Zakładka klas I-III w Niedrzwicy Dużej
Strona Główna · Artykuły · Download · Forum · Linki · Kategorie Newsów Kwietnia 21 2025 14:11:57
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
Galeria
Szukaj
Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 545
Najnowszy Użytkownik: Gosia
kalendarz
trwa inicjalizacja, prosze czekac...
Imieniny
Uczniowie klasy III c uczestniczyli w Artystycznej Jesieni w Załuczu”
We wtorek, 6 października 2015r. pojechałyśmy do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Załuczu , aby uczestniczyć w „Artystycznej Jesieni w Załuczu”, czyli przeglądzie twórczości artystycznej osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich pełnosprawnych rówieśników. Zaprezentowałyśmy dwie piosenki o tematyce jesiennej , malowałyśmy jesień i mogłyśmy skorzystać z kąpieli w kolorowych kulkach.
Wróciłyśmy do szkoły bardzo zadowolone ze spotkania i z nadzieją , że w przyszłym roku również zagościmy w Załuczu.
Uczennice klasy III c z wychowawczynią



Uczniowie klas II i III na Gali wręczenia Orderu Uśmiechu - Pani Uli Michalewskiej.
W niedzielę, 4 października 2015r. w sali widowiskowej GOKS i R -u odbyła się uroczysta gala wręczenia Orderu Uśmiechu Pani Uli Michalewskiej. W części artystycznej miały zaszczyt wystąpić na scenie uczniowie z klasy II a i III c naszej szkoły. Dzieci zaśpiewały piosenki „A ja rosnę i rosnę…”, „W kasztanowym mieście” oraz zatańczyły „Poleczkę”. Oczywiście z dedykacją dla czwartego na Lubelszczyźnie , a pierwszego w gminie Niedrzwica Duża Kawalera Orderu Uśmiechu- Pani Uli Michalewskiej.

WYCIECZKA KLAS II - DO MAGICZNYCH OGRODÓW
Uczniowie klas II z naszej szkoły dnia 17 września 2015 roku udały się na wycieczkę do Magicznych Ogrodów w Trzciankach, koło Janowca nad Wisłą. To pierwszy w Polsce ogród sensoryczny zbudowany w oparciu o oryginalną historię. Widzieliśmy tam: Dom Czarodzieja, Marchewkowe pole, Robankowe wzgórze, Bulwiakową osadę, Mordole i Smocze gniazdo. Byliśmy w Mroczysku. Podziwialiśmy piękną roślinność, pływaliśmy tratwą i jeździliśmy kolejką. Pogoda nam dopisała. Zmęczeni i zadowoleni wracaliśmy do domu.
Anna Wójcik



Wycieczka klas III do Wojciechowa i Bęczyna-SP Niedrzwica Duża 2015
29 września 2015 roku uczniowie klas trzecich uczestniczyli w wycieczce autokarowej "Szlakiem ginących zawodów". Dzieci na początku odwiedziły zwierzęta w wojciechowskim mini zoo, które w ogóle do "mini" nie należy zaliczać. Jest tam bowiem dużo ciekawych, egzotycznych zwierząt, m.in. biały lew, pantera, zebry. Oczywiście największy zachwyt wywołały u dzieci małpy i lemury. Po spotkaniu ze zwierzętami był czas na zabawę. Plac zabaw z wieloma atrakcjami pozwolił na rozładowanie niespożytej u dzieci energii. Po takiej porcji ruchu obiad smakował wyśmienicie. Po obiedzie uczestnicy wycieczki spotkali się z panem Czerniecem w jego kuźni. Poznali specyfikę pracy kowala, wytwory tej pracy, a także byli świadkami podkucia buta jednego z kolegów, który swoją podkowę otrzymał na pamiątkę. Ostatnim punktem programu wycieczki była wizyta u pana Gajewskiego w jego garncarskim warsztacie. Dzieci miały tam możliwość własnoręcznego ulepienia glinianego dzbanuszka. W asyście gwiżdżących ptaszków, żółwików (oczywiście glinianych) cali i zdrowi - trochę ubrudzeni sadzą i gliną - wycieczkowicze opuścili Urzędów i wrócili do Niedrzwicy.

Anna Drewniak - Janczarek





4 października 2015 roku - wręczenie ORDERU UŚMIECHU p. URSZULI MICHALEWSKIEJ




Gratulacje p. Urszulo !

Gratulujemy !

4 października 2015 roku - w sali widowiskowej w GOKSiR w Niedrzwicy Dużej odbędzie się uroczyste wręczenie ORDERU UŚMIECHU PANI URSZULI MICHALEWSKIEJ

W roku 1968 redakcja Kuriera Polskiego zainspirowana wywiadem z Wandą Chotomską,

wpadła na pomysł odznaczenia - Orderu Uśmiechu , którym dzieci wyróżnią niezwykłą pracę dorosłych.

Wszyscy wiemy jak krytyczne i szczere są dzieci, czego dowodem jest fakt, że w ciągu 47 lat

istnienia Orderu Uśmiechu tylko 984 osób otrzymało to piękne odznaczenie.

Z tym większą radością i dumą pragniemy poinformować, że 4 października br. do zacnego grona Kawalerów Orderu Uśmiechu dołączy pedagog i wielka przyjaciółka dzieci - Pani Urszula Michalewska!

Aby uświetnić ten dzień zapraszamy wszystkie dzieci wraz z rodzicami do Strefy zabaw,

przez przygotowanej przez sponsora- firmę AVIVA Justyna Orzeł.

Dzieci znajdą tam darmowe dmuchane zjeżdżalnie, klownów rozdających cukierki i lizaki

oraz chętnego do wspólnych zabaw Pana Pikusia.

Plac zabaw będzie otwarty od godziny 12. 00 do 16. 00 na placu przed GOKSiR.

ZAPRASZAMY!!!

Pisarz Andrzej Maleszka i posłanka PO Magdalena Kochan oraz p. Urszula Michalewska - nauczyciel Przedszkola w Niedrzwicy Dużej - znaleźli się wśród nowych kawalerów Orderu Uśmiechu. Do kapituły przyznającej odznaczenia dołączyła Henryka Krzywonos-Strycharska.
Kapituła Orderu Uśmiechu - jedynego odznaczenia przyznawanego na wniosek dzieci - zbiera się dwa razy do roku, zwykle pierwszego dnia wiosny i ostatniego dnia lata. Na każdym posiedzeniu przyznaje kilka lub kilkanaście odznaczeń. Rocznie otrzymuje kilkaset, do tysiąca wniosków.
Tym razem - jak poinformowała sekretarz kapituły Barbara Kolago - grono kawalerów Orderu Uśmiechu powiększyło się o kolejne sześć osób. Odznaczeni zostali m.in. pisarze: Barbara Kaszyńska, poetka, autorka bajek dla dzieci (na wniosek dzieci z Sokolnik i okolic) oraz Andrzej Maleszka, autor książek i filmów dla dzieci, reżyser, scenarzysta (na wniosek dzieci ze szkoły "Łejery" w Poznaniu).
Wyróżniono również Magdalenę Kochan, na wniosek uczniów Zespołu Szkół Specjalnych w Goleniowie, gdzie mieszka posłanka. We wniosku dzieci przypomniały, że "dzięki niej zostało zapisane w prawie, że dzieci nie wolno bić".
Order Uśmiechu przyznano również pedagogom: Benignie Olszewskiej, która jest również instruktorem harcerskim, działaczką społeczną oraz Urszuli Michalewskiej z przedszkola w Niedrzwicy Dużej (woj. lubelskie). Wyróżniono także - na wniosek dzieci z Nowego Sącza - aktora Józefa Mikę.
Do grona członków Międzynarodowej Kapituły Orderu Uśmiechu dołączyła Henryka Krzywonos-Strycharska, odznaczona orderem kilka lat temu, znana działaczka opozycji demokratycznej, przez wiele lat prowadząca rodzinny dom dziecka, obecnie działająca na rzecz dzieci.
Order Uśmiechu przyznawany jest od 1968 r. Z wnioskiem mogą występować tylko osoby do 18. roku życia. Kapituła rozpatruje wyłącznie wnioski w formie papierowej. Nie ma żadnych formularzy, to od dzieci zależy, jak wniosek będzie wyglądać. Nie określa się, ile dzieci powinno go podpisać. Od 2007 r. Kanclerzem Międzynarodowej Kapituły Orderu Uśmiechu jest Marek Michalak, obecny Rzecznik praw dziecka.





Wszyscy na uroczystości Orderu Uśmiechu - dla p. Uli śpiewamy !







.... więcej ... czytaj pod kreską !

Z okazji Dnia Chłopaka ...




Drodzy koledzy !

W Dniu Waszego święta - każda dziewczynka o Was pamięta.
Drogi bracie, kuzynie, kolego !
- życzymy Wam wszystkiego Naj! Naj! Najlepszego!
Dużo zdrowia, uśmiechu dnia każdego, życia miłego.
Piątek i szóstek w szkole, wiele koleżanek i kolegów, mniej życia w biegu.
Tego życzą Wam wszystkie dziewczynki, ażeby śmiały Wam się minki............ to.........

Abyście czyści i pachnący byli, salę szkolną wietrzyli,
śmieci wynosili i najważniejsze - do szkoły po nauki w radosnych podskokach pędzili.


Koleżanki z klas I-III



Nasza szkoła bierze udział w akcji OWOCE W SZKOLE


Jedz owoce i warzywa, bo w nich siła jest prawdziwa!

Bądź mistrzem w zjadaniu owoców i warzyw !


Komisja Europejska uruchomiła nowy program Wspólnej Polityki Rolnej „Owoce w szkole”. Program finansowany jest ze środków pochodzących z budżetu UE (75%) oraz środków pochodzących z budżetu krajowego (25%).
W Polsce program skierowany jest do uczniów klas I-III szkół podstawowych.

Głównym celem programu jest trwała zmiana nawyków żywieniowych dzieci poprzez zwiększenie udziału owoców i warzyw w ich codziennej diecie oraz propagowanie zdrowego odżywiania poprzez działania towarzyszące o charakterze edukacyjnym realizowane w szkołach podstawowych.

Dzieciom uczestniczącym w programie udostępnia się:

* świeże owoce (jabłka, gruszki, truskawki),
* świeże warzywa (marchew, papryka słodka, rzodkiewki),
* soki owocowe, warzywne oraz owocowo – warzywne.

Każde dziecko uczestniczące w programie otrzymuje jednorazowo porcję składającą się z jednego produktu owocowego i jednego produktu warzywnego oraz soku.

W ramach programu „Owoce w szkole” dzieciom udostępniane są owoce i warzywa przygotowane do bezpośredniego spożycia, wystarczająco rozwinięte, dojrzałe i zdrowe.

Kalendarz roku szkolnego 2015/2016
1. Rozpoczęcie roku szkolnego 01.09.2015 r.

2. Zimowa przerwa świąteczna 23.12. -31.12. 2015 r.

3. Ferie zimowe 15.02-28.02.2016 r.

4. Święto Szkoły 21.03.2016 r.

5. Wiosenna przerwa świąteczna 24.03-29.03. 2016 r.

6. Sprawdzian dla klasy VI szkoły podstawowej
Termin dodatkowy 05.04.2016 r. 02 .06.2016 r.

7. Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno - wychowawczych 24.06.2016 r.

8. Ferie letnie 25.06-31.08. 2016 r.

9. Dni wolne od zajęć dydaktyczno – wychowawczych podstawa prawna:

Rozporządzenie MENiS w sprawie organizacji roku szkolnego §5 pkt 1

1. 2.11.2015r.

2. 4.01.2016r.

3. 5.01.2016r.

4. 5.04.2016r.

5. 2.05.2016r.

6. 27.05.2016r.


Statut Szkoły Podstawowej w Niedrzwicy Dużej
ZAŁĄCZNIK NR 1 - DO UCHWAŁY NR 6/2011/2012 RADY PEDAGOGICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ W NIEDRZWICY DUŻEJ W SPRAWIE NOWELIZACJI STATUTU z dn. 17.10.2011r.

1. Organizacja procesu sprawdzania

a) W klasach I-III ocena klasyfikacyjna śródroczna i roczna jest oceną opisową.
Śródroczna ocena przygotowywana jest w formie: Karty osiągnięć ucznia, w której nauczyciele podkreślają opanowane przez ucznia umiejętności. Natomiast osiągnięcia wychowawcze określone są na poziomach: zawsze, często, najczęściej nie.
Ocena roczna jest oceną opisową i ujmuje:
• osiągnięcia wychowawcze:
• wywiązywanie się z obowiązku ucznia
• przestrzeganie regulaminów klasowych i szkolnych
• umiejętność współdziałania w zespole lub grupie z zachowaniem odpowiednich norm
• kulturalne zachowanie się poza szkołą
• okazywanie szacunku innym osobom
• dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne
• umiejętność wypowiadania się
• technikę czytania i pisania
• podstawy ortografii i gramatyki
• liczenie w zależności od poziomu nauczania
• rozwiązywanie zadań tekstowych
• ogólną wiedza o otaczającym świecie
• zaangażowanie w zajęcia o charakterze artystycznym i sportowym
• osobiste osiągnięcia uczniów.

2. W klasie I szkoły podstawowej ocena klasyfikacyjna śródroczna i roczna oraz bieżąca jest oceną opisową, dotyczy również języka angielskiego i zajęć komputerowych.

Ocena bieżąca eksponuje osiągnięcia indywidualne dziecka, bez porównywania go z innymi. Uwzględnia wysiłek ucznia, wskazuje dobre i słabe strony pracy i sposoby poprawy. Ocena bieżąca może być ustna /pochwała, rozmowa/ lub pisemna /spostrzeżenia zapisywane są w dziennikach, zeszycie, w karcie szkolnych osiągnięć ucznia lub zeszycie obserwacji/.

Stosuje się określenia:
Doskonale – uczeń opanował wiadomości i umiejętności, ,szybko i sprawnie rozwiązuje zadania
Brawo - uczeń w pełni opanował wiadomości i umiejętności
Dobrze - uczeń opanował wiadomości i umiejętności
Pracuj uważniej - uczeń częściowo opanował wiadomości i umiejętności
Musisz jeszcze popracować – uczeń nie opanował wiadomości i umiejętności


Oraz znaki:

+ w pełni opanował wiadomości i umiejętności
/ częściowo opanował wiadomości i umiejętności
- nie opanował wiadomości i umiejętności

2a. W klasach II i III ocena klasyfikacyjna śródroczna i roczna jest oceną opisową, zaś oceny bieżące ustala się za pomocą punktów od 1 – 6:

6 punktów, spełnia kryterium na 5 punktów i rozwiązuje zadania o podwyższonym stopniu trudności
5 punktów, gdy uczeń opanował pełny zakres wiadomości i umiejętności;
4 punkty, gdy opanowane wiadomości i umiejętności nie są pełne, ale pozwalają na dalsze opanowywanie treści;
3 punkty, gdy uczeń opanował podstawowy zakres wiadomości i umiejętności, sprawiający kłopoty w przyswajaniu trudniejszych treści;
2 punkty, gdy opanowane wiadomości i umiejętności są niewielkie i utrudniają dalsze kształcenie;
1 punkt , gdy wiadomości i umiejętności nie są opanowane, uczeń nie radzi sobie z zadaniami nawet z pomocą nauczyciela.

2b. Dopuszcza się komentarz słowny lub pisemny typu:

wyrażony cyfrą 6
Znakomicie! Wspaniale! Brawo! Osiągasz doskonałe wyniki. Posiadasz uzdolnienia i rozwijasz je. Należą Ci się gratulacje!
wyrażony cyfrą 5
Doskonale! Bardzo dobrze pracujesz. Robisz w szybkim tempie duże postępy. Tak trzymaj!
wyrażony cyfrą 4
Dobrze pracujesz jednak stać cię, by było lepiej. Włóż więcej wysiłku w podejmowane prace, co umożliwi ci osiągać lepsze wyniki
wyrażony cyfrą 3
Pracujesz, ale osiągasz słabe wyniki. Aby to zmienić na lepsze konieczna jest pomoc nauczyciela i rodziców, oraz systematyczna praca, wymagająca dużo wysiłku z twojej strony.
wyrażony cyfrą 2
Zbyt mało pracujesz i osiągasz bardzo słabe wyniki. Włóż dużo wysiłku, bądź aktywniejszy, skorzystaj z pomocy nauczyciela i rodziców.
wyrażony cyfrą 1
Osiągasz niezadowalające rezultaty. Spotkało cię niepowodzenie. Pokonasz to, ale czeka cię bardzo dużo systematycznej pracy wspólnie z nauczycielem i rodzicami.

Ocena prac pisemnych i sprawdzianów:

Poziom I – 60-51,5 pkt (100-86%)
Poziom II – 51-42,5 pkt (85-71%)
Poziom III – 42-30 pkt (70 – 51%)
Poziom IV – 29,5-31 pkt (50 – 31%)
Poziom V – 18-0 pkt (30 - 0%)

Semestralna ocena opisowa jest wynikiem półrocznej obserwacji rozwoju dziecka w oparciu o informacje zgromadzone w „kartach szkolnych osiągnięć ucznia” lub zeszycie obserwacji, zawiera zalecenia i wskazówki dla ucznia dotyczące postępów w edukacji i rozwoju społeczno – emocjonalnym. Ocena jest skierowana do dziecka i do rodziców.

Roczna ocena opisowa podkreśla zmiany w rozwoju dziecka wynikające ze stosowania wskazówek zawartych w ocenie semestralnej, ma charakter diagnostyczny, informacyjny, korekcyjny, motywacyjny i rozwojowy.

Sposoby sprawdzania osiągnięć uczniów i obecności na zajęciach

3. Na każdej lekcji nauczyciel zobowiązany jest odnotować w dzienniku lekcyjnym obecność uczniów i zaznaczyć w następujący sposób:
- obecność zaznacza się zostawiając pustą kratkę
- nieobecność stawia się pionową kreskę
- spóźnienie to pionowa kreska otoczona kółkiem
- usprawiedliwiona nieobecność to plus
- nieusprawiedliwiona nieobecność to pionowa kreska
- w przypadku, gdy uczeń reprezentuje szkołę w konkursach, zawodach sportowych
lub przebywa na wycieczce, w rubryce obecności wpisuje się odpowiednio:
konkurs, zawody, wycieczka, natomiast przy temacie lekcji wpisuje się stan
faktyczny uczniów uczestniczących w lekcji.

e) W klasach II i III przeprowadzane będą testy zintegrowane na standardowych arkuszach po opracowaniu treści programowych. Ocena sprawdzianu - punktowa i procentowa ustalona zgodnie z kartoteką testu po każdej części zrealizowanej w danej klasie.

f) Pod koniec pierwszego etapu edukacji dopuszcza się możliwość przeprowadzenia zewnętrznego testu kompetencji dla klas III.

g) Wyniki testu w formie ustnej zostają przekazane rodzicom.

h) Wyniki zewnętrznego testu kompetencji kl. III zostają przekazane wychowawcom klas IV
i stanowią diagnozę wstępną uczniów w klasie czwartej.

i) W trakcie roku szkolnego przewiduje się następujące formy sprawdzania, ich liczbę i planowany termin:

Lp. Forma sprawdzania
1 - zintegrowany test obejmujący treści z edukacji polonistycznej, matematycznej i środowiskowej - klasy II i III
2 Pisanie z pamięci i ze słuchu klasy II i III
3 Czytanie
4 Mówienie
5 Pisanie (graficzna strona pisma)
6 Prace domowe (polonistyczna, matematyczna)
7 Aktywność na zajęciach
8 Prace plastyczne
9 Wiadomości z zakresu wiedzy o środowisku
10 Śpiewanie piosenek, gra na instrumentach, wiadomości z zakresu edukacji muzycznej
11 Dodawanie i odejmowanie
12 Mnożenie i dzielenie
13 Zadania z treścią
14 Inne umiejętności z edukacji matematycznej
15 Prowadzenie zeszytu (edukacja polonistyczna, edukacja matematyczna)
16 Ćwiczenia gimnastyczne i przygotowanie do zajęć
17 Prace techniczne

j) Pisania z pamięci i ze słuchu oceniane są następująco (błędy I stopnia):
 5 punktów: 0 błędów
 4 punkty : 1-2 błędy
 3 punkty: 3-4 błędy
 2 punkty: 5-6 błędów
 1 punkt: 7 i więcej błędów

k) Prace sprawdzające (dyktanda, sprawdziany, testy) będą oceniane wg obowiązujących ocen punktowych, wynik wpisany do dziennika w wydzielonym miejscu, wyniki omówione z uczniami.

l) Wszystkie rodzaje ocen (wstępna, bieżąca i podsumowująca) otrzymywane przez ucznia odnotowywane są przez nauczyciela w dzienniku lekcyjnym w odpowiedniej edukacji .

ł) Nauczyciel obserwując ucznia i jego rozwój, gromadzi swoje obserwacje (strony w dzienniku), w których notuje spostrzeżenia i uwagi. Zbiera również karty pracy ucznia, jego prace plastyczne, literackie - przechowuje je w segregatorach lub miejscu wyznaczonym w klasie do końca semestru / roku szkolnego. Na tej podstawie dokonuje oceny opisowej na koniec semestru I i II.


Cały Statut Szkoły Podstawowej czytaj na www.spniedrzwicad.pl w zakładce Dokumenty szkolne oraz częściowo pod kreską ....... Czytaj więc

Zebranie z rodzicami uczniów klas I-VI


ZEBRANIE RODZICÓW uczniów klas I - VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ w Niedrzwicy Dużej odbędzie się w czwartek, 10 września 2015roku, wg porządku:

- godz.16.45 –17.15 spotkanie rodziców klas I z pedagogiem i logopedą s. 24 /stołówka/; pogadanka na temat "Jak pomóc dziecku rozpocząć start w szkole".

-godz.17.15 – 18.00 spotkania z wychowawcam w klasach ;

Kl. I a sala nr 1 b c – s. nr 1 / stara szkoła/

Kl. I b sala nr 2 / stara szkoła/

Kl. I c – sala nr 3 / stara szkoła/

Kl. II a b c – sala nr 12,

Kl. II b - sala nr 13,

Kl. II c – sala nr 14


Kl. III a –sala nr 16,

Kl. III b –sala nr 31

Kl. III c - sala nr 33

- godz.18.00 zebranie Rady Rodziców s. 24/ stołówka/.

Serdecznie zapraszamy

Program
Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych, I etapu edukacyjnego klas I–III
Edukacja wczesnoszkolna

Edukacja wczesnoszkolna to proces rozłożony na 3 lata, w czasie którego dziecko ma być stopniowo i możliwie łagodnie przeprowadzone z kształcenia zintegrowanego do nauczania przedmiotowego w klasach IV-VI szkoły podstawowej. W klasach I–III szkoły podstawowej konieczne jest uwzględnienie przez nauczycieli i specjalistów pracujących z dziećmi w młodszym wieku szkolnym ich indywidualnych możliwości intelektualnych, emocjonalnych, społecznych i psychofizycznych.
Edukacja wczesnoszkolna opisana jest poprzez:
1) zestaw celów kształcenia i wynikających z nich ogólnych zadań szkoły;
2) wykaz wiadomości i umiejętności ucznia kończącego klasę III szkoły podstawowej.
Zakres wiadomości i umiejętności, jakimi ma dysponować uczeń kończący klasę III szkoły podstawowej, ustalono tak, aby nauczyciel mógł je zrealizować w przeciętnych warunkach edukacyjnych. Jest to ważne założenie, gdyż wiadomości i umiejętności ukształtowane w klasach I–III szkoły podstawowej stanowią bazę i punkt wyjścia do nauki w klasach IV–VI szkoły podstawowej. W sprzyjających warunkach edukacyjnych można kształcenie zorganizować tak, aby uczniowie w ciągu I etapu edukacyjnego nauczyli się znacznie więcej. Należy jednak mieć na uwadze, że niektórym uczniom trzeba udzielić adekwatnej do ich potrzeb pomocy, żeby mogli sprostać wymaganiom określonym w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych w zakresie I etapu edukacyjnego.


Cele kształcenia – wymagania ogólne
Celem edukacji wczesnoszkolnej jest wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, etycznym, fizycznym i estetycznym. Ważne jest również takie wychowanie, aby dziecko, w miarę swoich możliwości, było przygotowane do życia w zgodzie z samym sobą, ludźmi i przyrodą. Należy zadbać o to, aby dziecko odróżniało dobro od zła, było świadome przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz rozumiało konieczność dbania o przyrodę. Jednocześnie dąży się do ukształtowania systemu wiadomości i umiejętności potrzebnych dziecku do poznawania i rozumienia świata, radzenia sobie w codziennych sytuacjach oraz do kontynuowania nauki w klasach IV-VI szkoły podstawowej.
Zadaniem szkoły jest:
1) realizowanie programu nauczania skoncentrowanego na dziecku, na jego indywidualnym tempie rozwoju i możliwościach uczenia się;
2) respektowanie trójpodmiotowości oddziaływań wychowawczych i kształcących: uczeń – szkoła – dom rodzinny;
3) rozwijanie predyspozycji i zdolności poznawczych dziecka;
4) kształtowanie u dziecka pozytywnego stosunku do nauki oraz rozwijanie ciekawości w poznawaniu otaczającego świata i w dążeniu do prawdy;
5) poszanowanie godności dziecka; zapewnienie dziecku przyjaznych, bezpiecznych i zdrowych warunków do nauki i zabawy, działania indywidualnego i zespołowego, rozwijania samodzielności oraz odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie; zapewnienie dziecku warunków do rozwijania ekspresji plastycznej, muzycznej, teatralnej i ruchowej, aktywności badawczej, a także działalności twórczej;
6) wyposażenie dziecka w umiejętność czytania i pisania, w wiadomości i sprawności matematyczne potrzebne w sytuacjach życiowych i szkolnych oraz przy rozwiązywaniu problemów;
7) dbałość o to, aby dziecko mogło nabywać wiedzę i umiejętności potrzebne do rozumienia świata, w tym zagwarantowanie mu dostępu do różnych źródeł informacji i możliwości korzystania z nich;
8) sprzyjanie rozwojowi cech osobowości dziecka koniecznych do aktywnego i etycznego uczestnictwa w życiu społecznym.

Program nauczania dla klas I-III Szkoły Podstawowej jest zgodny z nową podstawą programową - (Rozporządzenie MEN z dnia 23.12.2008 r.)

Program - czytaj więcej - pod kreską .....


Strona 81 z 139 << < 78 79 80 81 82 83 84 > >>
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Licznik do wakacji
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Nauczyciel
19 grudnia 2007 15:29:27
Zapraszam do obejrzenia zdjęć z wycieczek, uroczystości i imprez szkolnych znajdujących sie w naszej GALERII oraz do przeczytania artykułów w zakładce ARTYKUŁY.
Copyright © 2006
Powered by PHP-Fusion v6.01.6 © 2003-20051401614 Unikalnych wizyt Asymetric Green Theme by: Divine JazOOn