|
| | | Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
Galeria
Szukaj
| | |
|
| | | Gości Online: 4
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanch Uzytkowników: 545
Najnowszy Użytkownik: Gosia
| | |
|
| | | trwa inicjalizacja, prosze czekac... | | |
|
| | |
| | |
|
| | | 1. Rozpoczęcie roku szkolnego 01.09.2015 r.
2. Zimowa przerwa świąteczna 23.12. -31.12. 2015 r.
3. Ferie zimowe 15.02-28.02.2016 r.
4. Święto Szkoły 21.03.2016 r.
5. Wiosenna przerwa świąteczna 24.03-29.03. 2016 r.
6. Sprawdzian dla klasy VI szkoły podstawowej
Termin dodatkowy 05.04.2016 r. 02 .06.2016 r.
7. Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno - wychowawczych 24.06.2016 r.
8. Ferie letnie 25.06-31.08. 2016 r.
9. Dni wolne od zajęć dydaktyczno – wychowawczych podstawa prawna:
Rozporządzenie MENiS w sprawie organizacji roku szkolnego §5 pkt 1
1. 2.11.2015r.
2. 4.01.2016r.
3. 5.01.2016r.
4. 5.04.2016r.
5. 2.05.2016r.
6. 27.05.2016r.
| | |
|
| | | ZAŁĄCZNIK NR 1 - DO UCHWAŁY NR 6/2011/2012 RADY PEDAGOGICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ W NIEDRZWICY DUŻEJ W SPRAWIE NOWELIZACJI STATUTU z dn. 17.10.2011r.
1. Organizacja procesu sprawdzania
a) W klasach I-III ocena klasyfikacyjna śródroczna i roczna jest oceną opisową.
Śródroczna ocena przygotowywana jest w formie: Karty osiągnięć ucznia, w której nauczyciele podkreślają opanowane przez ucznia umiejętności. Natomiast osiągnięcia wychowawcze określone są na poziomach: zawsze, często, najczęściej nie.
Ocena roczna jest oceną opisową i ujmuje:
• osiągnięcia wychowawcze:
• wywiązywanie się z obowiązku ucznia
• przestrzeganie regulaminów klasowych i szkolnych
• umiejętność współdziałania w zespole lub grupie z zachowaniem odpowiednich norm
• kulturalne zachowanie się poza szkołą
• okazywanie szacunku innym osobom
• dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne
• umiejętność wypowiadania się
• technikę czytania i pisania
• podstawy ortografii i gramatyki
• liczenie w zależności od poziomu nauczania
• rozwiązywanie zadań tekstowych
• ogólną wiedza o otaczającym świecie
• zaangażowanie w zajęcia o charakterze artystycznym i sportowym
• osobiste osiągnięcia uczniów.
2. W klasie I szkoły podstawowej ocena klasyfikacyjna śródroczna i roczna oraz bieżąca jest oceną opisową, dotyczy również języka angielskiego i zajęć komputerowych.
Ocena bieżąca eksponuje osiągnięcia indywidualne dziecka, bez porównywania go z innymi. Uwzględnia wysiłek ucznia, wskazuje dobre i słabe strony pracy i sposoby poprawy. Ocena bieżąca może być ustna /pochwała, rozmowa/ lub pisemna /spostrzeżenia zapisywane są w dziennikach, zeszycie, w karcie szkolnych osiągnięć ucznia lub zeszycie obserwacji/.
Stosuje się określenia:
Doskonale – uczeń opanował wiadomości i umiejętności, ,szybko i sprawnie rozwiązuje zadania
Brawo - uczeń w pełni opanował wiadomości i umiejętności
Dobrze - uczeń opanował wiadomości i umiejętności
Pracuj uważniej - uczeń częściowo opanował wiadomości i umiejętności
Musisz jeszcze popracować – uczeń nie opanował wiadomości i umiejętności
Oraz znaki:
+ w pełni opanował wiadomości i umiejętności
/ częściowo opanował wiadomości i umiejętności
- nie opanował wiadomości i umiejętności
2a. W klasach II i III ocena klasyfikacyjna śródroczna i roczna jest oceną opisową, zaś oceny bieżące ustala się za pomocą punktów od 1 – 6:
6 punktów, spełnia kryterium na 5 punktów i rozwiązuje zadania o podwyższonym stopniu trudności
5 punktów, gdy uczeń opanował pełny zakres wiadomości i umiejętności;
4 punkty, gdy opanowane wiadomości i umiejętności nie są pełne, ale pozwalają na dalsze opanowywanie treści;
3 punkty, gdy uczeń opanował podstawowy zakres wiadomości i umiejętności, sprawiający kłopoty w przyswajaniu trudniejszych treści;
2 punkty, gdy opanowane wiadomości i umiejętności są niewielkie i utrudniają dalsze kształcenie;
1 punkt , gdy wiadomości i umiejętności nie są opanowane, uczeń nie radzi sobie z zadaniami nawet z pomocą nauczyciela.
2b. Dopuszcza się komentarz słowny lub pisemny typu:
wyrażony cyfrą 6
Znakomicie! Wspaniale! Brawo! Osiągasz doskonałe wyniki. Posiadasz uzdolnienia i rozwijasz je. Należą Ci się gratulacje!
wyrażony cyfrą 5
Doskonale! Bardzo dobrze pracujesz. Robisz w szybkim tempie duże postępy. Tak trzymaj!
wyrażony cyfrą 4
Dobrze pracujesz jednak stać cię, by było lepiej. Włóż więcej wysiłku w podejmowane prace, co umożliwi ci osiągać lepsze wyniki
wyrażony cyfrą 3
Pracujesz, ale osiągasz słabe wyniki. Aby to zmienić na lepsze konieczna jest pomoc nauczyciela i rodziców, oraz systematyczna praca, wymagająca dużo wysiłku z twojej strony.
wyrażony cyfrą 2
Zbyt mało pracujesz i osiągasz bardzo słabe wyniki. Włóż dużo wysiłku, bądź aktywniejszy, skorzystaj z pomocy nauczyciela i rodziców.
wyrażony cyfrą 1
Osiągasz niezadowalające rezultaty. Spotkało cię niepowodzenie. Pokonasz to, ale czeka cię bardzo dużo systematycznej pracy wspólnie z nauczycielem i rodzicami.
Ocena prac pisemnych i sprawdzianów:
Poziom I – 60-51,5 pkt (100-86%)
Poziom II – 51-42,5 pkt (85-71%)
Poziom III – 42-30 pkt (70 – 51%)
Poziom IV – 29,5-31 pkt (50 – 31%)
Poziom V – 18-0 pkt (30 - 0%)
Semestralna ocena opisowa jest wynikiem półrocznej obserwacji rozwoju dziecka w oparciu o informacje zgromadzone w „kartach szkolnych osiągnięć ucznia” lub zeszycie obserwacji, zawiera zalecenia i wskazówki dla ucznia dotyczące postępów w edukacji i rozwoju społeczno – emocjonalnym. Ocena jest skierowana do dziecka i do rodziców.
Roczna ocena opisowa podkreśla zmiany w rozwoju dziecka wynikające ze stosowania wskazówek zawartych w ocenie semestralnej, ma charakter diagnostyczny, informacyjny, korekcyjny, motywacyjny i rozwojowy.
Sposoby sprawdzania osiągnięć uczniów i obecności na zajęciach
3. Na każdej lekcji nauczyciel zobowiązany jest odnotować w dzienniku lekcyjnym obecność uczniów i zaznaczyć w następujący sposób:
- obecność zaznacza się zostawiając pustą kratkę
- nieobecność stawia się pionową kreskę
- spóźnienie to pionowa kreska otoczona kółkiem
- usprawiedliwiona nieobecność to plus
- nieusprawiedliwiona nieobecność to pionowa kreska
- w przypadku, gdy uczeń reprezentuje szkołę w konkursach, zawodach sportowych
lub przebywa na wycieczce, w rubryce obecności wpisuje się odpowiednio:
konkurs, zawody, wycieczka, natomiast przy temacie lekcji wpisuje się stan
faktyczny uczniów uczestniczących w lekcji.
e) W klasach II i III przeprowadzane będą testy zintegrowane na standardowych arkuszach po opracowaniu treści programowych. Ocena sprawdzianu - punktowa i procentowa ustalona zgodnie z kartoteką testu po każdej części zrealizowanej w danej klasie.
f) Pod koniec pierwszego etapu edukacji dopuszcza się możliwość przeprowadzenia zewnętrznego testu kompetencji dla klas III.
g) Wyniki testu w formie ustnej zostają przekazane rodzicom.
h) Wyniki zewnętrznego testu kompetencji kl. III zostają przekazane wychowawcom klas IV
i stanowią diagnozę wstępną uczniów w klasie czwartej.
i) W trakcie roku szkolnego przewiduje się następujące formy sprawdzania, ich liczbę i planowany termin:
Lp. Forma sprawdzania
1 - zintegrowany test obejmujący treści z edukacji polonistycznej, matematycznej i środowiskowej - klasy II i III
2 Pisanie z pamięci i ze słuchu klasy II i III
3 Czytanie
4 Mówienie
5 Pisanie (graficzna strona pisma)
6 Prace domowe (polonistyczna, matematyczna)
7 Aktywność na zajęciach
8 Prace plastyczne
9 Wiadomości z zakresu wiedzy o środowisku
10 Śpiewanie piosenek, gra na instrumentach, wiadomości z zakresu edukacji muzycznej
11 Dodawanie i odejmowanie
12 Mnożenie i dzielenie
13 Zadania z treścią
14 Inne umiejętności z edukacji matematycznej
15 Prowadzenie zeszytu (edukacja polonistyczna, edukacja matematyczna)
16 Ćwiczenia gimnastyczne i przygotowanie do zajęć
17 Prace techniczne
j) Pisania z pamięci i ze słuchu oceniane są następująco (błędy I stopnia):
5 punktów: 0 błędów
4 punkty : 1-2 błędy
3 punkty: 3-4 błędy
2 punkty: 5-6 błędów
1 punkt: 7 i więcej błędów
k) Prace sprawdzające (dyktanda, sprawdziany, testy) będą oceniane wg obowiązujących ocen punktowych, wynik wpisany do dziennika w wydzielonym miejscu, wyniki omówione z uczniami.
l) Wszystkie rodzaje ocen (wstępna, bieżąca i podsumowująca) otrzymywane przez ucznia odnotowywane są przez nauczyciela w dzienniku lekcyjnym w odpowiedniej edukacji .
ł) Nauczyciel obserwując ucznia i jego rozwój, gromadzi swoje obserwacje (strony w dzienniku), w których notuje spostrzeżenia i uwagi. Zbiera również karty pracy ucznia, jego prace plastyczne, literackie - przechowuje je w segregatorach lub miejscu wyznaczonym w klasie do końca semestru / roku szkolnego. Na tej podstawie dokonuje oceny opisowej na koniec semestru I i II.
Cały Statut Szkoły Podstawowej czytaj na www.spniedrzwicad.pl w zakładce Dokumenty szkolne oraz częściowo pod kreską ....... Czytaj więc
| | |
|
| | |
ZEBRANIE RODZICÓW uczniów klas I - VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ w Niedrzwicy Dużej odbędzie się w czwartek, 10 września 2015roku, wg porządku:
- godz.16.45 –17.15 spotkanie rodziców klas I z pedagogiem i logopedą s. 24 /stołówka/; pogadanka na temat "Jak pomóc dziecku rozpocząć start w szkole".
-godz.17.15 – 18.00 spotkania z wychowawcam w klasach ;
Kl. I a sala nr 1 b c – s. nr 1 / stara szkoła/
Kl. I b sala nr 2 / stara szkoła/
Kl. I c – sala nr 3 / stara szkoła/
Kl. II a b c – sala nr 12,
Kl. II b - sala nr 13,
Kl. II c – sala nr 14
Kl. III a –sala nr 16,
Kl. III b –sala nr 31
Kl. III c - sala nr 33
- godz.18.00 zebranie Rady Rodziców s. 24/ stołówka/.
Serdecznie zapraszamy
| | |
|
| | | Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych, I etapu edukacyjnego klas I–III
Edukacja wczesnoszkolna
Edukacja wczesnoszkolna to proces rozłożony na 3 lata, w czasie którego dziecko ma być stopniowo i możliwie łagodnie przeprowadzone z kształcenia zintegrowanego do nauczania przedmiotowego w klasach IV-VI szkoły podstawowej. W klasach I–III szkoły podstawowej konieczne jest uwzględnienie przez nauczycieli i specjalistów pracujących z dziećmi w młodszym wieku szkolnym ich indywidualnych możliwości intelektualnych, emocjonalnych, społecznych i psychofizycznych.
Edukacja wczesnoszkolna opisana jest poprzez:
1) zestaw celów kształcenia i wynikających z nich ogólnych zadań szkoły;
2) wykaz wiadomości i umiejętności ucznia kończącego klasę III szkoły podstawowej.
Zakres wiadomości i umiejętności, jakimi ma dysponować uczeń kończący klasę III szkoły podstawowej, ustalono tak, aby nauczyciel mógł je zrealizować w przeciętnych warunkach edukacyjnych. Jest to ważne założenie, gdyż wiadomości i umiejętności ukształtowane w klasach I–III szkoły podstawowej stanowią bazę i punkt wyjścia do nauki w klasach IV–VI szkoły podstawowej. W sprzyjających warunkach edukacyjnych można kształcenie zorganizować tak, aby uczniowie w ciągu I etapu edukacyjnego nauczyli się znacznie więcej. Należy jednak mieć na uwadze, że niektórym uczniom trzeba udzielić adekwatnej do ich potrzeb pomocy, żeby mogli sprostać wymaganiom określonym w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych w zakresie I etapu edukacyjnego.
Cele kształcenia – wymagania ogólne
Celem edukacji wczesnoszkolnej jest wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, etycznym, fizycznym i estetycznym. Ważne jest również takie wychowanie, aby dziecko, w miarę swoich możliwości, było przygotowane do życia w zgodzie z samym sobą, ludźmi i przyrodą. Należy zadbać o to, aby dziecko odróżniało dobro od zła, było świadome przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz rozumiało konieczność dbania o przyrodę. Jednocześnie dąży się do ukształtowania systemu wiadomości i umiejętności potrzebnych dziecku do poznawania i rozumienia świata, radzenia sobie w codziennych sytuacjach oraz do kontynuowania nauki w klasach IV-VI szkoły podstawowej.
Zadaniem szkoły jest:
1) realizowanie programu nauczania skoncentrowanego na dziecku, na jego indywidualnym tempie rozwoju i możliwościach uczenia się;
2) respektowanie trójpodmiotowości oddziaływań wychowawczych i kształcących: uczeń – szkoła – dom rodzinny;
3) rozwijanie predyspozycji i zdolności poznawczych dziecka;
4) kształtowanie u dziecka pozytywnego stosunku do nauki oraz rozwijanie ciekawości w poznawaniu otaczającego świata i w dążeniu do prawdy;
5) poszanowanie godności dziecka; zapewnienie dziecku przyjaznych, bezpiecznych i zdrowych warunków do nauki i zabawy, działania indywidualnego i zespołowego, rozwijania samodzielności oraz odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie; zapewnienie dziecku warunków do rozwijania ekspresji plastycznej, muzycznej, teatralnej i ruchowej, aktywności badawczej, a także działalności twórczej;
6) wyposażenie dziecka w umiejętność czytania i pisania, w wiadomości i sprawności matematyczne potrzebne w sytuacjach życiowych i szkolnych oraz przy rozwiązywaniu problemów;
7) dbałość o to, aby dziecko mogło nabywać wiedzę i umiejętności potrzebne do rozumienia świata, w tym zagwarantowanie mu dostępu do różnych źródeł informacji i możliwości korzystania z nich;
8) sprzyjanie rozwojowi cech osobowości dziecka koniecznych do aktywnego i etycznego uczestnictwa w życiu społecznym.
Program nauczania dla klas I-III Szkoły Podstawowej jest zgodny z nową podstawą programową - (Rozporządzenie MEN z dnia 23.12.2008 r.)
Program - czytaj więcej - pod kreską .....
| | |
|
| | |
Koncepcja pracy szkoły została opracowana w oparciu o:
1. Ustawę o systemie oświaty z dn. 7 września 1991r. (Dz. U. z 2004r.nr 256, poz. 2572 z późn. zm. )
2. Rozporządzenie MEN z dnia 23 grudnia 2008r. w sprawie podstawy programowej
wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół
(Dz. U. z 2009r. nr 4, poz. 17).
3. Kartę Nauczyciela z dn. 26 stycznia 1982r. ( Dz. U. z 2006r.nr 97, poz. 674 z późn. zm.).
4. Konwencję o prawach dziecka z dnia 20 listopada 1989r.
5. Statut Szkoły Podstawowej w Niedrzwicy Dużej.
6. Program wychowawczy szkoły.
7. Program profilaktyczny szkoły.
MISJA
„Dziecko jest wspólnym dobrem rodziców i szkoły”-
Naszym zadaniem jest wspieranie rodziny w procesie wychowania i nauczania, stwarzając uczniom optymalne warunki do prawidłowego i wszechstronnego rozwoju. Uczymy kochać, szanować i żyć kulturą i tradycją narodu polskiego. Jednocześnie wychowujemy je do szacunku, współpracy i otwartości wobec innych narodów. Kształtujemy ucznia świadomego i odpowiedzialnego, posiadającego wiedzę i umiejętności konieczne do przyszłego funkcjonowania we współczesnym świecie, troszczącego się o środowisko, w którym żyje.
Koncepcja rozwoju szkoły w poszczególnych obszarach:
I. Zarządzanie i organizacja
1. Malowanie ścian i odnowienie parkietu w salach gimnastycznych..
2. Modernizacja i doposażenie pracowni informatycznej, zakup pomocy
dydaktycznych, sprzętu sportowego, mebli i niezbędnego wyposażenia placówki
3. Pozyskiwanie środków na doskonalenie zawodowe nauczycieli.
4. Instalacja nowego pieca C.O., wymiana pokrycia dachowego, dojazd do kuchni i pod
starą szkołę
5. Remont toalet w starej szkole.
6. Poprawa warunków pracy i funkcjonowania świetlicy szkolnej.
7. Pozyskiwanie sponsorów na bieżące potrzeby szkolne.
8. Malowanie ścian i wzbogacanie księgozbioru biblioteki szkolnej.
9. Realizacja Programu Rządowego „Szklanka mleka” oraz „Owoce w szkole”.
10. Realizacja programu „Szkoła Promująca Zdrowie” oraz „ Bezpieczna Szkoła”.
11. Zapewnienie uczniom ciepłego posiłku.
12. Ścisła współpraca z Radą Rodziców i Radą Gminy.
13. Współpraca z instytucjami działającymi w środowisku lokalnym /OPS, GOKSiR,
Parafia, Policja, PCK, Poradniami Psychlogiczno- Pedagogicznymi,
Stowarzyszeniami, Fundacjami/
14. Organizacja nadzoru pedagogicznego i ewaluacji wewnętrznej.
15. Zapoznawanie uczniów i rodziców z ważnymi dokumentami szkoły.
16. Zapewnienie uczniom bogatej oferty zajęć pozalekcyjnych.
II. Wychowanie i opieka
1. Diagnoza sytuacji materialnej i potrzeb wychowawczych uczniów.
2. Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom i rodzicom.
3. Opieka logopedyczna i pedagogiczna uczniów klas 1-6.
4. Diagnoza i monitoring realizacji obowiązku szkolnego.
5. Organizacja opieki w czasie wolnym - świetlica.
6. Prowadzenie kółek zainteresowań i zajęć pozalekcyjnych.
7. Organizacja udziału dzieci w konkursach na różnych szczeblach.
8. Promowanie uczniów osiągających sukcesy w różnych dziedzinach.
9. Realizacja działań wynikających z programu wychowawczego szkoły.
10. Realizacja działań z zakresu profilaktyki.
11. Współpraca z rodzicami.
III. Kształcenie
1. Umożliwienie uczniom wszechstronnego rozwoju poprzez dostosowanie programów nauczania
do możliwości i potrzeb uczniów oraz stosowanie różnorodnych metod i form pracy.
2. Wprowadzanie nowatorskich rozwiązań programowych.
3. Stosowanie różnorodnych sposobów wspierania i motywowania uczniów.
4. Zwiększanie szans edukacyjnych uczniów przez indywidualizację procesu nauczania.
5. Badanie i analizowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów, formułowanie i wdrażanie wniosków
oraz działań przyczyniających się do poprawy wyników nauczania.
6. Organizowanie i realizacja procesów edukacyjnych w oparciu o współpracę nauczycieli
w ramach spotkań zespołów przedmiotowych.
7. Propagowanie zdrowego stylu życia poprzez działania sportowe oraz realizację
programów promujących zdrowie.
8. Wdrażanie do samorządności poprzez działania Samorządu Uczniowskiego i Samorządziku.
| | |
|
| | |
Poniedziałek 9.00-15.00
Wtorek 9.00 - 14.00
Środa 9.15-13.15
Czwartek 8.00-16.00
Piątek 7.15-14.15
| |
| | |
W tegorocznej edycji kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł uczniowie z naszej szkoły odnieśli sukcesy.
Anna Karasińska uczennica klasy III b, ze Szkoły Podstawowej w Niedrzwicy Dużej, pod kierunkiem p. Anny Drewniak - Janczarek w konkursie plastyczno-literackim „Warto pomagać” wygrała grę planszową „15 sposobów na nudę” oraz Jakub Żarnowski z klasy V c - wygrał konkurs plastyczno-literacki „Warto pomagać” i również otrzyma grę planszową „15 sposobów na nudę”
| |
| | | W roku szkolnym 2014/2015 uczniowie Szkoły Podstawowej w Niedrzwicy Dużej
objęci są ubezpieczeniem od nieszczęśliwych wypadków dzieci przez InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń SA Vienna Insurance Group
Składka wynosi 40 zł (na sumę ubezpieczeniową 17 000 zł) - płatne do 15 września 2014 roku.
https://www.interrisk.pl
| |
|
|
|