ZAŁĄCZNIK NR 1 - DO UCHWAŁY NR 6/2011/2012 RADY PEDAGOGICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ W NIEDRZWICY DUŻEJ W SPRAWIE NOWELIZACJI STATUTU z dn. 17.10.2011r.
1. Organizacja procesu sprawdzania
a) W klasach I-III ocena klasyfikacyjna śródroczna i roczna jest oceną opisową.
Śródroczna ocena przygotowywana jest w formie: Karty osiągnięć ucznia, w której nauczyciele podkreślają opanowane przez ucznia umiejętności. Natomiast osiągnięcia wychowawcze określone są na poziomach: zawsze, często, najczęściej nie. Ocena roczna jest oceną opisową i ujmuje:
• osiągnięcia wychowawcze:
• wywiązywanie się z obowiązku ucznia
• przestrzeganie regulaminów klasowych i szkolnych
• umiejętność współdziałania w zespole lub grupie z zachowaniem odpowiednich norm
• kulturalne zachowanie się poza szkołą
• okazywanie szacunku innym osobom
• dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne
• umiejętność wypowiadania się
• technikę czytania i pisania
• podstawy ortografii i gramatyki
• liczenie w zależności od poziomu nauczania
• rozwiązywanie zadań tekstowych
• ogólną wiedza o otaczającym świecie
• zaangażowanie w zajęcia o charakterze artystycznym i sportowym
• osobiste osiągnięcia uczniów.
2. W klasie I szkoły podstawowej ocena klasyfikacyjna śródroczna i roczna oraz bieżąca jest oceną opisową, dotyczy również języka angielskiego i zajęć komputerowych.
Ocena bieżąca eksponuje osiągnięcia indywidualne dziecka, bez porównywania go z innymi. Uwzględnia wysiłek ucznia, wskazuje dobre i słabe strony pracy i sposoby poprawy. Ocena bieżąca może być ustna /pochwała, rozmowa/ lub pisemna /spostrzeżenia zapisywane są w dziennikach, zeszycie, w karcie szkolnych osiągnięć ucznia lub zeszycie obserwacji/.
Stosuje się określenia: Doskonale – uczeń opanował wiadomości i umiejętności, ,szybko i sprawnie rozwiązuje zadania Brawo - uczeń w pełni opanował wiadomości i umiejętności Dobrze - uczeń opanował wiadomości i umiejętności Pracuj uważniej - uczeń częściowo opanował wiadomości i umiejętności Musisz jeszcze popracować – uczeń nie opanował wiadomości i umiejętności
Oraz znaki:
+ w pełni opanował wiadomości i umiejętności / częściowo opanował wiadomości i umiejętności - nie opanował wiadomości i umiejętności
2a. W klasach II i III ocena klasyfikacyjna śródroczna i roczna jest oceną opisową, zaś oceny bieżące ustala się za pomocą punktów od 1 – 6:
6 punktów, spełnia kryterium na 5 punktów i rozwiązuje zadania o podwyższonym stopniu trudności
5 punktów, gdy uczeń opanował pełny zakres wiadomości i umiejętności;
4 punkty, gdy opanowane wiadomości i umiejętności nie są pełne, ale pozwalają na dalsze opanowywanie treści;
3 punkty, gdy uczeń opanował podstawowy zakres wiadomości i umiejętności, sprawiający kłopoty w przyswajaniu trudniejszych treści;
2 punkty, gdy opanowane wiadomości i umiejętności są niewielkie i utrudniają dalsze kształcenie;
1 punkt , gdy wiadomości i umiejętności nie są opanowane, uczeń nie radzi sobie z zadaniami nawet z pomocą nauczyciela.
2b. Dopuszcza się komentarz słowny lub pisemny typu:
wyrażony cyfrą 6
Znakomicie! Wspaniale! Brawo! Osiągasz doskonałe wyniki. Posiadasz uzdolnienia i rozwijasz je. Należą Ci się gratulacje!
wyrażony cyfrą 5
Doskonale! Bardzo dobrze pracujesz. Robisz w szybkim tempie duże postępy. Tak trzymaj!
wyrażony cyfrą 4
Dobrze pracujesz jednak stać cię, by było lepiej. Włóż więcej wysiłku w podejmowane prace, co umożliwi ci osiągać lepsze wyniki
wyrażony cyfrą 3
Pracujesz, ale osiągasz słabe wyniki. Aby to zmienić na lepsze konieczna jest pomoc nauczyciela i rodziców, oraz systematyczna praca, wymagająca dużo wysiłku z twojej strony.
wyrażony cyfrą 2 Zbyt mało pracujesz i osiągasz bardzo słabe wyniki. Włóż dużo wysiłku, bądź aktywniejszy, skorzystaj z pomocy nauczyciela i rodziców.
wyrażony cyfrą 1
Osiągasz niezadowalające rezultaty. Spotkało cię niepowodzenie. Pokonasz to, ale czeka cię bardzo dużo systematycznej pracy wspólnie z nauczycielem i rodzicami.
Ocena prac pisemnych i sprawdzianów:
Poziom I – 60-51,5 pkt (100-86%) Poziom II – 51-42,5 pkt (85-71%) Poziom III – 42-30 pkt (70 – 51%) Poziom IV – 29,5-31 pkt (50 – 31%) Poziom V – 18-0 pkt (30 - 0%)
Semestralna ocena opisowa jest wynikiem półrocznej obserwacji rozwoju dziecka w oparciu o informacje zgromadzone w „kartach szkolnych osiągnięć ucznia” lub zeszycie obserwacji, zawiera zalecenia i wskazówki dla ucznia dotyczące postępów w edukacji i rozwoju społeczno – emocjonalnym. Ocena jest skierowana do dziecka i do rodziców.
Roczna ocena opisowa podkreśla zmiany w rozwoju dziecka wynikające ze stosowania wskazówek zawartych w ocenie semestralnej, ma charakter diagnostyczny, informacyjny, korekcyjny, motywacyjny i rozwojowy.
Sposoby sprawdzania osiągnięć uczniów i obecności na zajęciach
3. Na każdej lekcji nauczyciel zobowiązany jest odnotować w dzienniku lekcyjnym obecność uczniów i zaznaczyć w następujący sposób:
- obecność zaznacza się zostawiając pustą kratkę
- nieobecność stawia się pionową kreskę
- spóźnienie to pionowa kreska otoczona kółkiem
- usprawiedliwiona nieobecność to plus
- nieusprawiedliwiona nieobecność to pionowa kreska
- w przypadku, gdy uczeń reprezentuje szkołę w konkursach, zawodach sportowych
lub przebywa na wycieczce, w rubryce obecności wpisuje się odpowiednio:
konkurs, zawody, wycieczka, natomiast przy temacie lekcji wpisuje się stan
faktyczny uczniów uczestniczących w lekcji.
e) W klasach II i III przeprowadzane będą testy zintegrowane na standardowych arkuszach po opracowaniu treści programowych. Ocena sprawdzianu - punktowa i procentowa ustalona zgodnie z kartoteką testu po każdej części zrealizowanej w danej klasie.
f) Pod koniec pierwszego etapu edukacji dopuszcza się możliwość przeprowadzenia zewnętrznego testu kompetencji dla klas III.
g) Wyniki testu w formie ustnej zostają przekazane rodzicom.
h) Wyniki zewnętrznego testu kompetencji kl. III zostają przekazane wychowawcom klas IV
i stanowią diagnozę wstępną uczniów w klasie czwartej.
i) W trakcie roku szkolnego przewiduje się następujące formy sprawdzania, ich liczbę i planowany termin:
Lp. Forma sprawdzania
1 - zintegrowany test obejmujący treści z edukacji polonistycznej, matematycznej i środowiskowej - klasy II i III
2 Pisanie z pamięci i ze słuchu klasy II i III
3 Czytanie
4 Mówienie
5 Pisanie (graficzna strona pisma)
6 Prace domowe (polonistyczna, matematyczna)
7 Aktywność na zajęciach
8 Prace plastyczne
9 Wiadomości z zakresu wiedzy o środowisku
10 Śpiewanie piosenek, gra na instrumentach, wiadomości z zakresu edukacji muzycznej
11 Dodawanie i odejmowanie
12 Mnożenie i dzielenie
13 Zadania z treścią
14 Inne umiejętności z edukacji matematycznej
15 Prowadzenie zeszytu (edukacja polonistyczna, edukacja matematyczna)
16 Ćwiczenia gimnastyczne i przygotowanie do zajęć
17 Prace techniczne
j) Pisania z pamięci i ze słuchu oceniane są następująco (błędy I stopnia):
5 punktów: 0 błędów
4 punkty : 1-2 błędy
3 punkty: 3-4 błędy
2 punkty: 5-6 błędów
1 punkt: 7 i więcej błędów
k) Prace sprawdzające (dyktanda, sprawdziany, testy) będą oceniane wg obowiązujących ocen punktowych, wynik wpisany do dziennika w wydzielonym miejscu, wyniki omówione z uczniami.
l) Wszystkie rodzaje ocen (wstępna, bieżąca i podsumowująca) otrzymywane przez ucznia odnotowywane są przez nauczyciela w dzienniku lekcyjnym w odpowiedniej edukacji .
ł) Nauczyciel obserwując ucznia i jego rozwój, gromadzi swoje obserwacje (strony w dzienniku), w których notuje spostrzeżenia i uwagi. Zbiera również karty pracy ucznia, jego prace plastyczne, literackie - przechowuje je w segregatorach lub miejscu wyznaczonym w klasie do końca semestru / roku szkolnego. Na tej podstawie dokonuje oceny opisowej na koniec semestru I i II.
Cały Statut Szkoły Podstawowej czytaj na www.spniedrzwicad.pl w zakładce Dokumenty szkolne oraz częściowo pod kreską ....... Czytaj więc
Dodane przez Nauczyciel dnia wrzenia 09 2015 06:47:31
ZEBRANIE RODZICÓW uczniów klas I - VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ w Niedrzwicy Dużej odbędzie się w czwartek, 10 września 2015roku, wg porządku:
- godz.16.45 –17.15 spotkanie rodziców klas I z pedagogiem i logopedą s. 24 /stołówka/; pogadanka na temat "Jak pomóc dziecku rozpocząć start w szkole".
-godz.17.15 – 18.00 spotkania z wychowawcam w klasach ;
Kl. I a sala nr 1 b c – s. nr 1 / stara szkoła/
Kl. I b sala nr 2 / stara szkoła/
Kl. I c – sala nr 3 / stara szkoła/
Kl. II a b c – sala nr 12,
Kl. II b - sala nr 13,
Kl. II c – sala nr 14
Kl. III a –sala nr 16,
Kl. III b –sala nr 31
Kl. III c - sala nr 33
- godz.18.00 zebranie Rady Rodziców s. 24/ stołówka/.
Serdecznie zapraszamy
Dodane przez Nauczyciel dnia wrzenia 06 2015 18:18:05
Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych, I etapu edukacyjnego klas I–III Edukacja wczesnoszkolna
Edukacja wczesnoszkolna to proces rozłożony na 3 lata, w czasie którego dziecko ma być stopniowo i możliwie łagodnie przeprowadzone z kształcenia zintegrowanego do nauczania przedmiotowego w klasach IV-VI szkoły podstawowej. W klasach I–III szkoły podstawowej konieczne jest uwzględnienie przez nauczycieli i specjalistów pracujących z dziećmi w młodszym wieku szkolnym ich indywidualnych możliwości intelektualnych, emocjonalnych, społecznych i psychofizycznych.
Edukacja wczesnoszkolna opisana jest poprzez:
1) zestaw celów kształcenia i wynikających z nich ogólnych zadań szkoły;
2) wykaz wiadomości i umiejętności ucznia kończącego klasę III szkoły podstawowej.
Zakres wiadomości i umiejętności, jakimi ma dysponować uczeń kończący klasę III szkoły podstawowej, ustalono tak, aby nauczyciel mógł je zrealizować w przeciętnych warunkach edukacyjnych. Jest to ważne założenie, gdyż wiadomości i umiejętności ukształtowane w klasach I–III szkoły podstawowej stanowią bazę i punkt wyjścia do nauki w klasach IV–VI szkoły podstawowej. W sprzyjających warunkach edukacyjnych można kształcenie zorganizować tak, aby uczniowie w ciągu I etapu edukacyjnego nauczyli się znacznie więcej. Należy jednak mieć na uwadze, że niektórym uczniom trzeba udzielić adekwatnej do ich potrzeb pomocy, żeby mogli sprostać wymaganiom określonym w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych w zakresie I etapu edukacyjnego.
Cele kształcenia – wymagania ogólne
Celem edukacji wczesnoszkolnej jest wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, etycznym, fizycznym i estetycznym. Ważne jest również takie wychowanie, aby dziecko, w miarę swoich możliwości, było przygotowane do życia w zgodzie z samym sobą, ludźmi i przyrodą. Należy zadbać o to, aby dziecko odróżniało dobro od zła, było świadome przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz rozumiało konieczność dbania o przyrodę. Jednocześnie dąży się do ukształtowania systemu wiadomości i umiejętności potrzebnych dziecku do poznawania i rozumienia świata, radzenia sobie w codziennych sytuacjach oraz do kontynuowania nauki w klasach IV-VI szkoły podstawowej.
Zadaniem szkoły jest:
1) realizowanie programu nauczania skoncentrowanego na dziecku, na jego indywidualnym tempie rozwoju i możliwościach uczenia się;
2) respektowanie trójpodmiotowości oddziaływań wychowawczych i kształcących: uczeń – szkoła – dom rodzinny;
3) rozwijanie predyspozycji i zdolności poznawczych dziecka;
4) kształtowanie u dziecka pozytywnego stosunku do nauki oraz rozwijanie ciekawości w poznawaniu otaczającego świata i w dążeniu do prawdy;
5) poszanowanie godności dziecka; zapewnienie dziecku przyjaznych, bezpiecznych i zdrowych warunków do nauki i zabawy, działania indywidualnego i zespołowego, rozwijania samodzielności oraz odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie; zapewnienie dziecku warunków do rozwijania ekspresji plastycznej, muzycznej, teatralnej i ruchowej, aktywności badawczej, a także działalności twórczej;
6) wyposażenie dziecka w umiejętność czytania i pisania, w wiadomości i sprawności matematyczne potrzebne w sytuacjach życiowych i szkolnych oraz przy rozwiązywaniu problemów;
7) dbałość o to, aby dziecko mogło nabywać wiedzę i umiejętności potrzebne do rozumienia świata, w tym zagwarantowanie mu dostępu do różnych źródeł informacji i możliwości korzystania z nich;
8) sprzyjanie rozwojowi cech osobowości dziecka koniecznych do aktywnego i etycznego uczestnictwa w życiu społecznym.
Program nauczaniadla klas I-III Szkoły Podstawowej jest zgodny z nową podstawą programową - (Rozporządzenie MEN z dnia 23.12.2008 r.)
Program - czytaj więcej - pod kreską .....
Dodane przez Nauczyciel dnia wrzenia 04 2015 17:48:34
Laureaci konkursów literacko-plastycznych pod hasłem "Warto pomagać " w tegorocznej edycji kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł w 2015 roku
W tegorocznej edycji kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł uczniowie z naszej szkoły odnieśli sukcesy.
Anna Karasińska uczennica klasy III b, ze Szkoły Podstawowej w Niedrzwicy Dużej, pod kierunkiem p. Anny Drewniak - Janczarek w konkursie plastyczno-literackim „Warto pomagać” wygrała grę planszową „15 sposobów na nudę” oraz Jakub Żarnowski z klasy V c - wygrał konkurs plastyczno-literacki „Warto pomagać” i również otrzyma grę planszową „15 sposobów na nudę”
Dodane przez Nauczyciel dnia wrzenia 04 2015 17:19:53
Zbierasz Ty - Zbieram ja !
Wszyscy razem zbieramy i niepełnosprawnym pomagamy.
Już przez kolejny rok kontynuujemy akcję zbierania plastikowych nakrętek.
Dzięki tej akcji pomożemy dzieciom niepełnosprawnym potrzebującym bardzo drogiego sprzętu do rehabilitacji i poruszania się.
Gorąco zachęcamy wszystkich do przyłączenia się do tej akcji i wrzucania plastikowych nakrętek do specjalnie oznakowanych pojemników znajdujących się na korytarzu starej szkoły oraz w stołówce szkolnej.
Samorządzik klas I-III.
Dodane przez Nauczyciel dnia wrzenia 04 2015 15:43:56
Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2015/2016 w Szkole Podstawowej
Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2015/2016 w Szkole Podstawowej w Niedrzwicy Dużej odbędzie się 1 września 2015 roku o godzinie 8.30 spotkanie ogólne na sali gimnastycznej, a następnie ok. godz. 9. 30 spotkanie z wychowawcami klas:
Przydział sal:
klasy I abc – s. 3, 2, 1 (stara szkoła)
klasy II abc – s. nr 31, 33, 16
klasy III abc – s. nr 11, 14, 12
-O godzinie 10. 00 Msza święta w Kościele Parafialnym.
Serdecznie zapraszamy !
Dodane przez Nauczyciel dnia sierpnia 27 2015 12:47:38
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
Nauczyciel 19 grudnia 2007 15:29:27 Zapraszam do obejrzenia zdjęć z wycieczek, uroczystości i imprez szkolnych znajdujących sie w naszej GALERII oraz do przeczytania artykułów w zakładce ARTYKUŁY.