech osobowości dziecka koniecznych do aktywnego i etycznego uczestnictwa w życiu społecznym.
Program nauczaniadla klas I-III Szkoły Podstawowej jest zgodny z nową podstawą programową - (Rozporządzenie MEN z dnia 23.12.2008 r.)
Program - czytaj więcej - pod kreską .....
Dodane przez Nauczyciel dnia wrzenia 06 2016 14:31:09
Nasze motto to słowa wypowiedziane przez Janusza Korczaka:
,,Dzieci już są ludźmi, mają swoje prawa, dążenia, oczekiwania
i stosunki z nimi trzeba układać na zasadzie współdziałania i współpartnerstwa.”
Edukacja wczesnoszkolna to pierwszy etap edukacji szkolnej. To klasy I - III.
W roku szkolnym 2016/17 - obejmuje 2 klasy pierwsze, 3 klasy drugie i 3 klasy trzecie.
W Edukacji wczesnoszkolnej pracuje obecnie 8 wysoko kwalifikowanych nauczycieli z bogatym doświadczeniem.
Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Bohaterów 7.Kołobrzeskiego Pułku Piechoty w Niedrzwicy Dużej – mgr Andrzej Pastuszak
Zastępca dyrektora - mgr Renata Szymańska.
Klasa I a – wychowawczyni klasy – mgr Anna Drewniak – Janczarek
Klasa I b - wychowawczyni klasy – mgr Grażyna Antoń
Klasa II a – wychowawczyni klasy – mgr Iwona Pastuszak
Klasa II b – wychowawczyni klasy – mgr Jolanta Majewska
Klasa II c – wychowawczyni klasy mgr Bożena Rejniak
Klasa III a – wychowawczyni klasy – mgr Barbara Niezgoda
Klasa III b – wychowawczyni klasy - mgr Anna Wójcik
Klasa III c – wychowawczyni klasy - mgr Małgorzata Paluch
Nauczyciel języka angielskiego w klasach I-III - mgr Marzena Musińska - Niezgoda
Nauczyciel religii w klasach I-III - mgr Jadwiga Kowalska
Bierzemy udział w różnych formach doskonalenia, służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły.
Każde dziecko dla nas jest wyjątkowe i niepowtarzalne. Dbamy o to, aby czuło się ważne i miało poczucie swojej wartości.
Już od pierwszych zajęć podejmujemy działania sprzyjające wzajemnemu poznaniu się dzieci. Proponujemy im zabawy, które uczą dostrzegania drugiego człowieka, akceptowania jego inności, szanowania jego potrzeb i tolerowania odmiennych upodobań. Uważamy, że zbudowanie u dzieci poczucia bezpieczeństwa, zaufania i akceptacji to droga do sukcesów dydaktycznych i wychowawczych każdego ucznia.
MY –nauczyciele Edukacji wczesnoszkolnej staramy się aby zapewnić dzieciom :
· możliwość zrozumienia i uznania dla ich wysiłków oraz dla ważności poruszanych przez nich spraw;
· stosowanie różnorodnych form zajęć wzbudzających zaciekawienie i zaangażowanie uczniów w temat;
· stwarzanie sytuacji, w których każde dziecko będzie mogło się swobodnie wypowiedzieć i będzie wysłuchane;
· pobudzanie uczniów do aktywności w szukaniu pozytywnych rozwiązań i w podejmowaniu prób nowych sposobów zachowania.
Naszym marzeniem jest, aby dzieci coraz częściej mówiły MY
a nie tylko JA- uczeń, TY- nauczyciel..
,,Trzeba dzieciom dać serce, piękno i uśmiech,
aby uczyły się kochać ludzi i wszystko, co je otacza”
(Maria Kownacka)
Dodane przez Nauczyciel dnia wrzenia 04 2016 18:10:04
10.00 Msza świętaw Kościele Parafialnym w Niedrzwicy Dużej
11.00 Zakończenie roku szkolnego 2015/16 na sali gimnastycznej naszej szkoły,
następnie około13.00 - spotkania uczniów z wychowawcami w klasach.
Przydział sal:
Klasa I a - sala nr 3 (stara szkoła) Klasa I b - sala nr 2 (stara szkoła) Klasa I c sala nr 1 (stara szkoła) klasa II a - sala nr 33 Klasa II b – sala nr 31 Klasa II c - sala nr 15 Klasa III a - sala nr 13 Klasa III b – sala nr 14 Klasa III c - sala nr 12
Serdecznie zapraszamy !
Udanych, bezpiecznych i dłuuuuuuuuuuuuugich wakcji !
Życzymy Wam moi mili, byście wakacje miło spędzili. Tak jak każdy sobie marzy, może - na nadmorskiej plaży!
Może cicho, bez hałasu, idąc na spacer - do lasu.
Może gdzies tam , w ciepłym kraju, czując się jak Adam w raju!
Może gdzieś wysoko w górach, czując się - jak prawdziwy góral!
Abyście ten wakacyjny czas - miło spędzili
i do nas znowu - 1 września wrócili!
Wszystkim uczniom, nauczycielom, rodzicom i pracownikom szkoły – Samorządzik klas I – III - życzy udanych, słonecznych i dłuuuuuuuugich wakacji.
"W ten wakacyjny czas niech słoneczko opali Was na złoto
a we wrześniu wróćcie do szkoły z ochotą"
Do zobaczenia we wrześniu 2016 roku.
Dodane przez Nauczyciel dnia czerwca 25 2016 19:15:38
Uczniowie klasy III b - na wycieczce pieszej w Skansenie Maszyn Rolniczych w Niedrzwicy Kościelnej
Dnia 16 czerwca 2016 roku - klasa III b wraz z wychowawczynią p. Anną Drewniak-Janczrek była na wycieczce w Skansenie Maszyn Rolniczych w Niedrzwicy Kościelnej powstałego z inicjatywy Fundacji „ Ocalić od Zapomnienia”, gdzie oglądali dawny sprzęt rolniczy, sprzęt wojskowy z czasów II Wojny Światowej, zabytkowe przedmioty używane w gospodarstwie domowym, z także narzędzia kowala i stolarza. O tych wszystkich eksponatach bardzo ciekawie opowiadał i po Skansenie oprowadził p Andrzej Pastusiak, któremu bardzo dziękujemy ! Uczniowie klasy III b, w większości członkowie Koła przyrodniczego,mieli też możliwość podziwiania osobliwości przyrodniczych. Podczas spaceru alejami parku w Niedrzwicy Kościelnej dzieci widziały stare drzewa - pomniki przyrody ( w tym m.in. klon "Kibic", czy dąb "Dziedzic") oraz głazy narzutowe "Piaskowiec czerwony". Wychowawczyni p. Anna Drewniak Janczarek przybliżyła też uczniom historię powstania parku związaną m.in. z rodziną dziedzica Mazurkiewicza. Po spacerze i wsłuchiwaniu się w śpiew ptaków, dzieci korzystały z atrakcji placu zabaw usytuowanego na terenie parku.
Dodane przez Nauczyciel dnia czerwca 25 2016 19:15:30
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
Nauczyciel 19 grudnia 2007 15:29:27 Zapraszam do obejrzenia zdjęć z wycieczek, uroczystości i imprez szkolnych znajdujących sie w naszej GALERII oraz do przeczytania artykułów w zakładce ARTYKUŁY.