 |
 |  |  | Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
Galeria
Szukaj
|  |  |
 |
 |  |  | Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanch Uzytkowników: 545
Najnowszy Użytkownik: Gosia
|  |  |
 |
 |  |  | trwa inicjalizacja, prosze czekac... |  |  |
 |
 |  |  |
 |  |  |
 |
 |  |  |
|  |  |
 |
 |  |  | Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Bohaterów 7. Kołobrzeskiego Pułku Piechoty w Niedrzwicy Dużej informuje, że po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, rady rodziców oraz samorządu uczniowskiego, biorąc pod uwagę warunki lokalowe szkoły i potrzeby społeczności lokalnej ustala następujące dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych w roku szkolnym 2013/2014:
· 31 października 2013r.
· 01 kwietnia 2014 r. – sprawdzian
· 2 maja 2014 r.
· 02 czerwca 2014r.
· 20 czerwca 2014r.
· 1 dzień zostaje w rezerwie na ewentualne trudne warunki atmosferyczne lub będzie wykorzystany po klasyfikacji rocznej.
Podstawa prawna: § 5 rozporządzenia MEN z dnia 5 października 2010 roku zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z 2010r. nr 186, poz. 1245),
Dyrektor szkoły - Andrzej Pastuszak
|  |  |
 |
 |  |  |
|  |  |
 |
 |  |  | W roku szkolnym 2013/2014 uczniowie Szkoły Podstawowej w Niedrzwicy Dużej objęci są obowiązkowym ubezpieczeniem od nieszczęśliwych wypadków dzieci przez Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. GOTHAER.
Składka wynosi 35 zł (na sumę ubezpieczeniową 16 000 zł). Wpłaty do wychowawców klas do 15 września 2013 r.
Ogólne warunki ubezpieczenia są do wglądu w sekretariacie szkoły.
W razie nieszczęśliwego wypadku, zanim rodzice zgłoszą sprawę do Towarzystwa Ubezpieczeń (okres 7 dni), prosimy o wcześniejszą konsultację z agentem ubezpieczeniowym: p. Joanna Siatka
Specjalista ds. ubezpieczeń szkół i przedszkoli: e-mail : jssiatka@interia.pl
tel. 507 202 892
|  |  |
 |
 |  |  | ZEBRANIE RODZICÓW uczniów klas I - VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ w Niedrzwicy Dużej odbędzie się we wtorek, 10 września 2013 roku, wg porządku:
- godz.17.00 –17.30 spotkanie rodziców klas I z pedagogiem PPP i logopedą s. 24 /stołówka/;
-godz.17.30 – 18.15 spotkania z wychowawcami;
- godz.18.15 zebranie Rady Rodziców s. 24/ stołówka/.
Przydział sal:
Kl. I abc – s. nr 3,2,1 / stara szkoła/
Kl. II ab – s. nr 16,31
Kl. III abc –s. nr 13,12,14
Kl. IVab – s. nr 15,33
Kl. Vabc – s.nr 1,2,3 /II piętro/
Kl. VI abc –s. nr 6,7,8 /II piętro/
Celem spotkań będzie - zapoznanie z wymaganiami edukacyjnymi poszczególnych klas, zapoznanie z koncepcją pracy szkoły, omówienie spraw organizacyjnych klasy i szkoły oraz zapoznanie rodziców z planem pracy dydaktyczno - wychowawczej szkoły.
Zapraszamy
|  |  |
 |
 |  |  |
Wójt Gminy Niedrzwica Duża informuje, że na podstawie projektu rządowego programu pomocy uczniom w 2013 r. - "WYPRAWKA SZKOLNA", dofinansowanie zakupu podręczników przysługuje rozpoczynającym w roku szkolnym 2013/2014 naukę:
Od 2 do 16 września 2013 roku, a w przypadku słuchaczy kolegiów do dnia 15 października 2013 roku, w Ośrodku Pomocy Społecznej w Niedrzwicy Dużej można będzie składać wnioski o stypendium szkolne.
Wnioski na stypendium wydawane będą w Ośrodku Pomocy Społecznej oraz będą umieszczone na stronie internetowej Ośrodka od dnia 20 sierpnia 2013 r.
Wnioski o stypendium szkolne można składać w Ośrodku Pomocy Społecznej w Niedrzwicy Dużej w nieprzekraczalnym terminie od dnia 2 września do 16 września 2013 roku, a w przypadku słuchaczy kolegiów do dnia 15 października 2013 roku
Czytaj więcej ..... pod kreską .....
|  |  |
 |
 |  |  | Zakrętki zbieramy, bo niepełnosprawnym pomagamy!

Już przez kolejny rok kontynuujemy akcję zbierania plastikowych nakrętek.
Dzięki tej akcji pomożemy dzieciom niepełnosprawnym potrzebującym bardzo drogiego sprzętu do rehabilitacji i poruszania się.
Gorąco zachęcamy wszystkich do przyłączenia się do tej akcji i wrzucania plastikowych nakrętek do specjalnie oznakowanych pojemników znajdujących się na korytarzu starej szkoły oraz w stołówce szkolnej.
Samorządzik klas I-III.
|  |  |
 |
 |  |  | Edukacja wczesnoszkolna ty my - klasy I-III
Nasze motto to słowa wypowiedziane przez Janusza Korczaka:
,,Dzieci już są ludźmi, mają swoje prawa, dążenia, oczekiwania
i stosunki z nimi trzeba układać na zasadzie współdziałania i współpartnerstwa.”

Edukacja wczesnoszkolna to pierwszy etap edukacji szkolnej. To klasy I - III.
W roku szkolnym 2013/14 - obejmuje 3 klasy pierwsze, 2 klasy drugie i 3 klasy trzecie.
W Edukacji wczesnoszkolnej pracuje obecnie 8 wysoko kwalifikowanych nauczycieli z bogatym doświadczeniem.
Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Bohaterów 7.Kołobrzeskiego Pułku Piechoty w Niedrzwicy Dużej – mgr Andrzej Pastuszak
Zastępca dyrektora - mgr Renata Szymańska.
Klasa I a - wychowawczyni klasy – mgr Grażyna Antoń
Klasa I b – wychowawczyni klasy – mgr Anna Drewniak – Janczarek
Klasa I c – wychowawczyni klasy – mgr Agnieszka Rudzka
Klasa II a – wychowawczyni klasy – mgr Jolanta Majewska
Klasa II b – wychowawczyni klasy – mgr Iwona Pastuszak
Klasa III a – wychowawczyni klasy - mgr Małgorzata Paluch
Klasa III b – wychowawczyni klasy – mgr Barbara Niezgoda
Klasa III c – wychowawczyni klasy - mgr Anna Wójcik
Nauczyciel języka angielskiego w klasach I-III - mgr Marzena Musińska - Niezgoda
Nauczyciel religii w klasach I-III - mgr Jadwiga Kowalska
Bierzemy udział w różnych formach doskonalenia, służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły.
Każde dziecko dla nas jest wyjątkowe i niepowtarzalne. Dbamy o to, aby czuło się ważne i miało poczucie swojej wartości.
Już od pierwszych zajęć podejmujemy działania sprzyjające wzajemnemu poznaniu się dzieci. Proponujemy im zabawy, które uczą dostrzegania drugiego człowieka, akceptowania jego inności, szanowania jego potrzeb i tolerowania odmiennych upodobań. Uważamy, że zbudowanie u dzieci poczucia bezpieczeństwa, zaufania i akceptacji to droga do sukcesów dydaktycznych i wychowawczych każdego ucznia.
MY –nauczyciele Edukacji wczesnoszkolnej staramy się aby zapewnić dzieciom :
· możliwość zrozumienia i uznania dla ich wysiłków oraz dla ważności poruszanych przez nich spraw;
· stosowanie różnorodnych form zajęć wzbudzających zaciekawienie i zaangażowanie uczniów w temat;
· stwarzanie sytuacji, w których każde dziecko będzie mogło się swobodnie wypowiedzieć i będzie wysłuchane;
· pobudzanie uczniów do aktywności w szukaniu pozytywnych rozwiązań i w podejmowaniu prób nowych sposobów zachowania.
Naszym marzeniem jest, aby dzieci coraz częściej mówiły MY
a nie tylko JA- uczeń, TY- nauczyciel..
,,Trzeba dzieciom dać serce, piękno i uśmiech,
aby uczyły się kochać ludzi i wszystko, co je otacza”
(Maria Kownacka)
|  |  |
 |
 |  |  | Program nauczania do cyklu "Odkrywam siebie" dla klas I-III Szkoły Podstawowej jest zgodny z nową podstawą programową - (Rozporządzenie MEN z dnia 23.12.2008 r.)
Program - czytaj więcej - pod kreską .....
|  |  |
 |
 |  |  | ZAŁĄCZNIK NR 1 - DO UCHWAŁY NR 6/2011/2012 RADY PEDAGOGICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ W NIEDRZWICY DUŻEJ W SPRAWIE NOWELIZACJI STATUTU z dn. 17.10.2011r.
§18 zmieniono punkt 2
§ 21 zmieniono tytuł i dodano punkt 3
Punkt 2 otrzymuje brzmienie:
2. W klasie I szkoły podstawowej ocena klasyfikacyjna śródroczna i końcoworoczna oraz bieżąca jest oceną opisową, dotyczy również języka angielskiego i zajęć komputerowych.
Ocena bieżąca eksponuje osiągnięcia indywidualne dziecka, bez porównywania go z innymi. Uwzględnia wysiłek ucznia, wskazuje dobre i słabe strony pracy i sposoby poprawy. Ocena bieżąca może być ustna /pochwała, rozmowa/ lub pisemna /spostrzeżenia zapisywane są w dziennikach, zeszycie, w karcie szkolnych osiągnięć ucznia lub zeszycie obserwacji/.
Stosuje się określenia:
Doskonale – uczeń opanował wiadomości i umiejętności wykraczające ponad program
Brawo - uczeń w pełni opanował wiadomości i umiejętności
Dobrze - uczeń opanował wiadomości i umiejętności
Pracuj uważniej - uczeń częściowo opanował wiadomości i umiejętności
Musisz jeszcze popracować – uczeń nie opanował wiadomości i umiejętności
Oraz znaki:
+ w pełni opanował wiadomości i umiejętności
/ częściowo opanował wiadomości i umiejętności
- nie opanował wiadomości i umiejętności
2a. W klasach II i III ocena klasyfikacyjna śródroczna i końcoworoczna jest oceną opisową, zaś oceny bieżące ustala się za pomocą punktów od 1 – 6:
6 punktów, gdy osiągnięcia ucznia wyraźnie wykraczają poza poziom przewidzianych osiągnięć edukacyjnych;
5 punktów, gdy uczeń opanował pełny zakres wiadomości i umiejętności;
4 punkty, gdy opanowane wiadomości i umiejętności nie są pełne, ale pozwalają na dalsze opanowywanie treści;
3 punkty, gdy uczeń opanował podstawowy zakres wiadomości i umiejętności, sprawiający kłopoty w przyswajaniu trudniejszych treści;
2 punkty, gdy opanowane wiadomości i umiejętności są niewielkie i utrudniają dalsze kształcenie;
1 punkt , gdy wiadomości i umiejętności nie są opanowane, uczeń nie radzi sobie z zadaniami nawet z pomocą nauczyciela.
2b. Dopuszcza się komentarz słowny lub pisemny typu:
wyrażony cyfrą 6
Znakomicie! Wspaniale! Brawo! Osiągasz doskonałe wyniki. Posiadasz uzdolnienia i rozwijasz je. Należą Ci się gratulacje!
wyrażony cyfrą 5
Doskonale! Bardzo dobrze pracujesz. Robisz w szybkim tempie duże postępy. Tak trzymaj!
wyrażony cyfrą 4
Dobrze pracujesz jednak stać cię, by było lepiej. Włóż więcej wysiłku w podejmowane prace, co umożliwi ci osiągać lepsze wyniki
wyrażony cyfrą 3
Pracujesz, ale osiągasz słabe wyniki. Aby to zmienić na lepsze konieczna jest pomoc nauczyciela i rodziców, oraz systematyczna praca, wymagająca dużo wysiłku z twojej strony.
wyrażony cyfrą 2
Zbyt mało pracujesz i osiągasz bardzo słabe wyniki. Włóż dużo wysiłku, bądź aktywniejszy, skorzystaj z pomocy nauczyciela i rodziców.
wyrażony cyfrą 1
Osiągasz niezadowalające rezultaty. Spotkało cię niepowodzenie. Pokonasz to, ale czeka cię bardzo dużo systematycznej pracy wspólnie z nauczycielem i rodzicami.
Ocena prac pisemnych i sprawdzianów:
Poziom I – 60-51,5 pkt (100-86%)
Poziom II – 51-42,5 pkt (85-71%)
Poziom III – 42-30 pkt (70 – 51%)
Poziom IV – 29,5-31 pkt (50 – 31%)
Poziom V – 18-0 pkt (30 - 0%)
Semestralna ocena opisowa jest wynikiem półrocznej obserwacji rozwoju dziecka w oparciu o informacje zgromadzone w „kartach szkolnych osiągnięć ucznia” lub zeszycie obserwacji, zawiera zalecenia i wskazówki dla ucznia dotyczące postępów w edukacji i rozwoju społeczno – emocjonalnym. Ocena jest skierowana do dziecka i do rodziców.
Roczna ocena opisowa podkreśla zmiany w rozwoju dziecka wynikające ze stosowania wskazówek zawartych w ocenie semestralnej, ma charakter diagnostyczny, informacyjny, korekcyjny, motywacyjny i rozwojowy.
§21
Sposoby sprawdzania osiągnięć uczniów i obecności na zajęciach
Punkt 3 otrzymuje brzmienie:
3. Na każdej lekcji nauczyciel zobowiązany jest odnotować w dzienniku lekcyjnym obecność uczniów i zaznaczyć w następujący sposób:
- obecność zaznacza się zostawiając pustą kratkę
- nieobecność stawia się pionową kreskę
- spóźnienie to pionowa kreska otoczona kółkiem
- usprawiedliwiona nieobecność to plus
- nieusprawiedliwiona nieobecność to pionowa kreska
- w przypadku, gdy uczeń reprezentuje szkołę w konkursach, zawodach sportowych
lub przebywa na wycieczce, w rubryce obecności wpisuje się odpowiednio:
konkurs, zawody, wycieczka, natomiast przy temacie lekcji wpisuje się stan
faktyczny uczniów uczestniczących w lekcji.
Cały Statut Szkoły Podstawowej czytaj na www.spniedrzwicad.pl w zakładce Dokumenty szkolne oraz częściowo pod kreską ....... Czytaj więc
|  |  |
 |
 |  |  | 
Koncepcja pracy szkoły została opracowana w oparciu o:
1. Ustawę o systemie oświaty z dn. 7 września 1991r. (Dz. U. z 2004r.nr 256, poz. 2572 z późn. zm. )
2. Rozporządzenie MEN z dnia 23 grudnia 2008r. w sprawie podstawy programowej
wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół
(Dz. U. z 2009r. nr 4, poz. 17).
3. Kartę Nauczyciela z dn. 26 stycznia 1982r. ( Dz. U. z 2006r.nr 97, poz. 674 z późn. zm.).
4. Konwencję o prawach dziecka z dnia 20 listopada 1989r.
5. Statut Szkoły Podstawowej w Niedrzwicy Dużej.
6. Program wychowawczy szkoły.
7. Program profilaktyczny szkoły.
MISJA
„Dziecko jest wspólnym dobrem rodziców i szkoły”-
Naszym zadaniem jest wspieranie rodziny w procesie wychowania i nauczania, stwarzając uczniom optymalne warunki do prawidłowego i wszechstronnego rozwoju. Uczymy kochać, szanować i żyć kulturą i tradycją narodu polskiego. Jednocześnie wychowujemy je do szacunku, współpracy i otwartości wobec innych narodów. Kształtujemy ucznia świadomego i odpowiedzialnego, posiadającego wiedzę i umiejętności konieczne do przyszłego funkcjonowania we współczesnym świecie, troszczącego się o środowisko, w którym żyje.
Koncepcja rozwoju szkoły w poszczególnych obszarach:
I. Zarządzanie i organizacja
1. Malowanie ścian i odnowienie parkietu w salach gimnastycznych..
2. Modernizacja i doposażenie pracowni informatycznej, zakup pomocy
dydaktycznych, sprzętu sportowego, mebli i niezbędnego wyposażenia placówki
3. Pozyskiwanie środków na doskonalenie zawodowe nauczycieli.
4. Instalacja nowego pieca C.O., wymiana pokrycia dachowego, dojazd do kuchni i pod
starą szkołę
5. Remont toalet w starej szkole.
6. Poprawa warunków pracy i funkcjonowania świetlicy szkolnej.
7. Pozyskiwanie sponsorów na bieżące potrzeby szkolne.
8. Malowanie ścian i wzbogacanie księgozbioru biblioteki szkolnej.
9. Realizacja Programu Rządowego „Szklanka mleka” oraz „Owoce w szkole”.
10. Realizacja programu „Szkoła Promująca Zdrowie” oraz „ Bezpieczna Szkoła”.
11. Zapewnienie uczniom ciepłego posiłku.
12. Ścisła współpraca z Radą Rodziców i Radą Gminy.
13. Współpraca z instytucjami działającymi w środowisku lokalnym /OPS, GOKSiR,
Parafia, Policja, PCK, Poradniami Psychlogiczno- Pedagogicznymi,
Stowarzyszeniami, Fundacjami/
14. Organizacja nadzoru pedagogicznego i ewaluacji wewnętrznej.
15. Zapoznawanie uczniów i rodziców z ważnymi dokumentami szkoły.
16. Zapewnienie uczniom bogatej oferty zajęć pozalekcyjnych.
II. Wychowanie i opieka
1. Diagnoza sytuacji materialnej i potrzeb wychowawczych uczniów.
2. Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom i rodzicom.
3. Opieka logopedyczna i pedagogiczna uczniów klas 1-6.
4. Diagnoza i monitoring realizacji obowiązku szkolnego.
5. Organizacja opieki w czasie wolnym - świetlica.
6. Prowadzenie kółek zainteresowań i zajęć pozalekcyjnych.
7. Organizacja udziału dzieci w konkursach na różnych szczeblach.
8. Promowanie uczniów osiągających sukcesy w różnych dziedzinach.
9. Realizacja działań wynikających z programu wychowawczego szkoły.
10. Realizacja działań z zakresu profilaktyki.
11. Współpraca z rodzicami.
III. Kształcenie
1. Umożliwienie uczniom wszechstronnego rozwoju poprzez dostosowanie programów nauczania
do możliwości i potrzeb uczniów oraz stosowanie różnorodnych metod i form pracy.
2. Wprowadzanie nowatorskich rozwiązań programowych.
3. Stosowanie różnorodnych sposobów wspierania i motywowania uczniów.
4. Zwiększanie szans edukacyjnych uczniów przez indywidualizację procesu nauczania.
5. Badanie i analizowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów, formułowanie i wdrażanie wniosków
oraz działań przyczyniających się do poprawy wyników nauczania.
6. Organizowanie i realizacja procesów edukacyjnych w oparciu o współpracę nauczycieli
w ramach spotkań zespołów przedmiotowych.
7. Propagowanie zdrowego stylu życia poprzez działania sportowe oraz realizację
programów promujących zdrowie.
8. Wdrażanie do samorządności poprzez działania Samorządu Uczniowskiego i Samorządziku.
|  |  |
|
|
|
|