Drodzy Uczniowie z okazji Dnia Dziecka życzymy Wam wiele uśmiechu, samych - dobrych ocen, prawdziwych przyjaciół oraz wielu sukcesów w szkole.
W ten dzień radosny - Dzień Dziecka - święto wszystkich Dzieci.
Niech słońce najmocniej, jak potrafi świeci.
Prawdziwych przyjaciół, niech łączy w zabawie.
Wesołej i długiej, w ogródku, na trawie.
Prezentów najmilszych, niech popłynie rzeka.
Takich, na które od dawna się czeka.
I uśmiech szeroki, od ucha do ucha - zalśni na buzi naszego zucha.
Bo chłopiec i dziewczynka właśnie odbiera - najlepsze życzenia od przyjaciela. Samorzadzik Uczniowski klas I – III. \
Dodane przez Nauczyciel dnia maja 30 2013 17:28:08
Reaguj. Masz prawo! - to kampania zainicjowana przez Rzecznika Praw Dziecka.
Jej celami są:
- zmiana biernej postawy osób dorosłych wobec krzywdzenia dzieci oraz
- zmniejszenie społecznego przyzwolenia na stosowanie przemocy względem nich.
Ważną częścią kampanii jest wypracowanie sposobów reagowania, których celem jest wskazanie procedury postępowania w sytuacjach trudnych.
Oto trzy filary efektywnego zachowania.
1. Powiedz, że kochasz!
Pokazuj dziecku jak bardzo je kochasz - okazuj to zarówno słowem, jak i gestami. Przytulane i całowane nabierze pewności siebie, poczucia własnej wartości i będzie mu łatwiej iść przez życie. Pokazuj, że kochasz bezwarunkowo, nawet jak jest niegrzeczne! Co nie znaczy, że pozwalasz mu na wszystko - precyzyjnie nazywaj zachowania, które są niewłaściwe. Pamiętaj: złe jest zachowanie, a nie dziecko (zamiast "Ale jesteś niegrzeczny!" powiedz: "To nie jest dobre zachowanie! Przecież Ty jesteś grzeczny chłopak, wiesz że tak nie można robić").
2. Pokaż granice!
Wyznaczanie jasnych zasad i granic pomaga dziecku zrozumieć czego od niego oczekujesz.
Bądź konsekwentny w ich egzekwowaniu. Ustalając granice dokładnie określ gdzie i kiedy obowiązują oraz jakie są konsekwencje ich przekroczenia. Naturalnie dzieci będą testowały na jak wiele mogą sobie pozwolić, pamiętaj jednak, że jest to część procesu uczenia się, a nie świadomego "robienia na złość". Uwaga: Granice muszą być realne i dostosowane do wieku dziecka, wtedy dają mu poczucie bezpieczeństwa.
3. Słuchaj i tłumacz.
Rozmowa jest dużo skuteczniejsza niż rękoczyny. Rozmowa jest podstawą, jeśli na prawdę chcesz wiedzieć co czuje Twoje dziecko i zrozumieć jego zachowanie. Pamiętaj, że dla dziecka świat dorosłych wydaje się często niezrozumiały, a ich decyzje niesprawiedliwe. Ważne: rozmawiając patrz dziecku w oczy, co oznacza, że czasem będziesz musiał przykucnąć do jego poziomu.
Nagradzaj starania i zachęcaj dziecko do podejmowania wysiłków - ono bardzo pragnie Twojej akceptacji, zrozumienia, miłości oraz jasnych reguł i przewidywalnego świata.
Czytaj więcej - pod kreską ....
Dodane przez Nauczyciel dnia maja 30 2013 17:07:33
Ukochane małe dziecię,
Gdy chcesz szczęście mieć na świecie.
Gdy Cię minąć ma zła droga,
Nade wszystko miłuj Boga.
Kochaj swoich rodzicieli,
By pociechę z Ciebie mieli.
Ale pomnij że Bóg w niebie,
Ma w opiece zawsze Ciebie.
Pan Jezus juz się zbliża, juz puka do Twych drzwi...
Wśród licznych dróg człowieczych,
jedna jest tylko prawdziwa.
Lecz kto Wam pokaże tę drogę?
Kto powie, jak się nazywa?
Niełatwa to będzie wędrówka,
nie będzie usłana różami.
Dojdziecie do celu na pewno,
gdy Chrystus będzie szedł z Wami.
W dniu Pierwszej Komunii Świętej dla Was - Uczniowie klas II - samych szczęśliwych i radosnych dni, obfitych łask z Nieba oraz Błogosławieństwa Bożego na całe życie składają Dyrekcja , nauczyciele oraz wychowawczynie klas II - wraz z Samorządzikiem klas I-III.
Dodane przez Nauczyciel dnia maja 23 2013 17:52:22
Dnia 22 maja 2013 roku w Małym Powiatowym Konkursie Recytatorskim w Lublinie- Wiktoria Hawrył - uczennica klasy III a, zdobyła wyróżnienie za recytację wierszy.
Brawo ! Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
22 maja 2013 roku - odbył się w Wojewódzkim Ośrodku Kultury w Lublinie - Powiatowy XXXII Mały Konkurs Recytatorski. Uczestnicy Konkursu występowali w kategoriach: klasy I-III (16 recytatorów ) oraz klasy IV-VI (27 recytatorów). Naszą Szkołę w kategorii klas I-III reprezentowały finalistki Konkursu Gminnego – Aleksandra Sochan i Wiktoria Hawrył z klasy III a. Do udziału w Konkursie przygotowywała dziewczynki wychowawczyni p. Anna Drewniak-Janczarek. Za udział w Konkursie uczennice otrzymały podziękowania, a Wiktoria Hawrył została wyróżniona za recytację wiersza A.Fredry pt.„Paweł i Gaweł” i dostała Dyplom oraz książkę.
Anna Drewniak - Janczarek
Dodane przez Nauczyciel dnia maja 23 2013 17:12:39
Dnia 21 maja 2013 roku o godzinie 9.05 - uczniowie klas III piszą swój pierwszy Test Kompetencji , sprawdzający wiedzę z pierwszego etapu kształcenia, czyli z klas I- III.
Życzymy powodzenia i trzymamy kciuki !
Samorządzik klas I-III.
Dodane przez Nauczyciel dnia maja 20 2013 18:17:41
…………zdobywamy polskie serca miłością wzajemną do Ojczyzny z jej piękną przyrodą i tradycją – stanowiąc część wielkiej Europy, dorzućmy do wspólnego bukietu – polskie niezapominajki ……..
Z tej okazji Uczniowie klas V i Koło Ekologiczne klas V-VI, pod kierunkiem p. Ewy Zarajczyk i p. Anny Dymitrak oraz chór szkolny, pod kierunkiem p. Barbary Pałki przedstawił klasom I-VI spektakl o tematyce przyrodniczo - ekologicznej.
Od 9 lat 15 maja w Polsce obchodzone jest święto przyrody i ekologii - tzw. - Dzień Polskiej Niezapominajki. Przyjęte w 2002 roku święto ma na celu promowanie walorów przyrodniczych, stałe przypominanie o ochronie środowiska i zachowaniu różnorodności biologicznej Polski, zachowanie od zapomnienia ważnych chwil w życiu, osób, miejsc historycznych i sytuacji. Święto, przypomina o szacunku jaki powinniśmy żywić dla przyrody "małej i wielkiej Ojczyzny". Jest doskonałą lekcją edukacją dla młodego pokolenia, ma również na celu zachowanie od zapomnienia ważnych chwil w życiu, osób, miejsc i sytuacji.
"Polska Niezapominajka" jest zachętą aby budować silne, głębokie więzy z najbliższymi i szczere przyjaźnie z ludźmi z otoczenia, przypomina o szacunku do otaczającej nas przyrody, przypomina o wartości jaką niosą ze sobą lokalne tradycje czy wytwory ludzkiej myśli - jakimi są np. "perełki architektury" zachowane w miastach, miasteczkach i wsiach.
Dodane przez Nauczyciel dnia maja 20 2013 16:37:02
. Dnia 14 maja 2013 roku w naszej szkole odbył się Międzyszkolny Konkurs Ortograficzny.
W konkursie wzięły udział 3 - osobowe zespoły uczniów klas II i III z 5 Szkół Podstawowych z terenu naszej Gminy. Dyrektor szkoły p. Andrzej Pastuszak wręczył Uczestnikom Konkursu Dyplomy, zaś dyrektor p. Renata Szymańska - nagrody dla szkół i indywidualne upominki dla uczniów. Nauczyciele otrzymali podziękowania za przygotowanie uczestników do Konkursu.
Konkurs przygotowały wychowawczynie klas III - p. Anna Drewniak - Janczarek, p. Agnieszka Rudzka, p. Grażyna Antoń oraz nauczyciel informatyki p.Anna Dymitrak.
Zespół uczniów naszej szkoły w składzie:
Aleksandra Sochan
Aleksandra Pietrzak
Ewelina Staszczak
zajął II miejsce.
Brawo ! Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
Dodane przez Nauczyciel dnia maja 14 2013 17:39:17
Nasza szkoła bierze udział w akcji ADOPCJA SERCA, której celem jest pomoc w edukacji dziewczynki z Kongo - Munguiko Justine, dzięki naszej pomocy dziewczynka będzie mogła uczęszczać do szkoły i zdobywać wykształcenie.
Jesteśmy placówką uczestniczącą w programie “adopcja serca” w Afryce i krajach III świata, gdzie dzieci czekają na tzw. adopcję, czyli wsparcie, niezbędne aby mogły choć raz dziennie zjeść wartościowy posiłek i zdobyć wykształcenie. I Ty możesz wesprzeć akcję i przekazać symboliczną złotówkę na rzecz dziewczynki z Kongo.
Adopcja ucznia to pomoc ubogiemu dziecku w zdobyciu podstawowego wykształcenia.
Często zakup mundurka, książek, zeszytów i przyborów szkolnych jest dla rodziców barierą nie do przeskoczenia. W wielu szkołach wymagana jest także opłata czesnego. Dzieci w krajach skrajnie ubogich marzą o nauce, jakby instynktownie przeczuwały, że edukacja to jedyna droga do poprawy ich bytu. Dlatego pomóżmy dziewczynce zdobyć wykształcenie, ta symboliczna złotówka - to jest dar nie do przecenienia jaki można ofiarować drugiemu człowiekowi.
Co to jest „adopcja serca”
Adopcja serca jest to forma pomocy ubogim dzieciom z krajów III świata. Z reguły polega ona na wsparciu finansowym konkretnego dziecka, którego celem jest umożliwienie dziecku edukacji. Program „adopcja serca” (adopcja na odległość) obejmuje także zdolną młodzież i również wiąże się z pomocą w zdobyciu wykształcenia lub nauką konkretnego zawodu. Między ofiarodawcą a podopiecznym tworzy się niepowtarzalna więź, często pomagający otrzymuje zdjęcie swojego podopiecznego a nawet listy.
Taką formą pomocy zawsze objęte są dzieci w ciężkiej sytuacji życiowej a nad wydatkami związanymi z edukacją, zdrowiem, wyżywieniem czuwają na miejscu misjonarze, wolontariusze, składając coroczny raport.
Podjęcie się „adopcji serca” musi być odpowiedzialna decyzją, która wiąże się z odpowiedzialnością za losy konkretnego dziecka, które wie że ma opiekuna i dzięki niemu ma co jeść i może chodzić do szkoły.
Dlatego ZAWSZE należy poinformować placówkę odpowiedzialną za dziecko, jeżeli ofiarodawca nie jest w stanie kontynuować „adopcji serca”.
Czytaj więcej pod kreską
Dodane przez Nauczyciel dnia maja 13 2013 11:52:37
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
Nauczyciel 19 grudnia 2007 15:29:27 Zapraszam do obejrzenia zdjęć z wycieczek, uroczystości i imprez szkolnych znajdujących sie w naszej GALERII oraz do przeczytania artykułów w zakładce ARTYKUŁY.